Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Goof schreef:Wacht, Jeika is 12.
Dat verklaart haar reacties.
Jeika, je hebt nog weinig gezien wat betreft houden van eigen dieren, ziektes/ gebreken, herstelprocessen, kosten, keuzes maken, en vooral realistisch blijven daarin.
Als je 25 bent sta je waarschijnlijk veel realistischer in het leven.

Jeika schreef:Goof schreef:Wacht, Jeika is 12.
Jeika, je hebt nog weinig gezien wat betreft houden van eigen dieren, ziektes/ gebreken, herstelprocessen, kosten, keuzes maken, en vooral realistisch blijven daarin.
Wat is er precies mis met mijn reacties? Misschien kan ik er waag aan doenleeftijd zou niet uit moeten maken.
Jeika schreef:Waarom zou de kans op een eerlijk baasje nihil zijn? Er zijn echt wel eerlijke mensen hoor.
Edit: Marjoow, TS schrijft dat de revalidatietijd 6 maanden is.
white_flame schreef:Ik heb maar kleine stukjes gelezen.
Maar waarom geef je hem niet weg? Ik denk echt wel dat er iemand is met een groot hart die hem wil helpen. (ik had het namelijk zo gedaan maar ik heb al een paard en geen plek voor 2)
Ik vind niet dat als er een kans is dat hij kan genezen dat je deze zou moeten afnemen, ookal mocht het toch een beetje lijden worden!
Als wij een kind zouden krijgen met een misvormt beentje waar ze heel veel pijn aan heeft.... "helpen"wij haar daar toch ook aan?
Daar zeggen we toch ook niet tegen kan pijn gaan doen dus jammer voor je geven we je geen levens kans?
Je geeft zo iemand dan toch ook de kans om te leven En ja dit is het zelfde als een paard!
Wanneer iets kans heeft op een mooi leven geef je het dat toch
Shenavallie schreef:Paspoort schreef:Onze vermoedens worden redelijk bevestigd door jullie.
Het is niet zo dat het geheel gratis moet zijn, maar een hele dure operatie/behandeling voor een veulen wat ons in de mik is geschoven gewoon weg niet waard voor een papierloos dingentje.
Afgezien van het lange genezings / pijn traject voor t veulentje uiteraard.
Van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen van omhoog staan.Een paard is een paard, met of zonder papieren. Dat het beestje ingeslapen wordt, staat los van of het een papiertje heeft of niet. Een stamboom is om tegenaan te pissen en bedacht door de hoogmoedige mens. Wie weet had dit 'papierloze dingetje' het wel heel ver kunnen schoppen als het dit lichamelijke probleem niet had gehad. Ik vind dit heel harteloos en neerbuigend overkomen. Misschien had ik er beter aan voorbij kunnen scrollen, maar helaas was de drang om hier wat over te zeggen te groot.
Jeika schreef:Goof schreef:Wacht, Jeika is 12.
Wat is er precies mis met mijn reacties? Misschien kan ik er wat aan doenleeftijd zou niet uit moeten maken.
Jeika schreef:Ik weet heus hoe het eraan toe gaat. Zo vaak gezien. En ja, in het echt.
Marjoow schreef:Jeika schreef:Ik weet heus hoe het eraan toe gaat. Zo vaak gezien. En ja, in het echt.
Je bent meerdere keren in een slachthuis geweest om daar te zien hoe een paard wordt geslacht?
Heb je ook gezien hoe een paard wordt ingeslapen?
Persoonlijk vind ik inslapen namelijk een veel heftigere gebeurtenis voor zowel het dier als de mens...
bruintje123 schreef:Ik heb maar even in het profiel van Jeika gekeken.
Ze is 12. Dus inderdaad nog de penny leeftijd.
Nu begrijp ik haar antwoorden wel.
EmmaSoleil schreef:bruintje123 schreef:Ik heb maar even in het profiel van Jeika gekeken.
