Hallo weer,
bedankt voor de reacties en het invullen van de enquete. Vind het ook fijn dat jullie meedenken. Vooral Jovarna voor de uitgebreide reactie. De enquete kan alleen nu niet meer aangepast worden nu die in running is, zou mooi worden als je halverwege de resultaten ging manipuleren door snel wat te wijzigen.....
Voordat ik reageer op de reacties, deze enquete is vooral ontwikkeld met het idee dat deze kort en ter zake moest zijn. Niet met het idee om zeer gedetailleerde uitkomsten te krijgen. Een nog langere enquete is geen goed idee voor op internet omdat niemand deze dan nog wil invullen. En dit betekent helaas ook dat dingen afvallen. De bedoeling is dat met de uitkosten van deze enquete hoofdlijnen kunnen worden aangegeven, wat zijn in grote lijnen de redenen dat mensen overstappen, zijn ze tevreden? Ook welk soort mensen gebruik maken van nb. Deze enquete is dan ook niet de hoofdmoot van mijn onderzoek, dat wordt de telefonische enquete. Als er verassende uitkosten zijn, bijvoorbeeld veel mensen die niet tevreden zijn zou dit een leuke reden zijn om verder te gaan vragen, misschien zijn het wel de leefomstandigheden.
Ik ben het er dan ook helemaal mee eens dat de leefomstandigheden van groot belang zijn voor het slagen van nb en we hebben er ook over gedacht om deze mee te nemen maar besloten om dit toch niet te doen. In de telefonische wordt dit uiteraard wel meegenomen. Ik had er zelfs in eerste instantie vragen instaan die vroegen naar ervaringen met gevoeligheid enz. en gebruik van hoefschoenen. In test enquets bleek ook dat dit in deze opzet gewoon te veel werd.
Citaat:
Bij vraag 5 moet het mogelijk zijn om meerdere opties aan te klikken. Bijv. ik zelf rijd zowel dressuur als buitenritten. Als ik nu dressuur aanklik, lijkt het bij de uitkomst alsof ik hoofdzakelijk dressuur rijd en mijn paard nauwelijks over de weg en andere ondergrond dan zand komt. Als ik buitenritten aanklik, lijkt het bij de uitkomst net alsof ik alleen maar 'bos hobbel' en mijn paard daarom geen ijzers nodig heeft oid.
Deze vraag is gesteld met een ander idee, wat jij aangeeft kan nooit een uitkomst zijn, bijvoorbeeld waar ik woon is buitenrijden veel zwaarder dan dressuur omdat wij heel veel asfaltwegen heb en geen onverharde wegen. Dus dan zou ik ook moeten vragen welke ondergond mensen veelal rijden again de enquete in deze opzet te gedetailleerd maken. Deze vraag wordt dus meeegenomen om te kijken naar de achtergond van de eigenaar, is er een overeenkomst in welke mensen kiezen voor nb.
Citaat:
Bij vraag 8 moet je een methode aanklikken. Mijn methode staat hier niet bij. Dus hier zou je een extra optie moeten
geven.
Hier is express voor gekozen omdat van tevoren de verwachting was dat het percentage anders te laag is t.o.v de andere methoden om deze ook nog eens te gaan onderverdelen. Als blijkt dat dit anders is na analyse van de resultaten wordt dit uiteraard meegenomen in de discussie.
Citaat:
Bij vraag 16, 17 en 18 moet er ook een blanco optie zijn, of optie "n.v.t.".
Ben ik het op zich mee eens, er staat wel in de enquete dat je deze vragen niet hoeft in te vullen als dit n.v.t is. Maar daar wordt misschien wat makkelijk overheen gelezen. Als dit op meer mensen zo overkomt is dit inderdaad een lay-out fout.
Oke hoop dat dit wat duidelijkheid schept,
gr Marianne