Volgens mij is het trouwens ook zo dat je met hoevenvet het brokkelen alleen nog maar erger maakt omdat er geen vocht in de hoeven kan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:@ Jasia: ik wil niet vervelend zijn, maar heb je het topic wel doorgelezen? Er wordt in dit topic namelijk meerdere malen aangegeven dat het heel logisch is dat je paard brokkelhoeven krijgt als hij geen ijzers meer heeft. Boovendien: het argument dat ze al heel haar leven op ijzers loopt gaat niet op, want dat maakt namelijk niets uit. Ja wel natuurlijk dat het langer duurt voordat de hoef zich helemaal herstelt heeft.![]()
Volgens mij is het trouwens ook zo dat je met hoevenvet het brokkelen alleen nog maar erger maakt omdat er geen vocht in de hoeven kan.
Brammetje16 schreef:ik vraag mij eigenlijk al ene tijdje af of een paard ook alleen 8er ijzers kan hebben? de mijnne heeft namelijk hele korte hoeven en loopt op koot + straal.
Wendy schreef:Brammetje16 schreef:ik vraag mij eigenlijk al ene tijdje af of een paard ook alleen 8er ijzers kan hebben? de mijnne heeft namelijk hele korte hoeven en loopt op koot + straal.
Dat gebeurt weleens ja.
In de westernwereld zie je nog weleens paarden die achter alleen sliding ijzers hebben en voor gewoon zonder ijzer staan.
Maarre: loopt ie echt op de koot? Bedoel je niet de hoefballen?
Jasia schreef:@ Kiwiko: mijn paard liep kreupel omdat haar hoeven dus zover versleten waren dat ze scheef erop stond.. De druk werd niet goed verdeelt en er werd dus telkens een bepaald deel belast.. Door de ijzers loopt ze nu ook niet meer kreupel
Esperanza schreef:Met alleen maar ijzer-voorstanders is de discussie een beetje ingekakt
Santos_ schreef:Esperanza schreef:Met alleen maar ijzer-voorstanders is de discussie een beetje ingekakt
Ik ben tegenstander hoor.![]()
Kim4Bibi schreef:ten tweede geen enkele hoefsmid wil ijzers onder een Shet zetten.