En daar gaan we weer. Hoefbevangenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: En daar gaan we weer. (Hoefbevangenheid dankzij nat. bekappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:48

runningkawa schreef:
Ook ik trek wel eens DA's in twijffel
Soms ken ik gewoon mijn eigen paard beter

Jammer, want er staan ook mooie dingen op Ja

Ik haal er dan ook de goede dingen af en de rest laat ik voor wat het is. Lachen

En bij DA e.d.; je kent je eigen paard het beste, dus dat je je niet zomaar iets laat aanpraten is in mijn ogen alleen maar goed. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:50

Maar dat doe ik ook bij de smid
En een smid waar ik het gevoel heb dat dat steeds is heb ik niet lang.

En die heb ik 1 gehad, hij heeft 2 kansen gehad, maar toen mocht hij m'n paard echt nooit meer zien Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:50

oosterhoff schreef:
Meike heeft niet het advies gegeven natural balance beslag te gebruiken. Het beslag dat zij heeft ontwikkeld is anders dan het NB beslag van van nassau!
Meike advieseerd echter ook om het paard elke 6 weken te beslaan/bekappen.

Ik heb het niet over van Nassau maar over Natural Balance (Joke Nibbelink/Janneke Reitsma)
Verder drukte ik me verkeerd (sorry Bloos ) uit het beslag lijkt op dat van Natural Balance. Het heeft het zelfde effect. De natuurlijke afrol nabootsen.
Ik heb het intervieuw op de regionale TV gezien met Meike van Heel.
Ja je paard elke 6 weken beslaan/bekappen dat is correct dus ook weer in de richting van NB. Ik laat het zelf ook doen eens in de 5 à 6 weken.
Anders is het verschil in de stand telkens te groot en dat kan problemen geven. Ik denk dat dit het hele euvel is eerlijk gezegd.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:51

SpikyBlue schreef:
@ Yinnar; dat stukje gaat over het Equi-Librium ijzer wat zij onlangs ism Mustad op de markt heeft gebracht, niet over Natural Balance beslag. Knipoog

Ik heb mezelf net verbeterd. Ik was iets te enthousiast en lette niet goed op. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:53

runningkawa schreef:
Maar dat doe ik ook bij de smid
En een smid waar ik het gevoel heb dat dat steeds is heb ik niet lang.

En die heb ik 1 gehad, hij heeft 2 kansen gehad, maar toen mocht hij m'n paard echt nooit meer zien Lachen

Ja, die ervaring heb ik ook gehad, bij twee hoefsmeden zelfs.
Maar ik ben nu erg blij met de vaste DA, vaste NBer en vaste paardentandarts die ik gevonden heb. Ze passen helemaal bij mijn visie en bij Sam. Het was even een zoektocht, maar dan heb je ook wat. Haha! Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:53

Nadya schreef:
Maar ik ben dus ook holistisch ingesteld en dat mis ik vaak bij dat soort mensen. Die doen mij teveel aan symptoombestrijding.

Even heel erg off topic, dat zie ik aanmijn vriend ja Scheve mond
Er wordt telkens maar op 1 dingetje gefocust en de rest wordt niet naar gekeken.

Imo is ijzers eronder zetten symptoombestrijding....

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:54

Ok, ik zie het nu!
*kruipt weer terug in de meeleeshoek*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:56

Vaste DA heb ik nog niet
Ben 2 jaar geleden verhuisd en gelukkig niet zo vaak nodig gehad, op enten na
En dat doet deze man erg rustig en geduldig.

Paardentandarts ging wel mee en die wil ik ook graag houden.
Dat is de enigste die kawa zonder verdoving kan, zegt mij genoeg over zijn rust uitstraling Lachen

Mijn voorkeur gaat ook naar een holistische arts...aanbevelingen in omgeving Weert graag Knipoog

Maar toch ben ik niet tegen ijzers, kan erg fijn zijn op nat gras met springen Lachen
Er onder komen is au Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:58

Nicolletje schreef:
Nadya schreef:
Maar ik ben dus ook holistisch ingesteld en dat mis ik vaak bij dat soort mensen. Die doen mij teveel aan symptoombestrijding.

Even heel erg off topic, dat zie ik aanmijn vriend ja Scheve mond
Er wordt telkens maar op 1 dingetje gefocust en de rest wordt niet naar gekeken.

