Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
NatalieLot schreef:Jah maar het is nog altijd niet goed als je hem in een keer alles geeft,
Als je zelf bent uitgehongerd is het ook niet goed als je ineens een open buffet voor je neus krijgt waar je je helemaal proppe vol eet.
daarom bedoel ik niet in 1 keer de gehele hoevelheid geven maar voer rustig op!
SanneJas schreef:NatalieLot schreef:Jah maar het is nog altijd niet goed als je hem in een keer alles geeft,
Als je zelf bent uitgehongerd is het ook niet goed als je ineens een open buffet voor je neus krijgt waar je je helemaal proppe vol eet.
daarom bedoel ik niet in 1 keer de gehele hoevelheid geven maar voer rustig op!
Enjoyit schreef:en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
Mijn moeder gaat er niet over.
Ik weet het niet allemaal ik vraag er niet naar eerlijk gezegd..
Als er weer nieuw hooi is mogen ze weer 3 plakekn sochtends en 3 savonds.
Alleen door omstandigheden hebben we verkeerd hooi gekregen jammer genoeg.
En zijn ze achteruit gegaan door dat de beestjes het niet willen eten.
Maar er zitten ook goede balen tussen die we nu voeren.
Maar er komt binnenkort weer nieuw hooi als het goed is.
Waar een wil is, is een weg...altijd ! LauLauu schreef:Jammer dat er veel mensen zijn die een paard/pony aankopen en die dan zelf niet alles geven wat ze nodig hebben of denken aan het welzijn van het dier.
Jullie zijn oud en wijs genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken, zelf meer hooi aankopen OF veranderen van stalling, al is die wat verder van jullie huis..het gaat om een levend wezen.
De pony heeft nood aan zeker een baal per dag en niet aan 3/6 plakjes die onderverdeeld is over 3 dieren, moet bijgevoederd worden,deken op, niet meer werken.
Natuurlijk ook een DA voor de kreupelheid, eventueel bloed- en mestonderzoek te doen.
Jullie zijn nu wel gestopt met rijden maar waarom niet eerder gestopt, toen je meteen merkte dat ze onregelmatig liep?
Wil zelf niet weten hoe de rest er op dit moment bijstaat eerlijk gezegd..
Vind het enorm zielig dat mensen een paard willen maar erna zelf niet alle zorgen kan geven die het dier verdiend of op een stalling blijven waarbij de dieren niet correct gevoerd worden, is zeer makkelijk voor zo'n stal : geld krijgen van de mensen die hun paard/pony daar stallen en vervolgens er zo goedkoop mogelijk de maand af maken ter gevolge voor de pony.
Pandora2 schreef:Enjoyit schreef:en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
Mijn moeder gaat er niet over.
Ik weet het niet allemaal ik vraag er niet naar eerlijk gezegd..
Als er weer nieuw hooi is mogen ze weer 3 plakekn sochtends en 3 savonds.
Alleen door omstandigheden hebben we verkeerd hooi gekregen jammer genoeg.
En zijn ze achteruit gegaan door dat de beestjes het niet willen eten.
Maar er zitten ook goede balen tussen die we nu voeren.
Maar er komt binnenkort weer nieuw hooi als het goed is.
Hier zit dus de ellende...wat is '' verkeerd '' hooi ??? Ofwel is het rot en beschimmeld...en heb je kans dat ze binnenkort met hun beentjes in de lucht liggen... ofwel heb je graszaadhooi...wat sommige paarden inderdaad niet lusten. Dus ... is het probleem eigenlijk niet zo groot ( zie titel ) en kunnen jullie alleen jezelf helpenWaar een wil is, is een weg...altijd !
Enjoyit schreef:LauLauu schreef:Jammer dat er veel mensen zijn die een paard/pony aankopen en die dan zelf niet alles geven wat ze nodig hebben of denken aan het welzijn van het dier.
Jullie zijn oud en wijs genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken, zelf meer hooi aankopen OF veranderen van stalling, al is die wat verder van jullie huis..het gaat om een levend wezen.
De pony heeft nood aan zeker een baal per dag en niet aan 3/6 plakjes die onderverdeeld is over 3 dieren, moet bijgevoederd worden,deken op, niet meer werken.
Natuurlijk ook een DA voor de kreupelheid, eventueel bloed- en mestonderzoek te doen.
Jullie zijn nu wel gestopt met rijden maar waarom niet eerder gestopt, toen je meteen merkte dat ze onregelmatig liep?
Wil zelf niet weten hoe de rest er op dit moment bijstaat eerlijk gezegd..
Vind het enorm zielig dat mensen een paard willen maar erna zelf niet alle zorgen kan geven die het dier verdiend of op een stalling blijven waarbij de dieren niet correct gevoerd worden, is zeer makkelijk voor zo'n stal : geld krijgen van de mensen die hun paard/pony daar stallen en vervolgens er zo goedkoop mogelijk de maand af maken ter gevolge voor de pony.
Bedankt dat u mijn vader loopt af te zeiken hoor!
Hij houd heel erg van dieren als er iets is belt hij ook meteen de DA maar als volgens andere meer hooi moet komen dan moeten ze dat echt komen zeggen anders weet hij niet wat mensen willen.
Het draait hem helemaal niet om geld u kent mij vader niet en ik wel en ik weet dat hij van dieren houd maar als niemand iets zegt komt hij er niet zelf mee!
En bedankt he dat je zo een vreemd iemand loopt af te zeuren terwijl u degen niet kent!!!!

ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen! geerke schreef:mooi!zou zeggen...schrijf het ergens op en doe er iets mee!
Weet je,als je de goede tips er uit haalt kun je gewoon wat voeding betreft veel zelf oplossen.De kreupelheid moet echt een dierenarts voor komen.Maar ik heb het idee dat jullie haar gewoon overbelast hebben.
jolinebonnie schreef:We hebben de DA gebeld. Gevraagd over de wormenkuur maar hij zegt dat er maar 1 of 2 wormeitjes zijn en dat je dus geen wormenkuur hoeft te geven. Hiervan kan ze ook niet magerder worden. Hij wilt eventueel wel een bloedonderzoek doen of controleren op zand in d'r of d'r helemaal onderzoeken. Ook uitgelegd over de hoeveelheid hooi. Hierover zegt hij ik kan wel langs komen maar je kan net zo goed extra krachtvoer bijvoeren zodat ze meer energie krijgt. Hier krijgen wij toch de vraagtekens bij. Over de kreupelheid kon hij niet veel aan doen op dit moment omdat ze nu niet kreupel is.
Vervolgens nog een andere DA gebeld kijken wat die zegt van het verhaal. Maar diegene was niet meer bereikbaar.
Vervolgens heeft onze vader de staleigenaar gebeld en gezegd dat we ons zorgen maken over het hooi. Uit dit gesprek kwam dat we d'r zoveel hooi mogen voeren als we willen!! Maar dat hij niet wilt dat er hooi blijft liggen. Dus nu elke keer als we er zijn kunnen we d'r hooi blijven geven aangezien we verder niet veel doen want we geven geen beweging. Denk dat ze hierdoor al aardig wat gaat aankomen! Het hooi voor savonds ook in hooinet hangen dan kunnen ze er niet overheen pissen en mesten waardoor ze het niet meer zouden op eten. Staleigenaar wilt ook misschien nog een hooiruif ophangen! En hij heeft ook aangeboden ons paard bij te voeren als wij er niet zijn, hij zet ons paard dan ook apart!ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen!