Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:16

Laat eens een da naar haar pezen kijken, of een fototje laten maken. 2 paarden bij ons op stal waren ook steeds op en aan kreupel, soms wisselde het zelfs met het uur!
Kan een peesblessure zijn, of heb je hier al naar laten kijken of aan gedacht?

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:18

NatalieLot schreef:
Jah maar het is nog altijd niet goed als je hem in een keer alles geeft,
Als je zelf bent uitgehongerd is het ook niet goed als je ineens een open buffet voor je neus krijgt waar je je helemaal proppe vol eet.

daarom bedoel ik niet in 1 keer de gehele hoevelheid geven maar voer rustig op!

Dus je geeft zelf toe dat jullie de paarden uithongeren.
Heb je een recente foto van je pony? Niet een van de zomer waar ze vol op het gras staan?

Almighty

Re: Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:32

Heb je weleens naar haar tanden laten kijken? Ze kan op deze leeftijd nog aan het wisselen zijn? En voor zn jong dier werken jullie toch behoorlijk veel al:) Daar moeten ze ook van bekomen. Snap wel dat je wil dat ze energie kwijt kan. Leer haar dan ook grondwerken? Dus spelen?

En hooi teveel? Ja ze verknoeien veel als ze het op de grond krijgen en er doorheen lopen. Dan eten ze het niet op. Maar verdeeld over de dag meerdere porties eventueel in hooinet of hooibak met rooster verhelpt het knoeien al. En eten ze meer op en hebben langere eet tijd. HOoi is wel de eerste oplossing om haar dikker te maken! Alle krachtvoer kan juist ook dunner maken omdat het veel energie is waardoor ze ook weer nerveuzer kunnen worden. Er gaat best veel in nu vind ik! Dus begin met toch proberen hooi verandering aan te brengen naar hooinet/hooibak met rooster kleinere in de stal? Dat moet toch wel te regelen zijn met de eigenaar dat hij die vol doet/ Scheelt hij zeker verknoeid hooi en paarden hebben langer wat te doen. En dan zoveel mogelijk voeren. Scheelt hem uiteindelijk ook hooi omdat paarden dan leren da thet er altijd wel is en ze geen noodzaak hebben aan zich klem te eten in 2 plakken.

EN het werk ja ze bast van de energie omdat ze zoveel conditie heeft opgebouwd al heel jong en..denk ook omdat ze gewoon heel jong is:) Die moet nog spelen en dingen proberen en leren.

Zoek een goede instructie die je ook grondwerk laat doen dus veel afwisseling en leren leiderschap geven dan is de pony ook in wat meer energie te handelen. Het is niet makkelijk alles zelf te doen;)

Als er niets uit bloed, dierenarts geen wormen vermoed, tanden niets mis mee? Zou dierenarts naar moeten kijken ook. Zit je oplossing in training vermindering, voer verandering met vooral veel hooi ook en een goede vitaminen/mineralenkorrel. Liksteen.

De kreupelheid kan ook komen door dat ze scheef in haar lijf is. Vraag dat ook maar eens aan dierenarts. Dan kan je misschien lessen in nemen aan de grond om haar recht te maken en rijden ook. Als dierenarts niets ergs vermoed aan de veoten enz verder.

Tja zie alleen een foto en zie daar duidelijk verschil in bouw.

En als je de stal niet mee krijgt? Kan je als het jou dier is niet verhuizen naar een andere stal? wat wel meer aan de eisen voldoet van ruwvoer?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:44

SanneJas schreef:
NatalieLot schreef:
Jah maar het is nog altijd niet goed als je hem in een keer alles geeft,
Als je zelf bent uitgehongerd is het ook niet goed als je ineens een open buffet voor je neus krijgt waar je je helemaal proppe vol eet.

daarom bedoel ik niet in 1 keer de gehele hoevelheid geven maar voer rustig op!

Dus je geeft zelf toe dat jullie de paarden uithongeren.
Heb je een recente foto van je pony? Niet een van de zomer waar ze vol op het gras staan?[/
quote]

meid ik weet niet waar jij het lef vandaan haalt maar mijn paard ziet er top verzorgt uit! Mijn merrie krijgt 4x per dag een grote hoeveelheid kuil en 2x grasmix en dan 2 goede handen vol! Mijn paard krijgt niks te kort

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:49

Enjoyit schreef:
en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
Mijn moeder gaat er niet over.
Ik weet het niet allemaal ik vraag er niet naar eerlijk gezegd..
Als er weer nieuw hooi is mogen ze weer 3 plakekn sochtends en 3 savonds.
Alleen door omstandigheden hebben we verkeerd hooi gekregen jammer genoeg.
En zijn ze achteruit gegaan door dat de beestjes het niet willen eten.
Maar er zitten ook goede balen tussen die we nu voeren.
Maar er komt binnenkort weer nieuw hooi als het goed is.