Imo is ijzers eronder zetten symptoombestrijding....

Zoals ik het ervaar bij de pony van TS zie ik ijzers eronder zetten ook meer als symptoombestrijding, ja.

Ik weet niet wat je vriend mankeert, maar kunnen jullie niet een ander soort arts zoeken? Ga eens naar een iriscopist ofzo (ik roep maar wat, hoor), gewoon om eens 'verder' te kijken (off topic, sorry).

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:00

Ons paard is een keer geent en toen kreeg ze een superstijve nek, kon ze niet meer buigen en dus ook niet grazen -> Allergische reactie. Zegt de dierenarts die we nu hebben: oh, er zijn zoveel paarden allergisch voor die enting, die geef ik altijd alleen in de kont voor de zekerheid, zodat er niks kan gebeuren.. Dan zakt je mond toch open, heeft jouw paard voor niks zo'n pijn geleden, bah....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:00

femmefatale1 schreef:
Citaat:
runningkawa schreef:
Jij vind mij vijandig, ik jou
Toeval..vast niet

Dat zie hier lezen is al lang bekend

Nou dat zijn we dan in ieder geval met elkaar eens.

Ik zoek geen ruzie met jou ik wil alleen mijn standpunt uitdragen en ook graag die van anderen horen.
Je kan toch leren van elkaar en meer informatie vergaren.
Men moet echter wel met goeie argumenten komen anders heb ik er niks aan.
En ik heb er helaas nog weinig mogen vernemen.

Helaas deel ik niet je mening. Jij wilt niet discussieren, jij wilt overtuigen, en je gelijk halen!
Je wilt geen informatie vergaren, er zijn een hoop mensen hier die jou informatie geven, maar je gaat er volop tegenin.

Misschien is het wel slim om je altijd gelijk te geven....... hoef je je hier niet meer druk over te maken..

Ik maak me niet druk en zeker niet om wat jij denkt. Je kent me niet eens dus hoe kan jij nu over mij oordelen?
Ik wil jou open tegemoet treden en je aanhoren. Mits.....en daar gaan we weer het op een normale manier gaat.
Dat is een beetje moeilijk voor jou want jij hebt je oordeel blijkbaar al klaar.
Ik zou zeggen kom eens langs bij mij en mijn paardjes. Leer mij kennen en oordeel dan.
En niet via een paar berichtjes op een topic.
Dat slaat werkelijk kant noch wal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:01

Yinnar, maar jij oordeelt andere ook aan de hand van de berichten hier Lachen

Jij kent mij en mijn paarden namelijk ook niet Haha!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:02

Sim0ne schreef:
Ons paard is een keer geent en toen kreeg ze een superstijve nek, kon ze niet meer buigen en dus ook niet grazen -> Allergische reactie. Zegt de dierenarts die we nu hebben: oh, er zijn zoveel paarden allergisch voor die enting, die geef ik altijd alleen in de kont voor de zekerheid, zodat er niks kan gebeuren.. Dan zakt je mond toch open, heeft jouw paard voor niks zo'n pijn geleden, bah....

Een paard mag je niet in de nek enten voor zover ik altijd heb begrepen. Dat doe je altijd voor bij de borst om dit soort problemen zoals jij hebt ervaren te voorkomen.
Fijne DA.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:03

Nadya schreef:
Ik weet niet wat je vriend mankeert, maar kunnen jullie niet een ander soort arts zoeken? Ga eens naar een iriscopist ofzo (ik roep maar wat, hoor), gewoon om eens 'verder' te kijken (off topic, sorry).

Moeilijk verhaal Knipoog z'n moeder zit me in de weg Bloos en hij gelooft al helemaal niet in alternatieve geneeswijzen....
Yinnar schreef:
Een paard mag je niet in de nek enten voor zover ik altijd heb begrepen

Fijn dat ik dat ook weet Scheve mond

Zo zie je maar weer Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:03

Ja, Sim0ne, je hebt er echt idioten tussen zitten. Hou op, schei uit. Ik zit er echt bovenop als zo iemand kwam en reken maar dat ik heel wat vragen had en me niet af liet schepen. Haha!
Maar diegene die ik nu heb, vertrouw ik echt op hun kunde. Ik denk dat mijn paard een betere DA heeft dan ik qua HA. Clown
Wat? Ik weet wel zeker! Haha!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:04

runningkawa schreef:
Yinnar, maar jij oordeelt andere ook aan de hand van de berichten hier Lachen

Jij kent mij en mijn paarden namelijk ook niet Haha!

