die van mij had ook alleen de eerste dagen bescherming om, doe ik trouwens ieder jaar als ze weer voor het eerst de wei op gaan.
@ soljev, ik snap van je dat een ongeluk in een klein hoekje zit, daarom is het nu ook 2 jaar later dat mijn paard weer bij paarden staat. ben onder tussen ook verhuisd met me paard dus andere paarden enzovoorts. ik had nu gewoon zo iets moet het doen, wordt er richting haar getrapt gaat ze er uit en komt ze er nooit meer bij. maar in tegendeel mijn paard was helemaal blij en werdt heel goed opgenomen in de kudde. (kudde bestaat uit een shet van 21 en een pony van 8 dus niet zo'n grote kudde) Ik ben iig blij dat ik het gedaan hebt!

in die 2 jaar hiervoor heeft ever ook altijd in een apart weitje gestaan. maar daar sprong ze regelmatig uit of kroop onder de draden door
Dan is de keus aan ons zelf en een paard zal er denk ik niet op dezelfde manier bij stilstaan als wij doen na een ongeluk. Versace zet ik ook wel weer in de molen ook al is het daar gebeurd. Maar een paard in een groep met andere paarden brengt toch meer/andere risico's met zich mee. Ook als het niet om het griffelbeen gaat. Maar nogmaals, dat is een persoonlijk besluit.
Ben zoooo verliefd op mijn schat 
(is een afgezet stuk waar de pony's gewoon onderdoor kunnen). Ben echt blij dat hij weer gewoon paard kan zijn