hafgirl15 schreef:Vandaag kwam mijn hoefsmid mijn pony weer opnieuw bekappen, zoals elke 8 weken, al 5 jaar lang. BIj de vorige eigenaar ook altijd op ijzers gelopen. Ik heb het er vandaag even met mijn smid overgehad, wat hij nu precies van NB vind. Hij vind het met alle respect voor de Nbers onders ons, grote onzin. Een 'hype' vand deze tijd, zoals de hoefschoenen bijv een tijdje terug. Hij vind dta je de hoeven bekapt na aanleiding van het paard ( beenstand, hoe het loopt etc ) en het wel of niet ijzers onderdoen ook afhnagt van hte paard. Mijn pony zijn hoeven slijten snel, hij staat daarom op speciaal beslag omdat zijn ijzers anders dubbeltjes zijn na die 8 weken. Moet je nagaan wat er gebeurt als die ijzers en niet onder zaten. Mij raad ie dan ook af de ijzers er onder weg te halen. Dat verschilt weer per paard, of het ijzers nodig heeft of niet. Ik snap niet waarom de Naturals hier allemaal zo moeilijk doen over ijzers, dekens, biks, scheren, beenbescherming etc. Als jullie echt zo natural zijn waarom ga je dan op je paard zitten? Ook valt het mij op dat de meeste naturals veilig binnen de bakomheinig blijven wat Qua rijden betreft.
Aangezien me nu oook duidelijk is dat Nb word uitgevoerd door mensen zonder diploma met een dagopleiding, vind ik het een zeer onverstandig idee dat we deze kwakzalvers ons paard laten bewerken...
En idd zoals anderen hier ook al zeggen, als je paard goed loopt, met of zonder ijzers, waarom zpu je daar dan iets aan veranderen?
Hier heb ik niets aan toe te voegen.