Hier zit dus de ellende...wat is '' verkeerd '' hooi ??? Ofwel is het rot en beschimmeld...en heb je kans dat ze binnenkort met hun beentjes in de lucht liggen... ofwel heb je graszaadhooi...wat sommige paarden inderdaad niet lusten. Dus ... is het probleem eigenlijk niet zo groot ( zie titel ) en kunnen jullie alleen jezelf helpen ;) Waar een wil is, is een weg...altijd !

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:24

Lieve dames,

Ik snap dat het vervelend is om te horen, maar er zijn in de tijd dat Chica bij jullie staat grove fouten gemaakt, ten koste van haar. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren, maar dat is wel waarom een aantal bokkers zo heftig reageren. Als er namelijk niet een aantal dingen gaan veranderen, heb je grote kans dat de pony zulke grote tekorten op loopt dat ze straks onherstelbaar schade oploopt.

Voor de kreupelheid moeten jullie inderdaad de DA erbij halen, maar je hebt geen DA nodig voor het veranderen van het voerrantsoen. Twee plakken per paard per dag is zo'n 4/5 kilo hooi per dag? Schroef dat eens omhoog naar 8 kilo per dag en daarnaast een kilo of 5 luzerne/geweekte bietenpulp. Wellicht nog een vitamine/mineralen supplement - verdeeld in minstens vier voerbeurten per dag. Kilo wortels per dag kan ook geen kwaad. Ik weet zeker dat dat na een week of 2 al zichtbaar resultaat oplevert! Als ze goed op gewicht is kan alles natuurlijk weer voorzichtig teruggeschroefd worden en kijken hoe ze daar op reageert.

Daarnaast is extra controle op bloed en mest natuurlijk nooit verkeerd, maar ik zou niet wachten met ander voer tot daar de uitslagen van gekomen zijn. Het is niet belangrijk welke fouten er in het verleden gemaakt zijn, het is belangrijk wat er nu aan gedaan gaat worden. Pak het goed aan en je hebt binnen enkele maanden een gezonde, vrolijke pony terug, met een mooie glanzende vacht.

Enne, de ene pony is de andere niet. Dat een andere pony het goed doet op 5 kilo per dag, betekent niet dat die van jullie dat kan. Net als bij mensen heeft de ene makkelijker aanleg tot dik worden dan de ander. Bovendien hebben jonge paarden, dragende merries en oudere paarden over het algemeen altijd meer voer nodig.

Oftewel, laat de dierenarts komen en alles goed doormeten, maar wacht niet af met actie ondernemen. Jullie ouders willen vast ook het beste voor de pony!

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:44

Voor alle duidelijkheid doen we juist wel iets met de tips in hoeverre we er iets mee kunnen! Natuurlijk zijn we afhankelijk van onze ouders (hier hoeven we dan ook geen commentaar meer op wanneer we tips krijgen die we niet kunnen uitvoeren!!!) We gaan het volgende doen: Deken op, hooinetten zodat hooi niet verspilt wordt, kijken voor meer hooi, de hoeveelheid van Seniores priores ophogen, contact met DA over kreupelheid en ook mager, ook vragen bij DA voor eventuele scheefheid na andere onderzoeken, gebit laten controleren, bloedonderzoek, controleren op plekken voor ringwormen, stoppen met de pony te laten werken,
Dingen als dat wij niks met jullie adviezen doen, dat we kleuters zijn, dat we onze pony kunnen afschrijven voor ze 10 is of dat we kunnen wachten tot we dr dood aantreffen hoeft niet meer gezegd te worden!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:15

Laat als eerste het gebit na kijken,grote kans dat ze pijn in haar mond heeft.
En dan valt een paard heel snel af.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:28

Maar het paard is officieel van de ouders, wat zeggen die?
Een dierenarts zal denk ik ook niet geneigd zijn om veel onderzoeken te doen als die op vraag komen van minderjarige kinderen. Hij moet natuurlijk ook zeker zijn dat hij betaald gaat worden.
Dus, zij moeten de dierenarts bellen en vragen voor onderzoeken en zij moeten zien dat de pony in orde geraakt.
Als de pony in orde is moeten zij er ook op toezien dat de pony niet overvraagd wordt, aangezien kinderen dat op die leeftijd niet goed kunnen inschatten en al gauw te veel doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:09

Als jullie hooi zo slecht is dat je ondervoede pony het zelfs niet wil eten, zou je als de sodemieter ander hooi moeten halen.
Behalve dat je pony mager wordt doordat ze het niet eet, is het ook nog eens hartstikke link voor haar gezondheid als het beschimmeld is..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:11