Ik ken jeika persoonlijk. Dat jeika 12 is geeft helemaal niet. Ze heeft het allemaal al een keer gezien, en ze heeft meer ervaring dan de meeste van jullie
EmmaSoleil schreef:bruintje123 schreef:Ik heb maar even in het profiel van Jeika gekeken.
Ik ken jeika persoonlijk. Dat jeika 12 is geeft helemaal niet. Ze heeft het allemaal al een keer gezien, en ze heeft meer ervaring dan de meeste van jullie
bruintje123 schreef:Nou...denk het niet.
Gelukkig niet.
Ik ben ondertussen een oude taart die al meer dan 3 keer langer actief in de paarden zit dan Jeika oud is
uhhu!Jeika schreef:![]()
Ik zeg nergens dat je er niets aan hebt? Koeien zijn heel nuttig hoormaar niet echt de dieren die ik echt moet redden van de slacht. Het zijn trouwens vaak de stieren die worden geslacht. En stieren zijn nou niet echt zo vriendelijk.
Jeika schreef:NatasjavE schreef:Kalfjes zijn net zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.
En dit veulen had als pasgeboren veulen geholpen moeten worden.
Nu is het rijkelijk laat.
Koeien zijn lomp. Ze ze zijn toch heel anders dan paarden, dat zie je zelf ook wel, toch?
Spekkie01 schreef:Nog ter toevoeging, een verloren leven is altijd zonde, maar soms moeten er beslissingen gemaakt worden die niet leuk zijn. Thats life.
Wordt dit een gezond leuk diertje na de marteling( en ik bedoel letterlijk marteling) van de operatie en revalidatie. Je gaat het diertje een hele hoop pijn aandoen voor de minieme kans dat dat been en de rest van zijn scheefgegroeide lijf ooit bruikbaar wordt.
Nee, kansloos, als het al goedkomt. Heeft het uitzicht op een leuk huisje daarna. Ook minimum kans. Ook ik wil het nog niet gratis. Dank je vriendelijk, ik heb al genoeg ellende gehad en rotbeslissingen moeten nemen. En dat voor paarden die ik gezond heb aangekocht.
Jeika schreef:safina schreef:Meid, ik zou hem nog niet eens kado willen helpen als die bokhoef "verholpen" is! Het beenwerk van dit veulen blijft ten alle tijde verschrikkelijk kwetsbaar. Die pezen en gewrichten hebben zich niet goed ontwikkeld in de eerste periode van het leven. Het dier staat volkomen scheef. En vroeg of laat komen daar problemen van. Dit dier gaat echt geen 30 jaar worden zonder pijn en narigheid. Wat je dan kado krijgt is het vooruitzicht op torenhoge veeartsrekeningen en vooral ontzettend veel verdriet.
En je kunt natuurlijk de prijs wat verlagen, maar wat denk je dat de behandeling van dit probleem kost? En voor hoeveel zou jij dat veulen vervolgens verkopen dan?
30 jaar hoeft ook niet, maar 6 maanden is wel erg jong.
EmmaSoleil schreef:Spekkie01 schreef:Nog ter toevoeging, een verloren leven is altijd zonde, maar soms moeten er beslissingen gemaakt worden die niet leuk zijn. Thats life.
Wordt dit een gezond leuk diertje na de marteling( en ik bedoel letterlijk marteling) van de operatie en revalidatie. Je gaat het diertje een hele hoop pijn aandoen voor de minieme kans dat dat been en de rest van zijn scheefgegroeide lijf ooit bruikbaar wordt.
Nee, kansloos, als het al goedkomt. Heeft het uitzicht op een leuk huisje daarna. Ook minimum kans. Ook ik wil het nog niet gratis. Dank je vriendelijk, ik heb al genoeg ellende gehad en rotbeslissingen moeten nemen. En dat voor paarden die ik gezond heb aangekocht.
Er is gezegd dat hij er geen last van heeft.