Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:29

Dat is natuurlijk ook een manier om het topic op slot te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Dani62 schreef:
Hahaha, negatieve aandacht is ook aandacht! Ga zo door mensen! Bedankt Afgod Go jij! Go jij! !!!

Knipoog

Edit; kan er ook getemd worden op een geheel topic? Onder het mom van: 'dit topic is onderdeel van een ruzie en een persoonlijke aanval op een gebruiker (of 2 gebruikers in dit geval)?' Hamer
Ik vind het echt storend en kinderachtig worden.

Ik stem voor een slotje Doei, doei !

Vind je?
Er wordt hier om argumenten gevraagd waarom die hoeven wel goed bekapt zouden zijn.

Ik vind dat een heel redelijke vraag Lachen

opala schreef:
Soms hoef je maar naar de naam van de topicstarter te lezen om het verloop en de afloop van het topic bij voorbaat al vast te kunnen stellen. Dezelfde namen vindt je ook vaak terug in topics van dezelfde strekking. Er wordt niets meer gelezen omdat een welles/nietes-spelletje wordt. Allemaal verspilde energie, die je beter in een cursus kunt steken Haha!

Het spijt me wel, maar dergelijke topics kan ik van de TS niet veel vinden.
Ik weet dat er idd mensen zijn, bij wie het zo werkt.
Hoe dan ook, opala, vind ik niet dat jij nu wel zo goed leest.

Ik vind ook dat je wel eens goede antwoorden kunt geven op de eerder gestelde vragen Lachen
Deze houding schieten we niet veel mee op, jij en Dani zijn geen slachtoffers van de rest. Gedraag je dan ook neit zo Lips are sealed

detour

opala schreef:
detour schreef:
Opala, kun je beargumenteren waarom je deze hoeven niet zo verkeerd bekapt vindt? Ach gut

Ik kan het wel, maar ik doe het niet Sigaar

waarom niet?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:32

Yamcha schreef:
jij en Dani zijn geen slachtoffers van de rest. Gedraag je dan ook neit zo Lips are sealed

Met 'persoonlijke aanval op 2 gebruikers' doelde ik helemaal niet op Opala en mijzelf, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:39

Ik denk dat die 2 zo in het oog springen dat ze als voorbeelden gebruikt worden.....

Ik heb/had verder het idee dat het niet om Arno en Arabesk ging, al zullen er uiteraard opmerkingen tussen zitten die aanvallend overkomen.
De discussie draait echter om de verschillen tussen NB en TB.

Verder zijn er een aantal zinvolle vragen gesteld over NB, maar antwoord geven is blijkbaar erg moeilijk, opala?

Ik vind het echt jammer dat het op deze manier gaat. Verder vind ik dat opala zich echt slachtofferig gedraagt, en uit jouw opmerking kreeg ik het idee dat jij je ook slachtoffer voelde.

Dat laatste heb ik dan verkeerd begrepen, sorry Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:41

Als mensen in een slachtoffer rol zitten hoeven ze niet meer kritisch na te denken over hun eigen manier van doen, en heeft een ander het altijd gedaan. Jammer is dat.

Opala, als je het wel weet waarom wil je mijn vraag dan niet beantwoorden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:42

ik snapte al niet waarom opala in het topic reageerde
zo vond onze ideeen toch al onzin en voegde zelf niks toe

dani nee, jij bedoelde A en A, dat begreep ik wel
maar als zij dit werk leveren vind ik het om te huilen dat zij anderen lesgeven
dat staat natuurlijk los van het "natuurlijk bekappen"

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 13:46

opala schreef:
Soms hoef je maar naar de naam van de topicstarter te kijken om het verloop en de afloop van het topic bij voorbaat al vast te kunnen stellen.

Alhoewel ik me in dit geval enkel en alleen aangesproken voel omdat ik de ts ben, ben ik wel heeeeel erg benieuwd naar topics die ik ben begonnen die eindigen op de manier die jij hier pretendeert.

Verder hoop ik dat je nu gewoon gezellig meediscusseert in plaats van dat je op een wel heel doorzichtige manier, door te proberen te rellen, een slot op dit topic probeert te krijgen. Een ow naar jou toe lijkt me dan ook meer op z'n plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:50

Ik ga opala negeren verder, ik wil niet dat het topic gesloten wordt, en ik wil ook geen OW.

Wil iemand mij vertellen hoe die bekapte hoeven beter gedaan zouden kunnen worden?