Heb ik jou dan persoonlijk aangevallen?
Nee! Ik ken je niet maar vind het een zeer interessante discussie en jou zelfs een van de betere discussiepartners.
Ik snap dus niet waarom FF het dan direct op de man speelt.
Ik wil leren maar ook mijn zegje doen. Net als iedereen hier.
Daar is het een discussieforum voor.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 16-03-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:04

Yinnar schreef:
Sim0ne schreef:

Een paard mag je niet in de nek enten voor zover ik altijd heb begrepen. Dat doe je altijd voor bij de borst om dit soort problemen zoals jij hebt ervaren te voorkomen.
Fijne DA.

Mijn DA spuit ook elk paard gewoon in de hals. Net als andere DA's uit de omstreek hier. Ik denk dat zij de pech heeft gehad dat de spuit net op de verkeerde plek heeft gezeten.
De paarden hier hebben nog nooit problemen gehad. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:05

Jij vind mij vijandig..en dat kan alleen maar door mijn berichtjes Lachen
Dat zou je onder een persoonlijk aanval kunnen zetten Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:07

Babeth schreef:
Sim0ne schreef:

Fijne DA.

Mijn DA spuit ook elk paard gewoon in de hals. Net als andere DA's uit de omstreek hier. Ik denk dat zij de pech heeft gehad dat de spuit net op de verkeerde plek heeft gezeten.
De paarden hier hebben nog nooit problemen gehad. Knipoog[/quote]

Bel de faculteit diergeneeskunde te Utrecht maar. Die hebben dit ooit uitgelegd. Zij enten dan ook altijd voor in de borst.
Het heeft niets te maken met een allergische reactie. Het is al weer jaren geleden maar als je wilt kan ik de precieze reden nog wel eens vragen.
In de hals wordt echt afgeraden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:07

Nicolletje schreef:
Moeilijk verhaal Knipoog z'n moeder zit me in de weg Bloos en hij gelooft al helemaal niet in alternatieve geneeswijzen....

Hij hoeft er ook niet in te geloven (maar ik snap het probleem wel, hoor) Knipoog , maar ik weet in Bussum een hele goede, die iemand echt kan helpen om achter de ware klachten te komen. Zodat je er wat aan kan laten doen. Jammer dat mensen niet voor alternatievere manieren open staan. Ik bedoel, er zijn een hoop kwakzalvers, je moet het koren van het kaf onderscheiden. Maar dat geldt ook voor de reguliere geneeskunde. Ik vind een combinatie van beiden altijd het prettigst.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:08

runningkawa schreef:
Jij vind mij vijandig..en dat kan alleen maar door mijn berichtjes Lachen
Dat zou je onder een persoonlijk aanval kunnen zetten Lachen

Vond je jezelf dan niet een beetje vijandig naar mij toe? Volgens mij dacht je vast van oh, dat is weer zo'n PN/HN volgeling of niet? Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:09

Het ging om 1 specifieke soort enting die vaak problemen geeft in de hals. Andere entstoffen gaf hij wel gewoon in de hals....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:09

Ik was vijandig naar niemand persoonlijk...alleen over de stelling Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:11

Yinnar schreef:
Bel de faculteit diergeneeskunde te Utrecht maar. Die hebben dit ooit uitgelegd. Zij enten dan ook altijd voor in de borst.
Het heeft niets te maken met een allergische reactie. Het is al weer jaren geleden maar als je wilt kan ik de precieze reden nog wel eens vragen.

Het ligt er denk ik maar net aan om welke enting het gaat.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:26

Ik was aan het meelezen, maar hier wil ik wel op reageren.

Babeth schreef:
Yinnar schreef:

Het ligt er denk ik maar net aan om welke enting het gaat.

rhino-enting is erom berucht. daarbij staat het zelfs in de bijsluiter. 3% van de paarden is allergisch aan die entvloeistof. Maar volgens mijn DA komt dit in de praktijk eerder in de buurt van 10%
Mijn paard is er ook allergisch aan, daarom dat ik het weet. Ze werd altijd in haar hals geënt, maar sinds ze ook tegen rhino geënt wordt, krijgt ze een stijve hals en een zwelling. Daarom wordt ze nu dus in de borst geënt.