Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lielle schreef:als het echt dichtgegroeid is, zou ze geen last meer van mogen hebben. Zoals ik al schreef, onze merrie crosst weer M en met verve. Diagnose en behandeling was begin juni 2006.

Lielle schreef:Als je paard verder totaal geen symptomen heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Zamero, over erfelijkheid is geen eenduidig antwoord.

Hij was zo wild in de bak dat ik bang was dat hij daardoor een blessure op liep. Bovendien moest ik aan de dubbele lijnen te hard aan zijn mond trekken om hem te stoppen. En ik wil zijn mond niet verpesten! Hij heeft gister en vandaag een uurtje op de wei gestaan en hij loopt nog goed
Wel heeft hij al een week een beetje een huppeltje in de overgang van draf naar stap. Dat had hij al wel, maar het lijkt wat erger, maar misschien zie ik spoken (ik let overal op nu...). Morgen ga ik voor het eerst weer naar les bij het trainingscentrum van Emiel Voest

Lielle schreef:Meiden, ik zal voor jullie duimen![]()
[sgw+aan de hand] een weekend op pad met Pablo en Raimaer
Raimaer weer foutloos in het M en helemaal oke gisteren
Maar....ik schreef al eerder dat hij een huppeltje soms heeft in de overgang naar een langzamere gang. Die had hij vandaag niet. Maar...de bult op zijn sprong wordt groter
Dus de spat is denk ik toch nog actief ook al loopt hij niet kreupel. Ik ga morgen de veearts bellen. Hopelijk hoeft hij niet weer stalrust, want dan worden Twister en ik gillend gek. Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat hij rad blijft... Duimen jullie? 
We zijn waarschijnlijk het stadium voorbij dat we hopen dat de gewrichtsspleten schoon blijven. We moeten nu waarschijnlijk gaan hopen dat de gewrichtsspleten, net als bij Lielle en Alani, dicht gaan groeien. De spat is dus niet meer in een beginstadium
Maar het voordeel is wel dat Twister wat meer mag gaan bewegen (en daar is Twister vast erg blij mee
) om het dichtgroeien te bevorderen. Hij mag nog steeds alleen gecontroleerd bewegen, maar als hij wild is en gaat bokken mag hij best wat langer bewegen en ook op de kleine volte. Is hij echt niet te houden, dan mag hij zelfs op de wei. Bewegen is nu goed om de spleet te laten dichtgroeien. Ik krijg wel spul om van buitenaf de bultgroei te remmen. En mocht hij wel kreupel gaan lopen, dan moet hij nog een keertje ingespoten worden (en dan wel helaas 2 weken weer op rust..)..
Hopelijk werkt deze nieuwe aanpak, want het zit je echt niet mee. Maar als het idd allemaal goed dichtgroeit, kan je wel weer gewoon aan de gang. Heeft je DA het nog over Tildren gehad? 
Lielle schreef:Is ze al gedekt? Wel spannend hoor!

Lielle schreef:Die zegt me helemaal niets, maar ik ben ook niet zo thuis in die wereld. Heb je een foto of zo?