Hoe zou je zoiets oplossen? Als hoefsmid bedoel ik dan he Clown

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:56

opala schreef:
detour schreef:
Opala, kun je beargumenteren waarom je deze hoeven niet zo verkeerd bekapt vindt? Ach gut

Ik kan het wel, maar ik doe het niet Sigaar

Als je dan werkelijk kunt waarom dan niet hier uitleggen? Ben ik wel benieuwd naar. Ik vindt het er vreselijk uitzien en zou me schamen als mijn paard zulke hoeven hadt. Maar aangezien ik altijd open sta voor een ander zijn mening zou ik die graag horen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:13

Het enige vreemde aan die hoeven vind ik de hoefvorm, voor de rest kan ik er niets vreemds aan ontdekken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:15

Mmm.. als iemand nou kon beargumenteren waarom die hoeven niet goed zijn, zou je daar dan voor open staan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:21

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:22

Op sommige posts reageer ik (nog ... misschien later) niet Tong uitsteken .

Laat nu foto's zien van jullie perfect TB-bekapte hoeven. Daar moet toch een prachtig mooie verzameling van te tonen zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:23

Bedoel je dat je niet op mijn posts wilt reageren, Opala?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:25

Mijn paard wordt sinds twee jaar natural balance (óók afgekort met NB Knipoog ) bekapt.
Op aanwijzing van de smid vijl ik de hoeven zelf bij, dus zelfs zonder cursus/workshop Bloos .

Na alle traditionele smeden (goed opgeleide met diploma's en zelfs een orthopedische smid) die vanalles wilden met de voeten van mijn paard omdat hij scheef op zijn voeten staat en ietwat krommen benen heeft is dit een verademing. Als jong paard zijn zijn hoeven verwaarloosd, dat krijg je dus niet meer goed. Wat voor ijzers en rotzooi je er ook onder slaat.
Nu wordt de zool van de hoef aangehouden en nu klopt de voetas weer, staat hij niet achterover en zijn de benen ook zelfs wat rechter geworden én hij kan zonder ijzers. Van een paard met probleemvoeten is het nu een paard met makkelijke goede hoeven.

Ook hier in Nederland op de zachte weilanden brokkelt de hoefwand af, de hoeven houden dus van zichzelf ook de mustangvorm aan. Als ik veel over straat rij, krijgt hij zelfs automatisch een mustangrol..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:26

Esther, kijkt de smid dan mee?..Of doe je alles alleen?
Heeft iemand hier een filmpje of foto van een mustangrol? Wat is dat?..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:28

Nu ben ik benieuwd hoe er gereageerd gaat worden op de post van Esther. Het moet toch tegen de haren instrijken bij enkelen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:29

detour schreef:
Esther, kijkt de smid dan mee?..Of doe je alles alleen?

Je houdt je dom om daarna degene die reageert de grond in te boren. Trap er niet in mensen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:32

@ esther: je zegt blij te zijn dat het paar niet meer achterover staat,maar van wat ik me kan herinneren is dat de mustangvoet juist wel wat achterover staat met een lang toon.en hierdoor dus extra belasting op het hko gebied komt.of heb ik het nu helemaal mis?! iemand en foto van een mustangvoet??

@ opala: vragen staat vrij toch?dus om de discussie op gang te houden is het misschien prettig als iemand een filmpje van de mustangrol kan plaatsen en er een duidelijke uitleg bij geeft.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:34

Allemachtig, Opala, wat ben jij een naargeestig en achterdochtig mens op dit topic; waar heb ik jou ever onderuit gehaald? Of onterecht bejegend? Clown
Ik heb helemaal geen behoefte je de grond in te boren want dat had ik met mijn impulsieve ongenuanceerde en felle karakter dan allang gedaan hier, als ik het niet vond kunnen wat je schreef. Bloos

Ik vind het gewoon een statement die je maakt en vraag om argumentatie. Vind je dat zo vreemd?

En tsja, met sommigen ben ik het hier eens maar dat wil niet zeggen dat ik naar hen ook niet kritisch durf te zijn, hoor, of vragen stel.. Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:38

detour schreef:

Dat is afronding van de hoefrand, zodat er minder of geen druk op de hoefwand staat.
(hoefwand rondvijlen dus eigenlijk)

Bij de onderkant van de rechterhoef kun je het bv goed zien. (voor de kijkers links)
Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:41

Waarom zou haar post iemand tegen de haren instrijken? NB werkt voor haar, mooi toch?

Ik zie haar niet beweren dat NB het enige juiste middel is voor alle paarden, dat ijzers marteldingen zijn, etc. Ze vertelt alleen haar ervaring met haar eigen paard, zonder daarmee meteen alle paarden over een kam te scheren.

Daarbij vijlt ze op aanwijzing van de smid. Kortom, wat ik er van begrijp is er een smid bij en ze bekapt niet, ze vijlt. Ik zie het probleem niet.

Lyonesse

En dat is de mustangrol?

opala

detour schreef:
Allemachtig, Opala, wat ben jij een naargeestig en achterdochtig mens op dit topic;

Ik deel jouw mening Ja