Mijn paard stond ook eerst op een pensionstal waar ze zelfs maar 1 x per dag een plakje hooi kregen. Mijn paard begon toen al zijn strooisel op te eten en kreeg koliekaanvallen. Ben direct veranderd van stal, hoe moeilijk een 3de verhuis wel was(voor hem en mezelf).... Het is in het belang je paard tenslotte.
Nu staat hij in Paddock paradise waar ze met slowfeeders continu hooi krijgen, veel gezonder voor paarden!
Ik zou ook alle goedbedoelde tips volgen, en toch een conclusie maken.
Enkel als je paardje weer op gewicht staat, kan je terug de training opbouwen. Er nu op rijden is een aanslag op dat paardje... Succes met je besluit!

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:39

LauLauu schreef:
Jammer dat er veel mensen zijn die een paard/pony aankopen en die dan zelf niet alles geven wat ze nodig hebben of denken aan het welzijn van het dier.

Jullie zijn oud en wijs genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken, zelf meer hooi aankopen OF veranderen van stalling, al is die wat verder van jullie huis..het gaat om een levend wezen.
De pony heeft nood aan zeker een baal per dag en niet aan 3/6 plakjes die onderverdeeld is over 3 dieren, moet bijgevoederd worden,deken op, niet meer werken.
Natuurlijk ook een DA voor de kreupelheid, eventueel bloed- en mestonderzoek te doen.

Jullie zijn nu wel gestopt met rijden maar waarom niet eerder gestopt, toen je meteen merkte dat ze onregelmatig liep?

Wil zelf niet weten hoe de rest er op dit moment bijstaat eerlijk gezegd..
Vind het enorm zielig dat mensen een paard willen maar erna zelf niet alle zorgen kan geven die het dier verdiend of op een stalling blijven waarbij de dieren niet correct gevoerd worden, is zeer makkelijk voor zo'n stal : geld krijgen van de mensen die hun paard/pony daar stallen en vervolgens er zo goedkoop mogelijk de maand af maken ter gevolge voor de pony.

Bedankt dat u mijn vader loopt af te zeiken hoor!
Hij houd heel erg van dieren als er iets is belt hij ook meteen de DA maar als volgens andere meer hooi moet komen dan moeten ze dat echt komen zeggen anders weet hij niet wat mensen willen.
Het draait hem helemaal niet om geld u kent mij vader niet en ik wel en ik weet dat hij van dieren houd maar als niemand iets zegt komt hij er niet zelf mee!
En bedankt he dat je zo een vreemd iemand loopt af te zeuren terwijl u degen niet kent!!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:42

Als het zo geen probleem is, waarom krijg ik de indruk van ts dat dat wel het probleem is. Ze geeft zelf aan dat als ze meer hooi willen, ze het zelf moeten aankopen maar dat ze dit niet fijn vind omdat de andere paarden er dan ook van mee eten.
Als pensionhouder zie je toch ook dat dat paard veel te mager is?

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:42

Pandora2 schreef:
Enjoyit schreef:
en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
Mijn moeder gaat er niet over.
Ik weet het niet allemaal ik vraag er niet naar eerlijk gezegd..
Als er weer nieuw hooi is mogen ze weer 3 plakekn sochtends en 3 savonds.
Alleen door omstandigheden hebben we verkeerd hooi gekregen jammer genoeg.
En zijn ze achteruit gegaan door dat de beestjes het niet willen eten.
Maar er zitten ook goede balen tussen die we nu voeren.
Maar er komt binnenkort weer nieuw hooi als het goed is.

Hier zit dus de ellende...wat is '' verkeerd '' hooi ??? Ofwel is het rot en beschimmeld...en heb je kans dat ze binnenkort met hun beentjes in de lucht liggen... ofwel heb je graszaadhooi...wat sommige paarden inderdaad niet lusten. Dus ... is het probleem eigenlijk niet zo groot ( zie titel ) en kunnen jullie alleen jezelf helpen ;) Waar een wil is, is een weg...altijd !

Geen schimmel helemaal niets zuurder en dat willen ze niet

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:45

Maar als je ziet als pensionhouder dat het hooi niet goed is, en de paarden het wijselijk laten liggen, waarom moet het hooi dan eerst op.
Is toch een heel verkeerde conclusie in plaats van direct goed hooi te kopen, nee, nog minder hooi gaan geven omdat het hooi niet goed is. Het weinige hooi wat ze krijgen, is dan ook nog slecht, ja niet moeilijk dat een paard zo mager wordt, als ze geen hooi krijgen (want dat zo is, als ze enkel slecht hooi krijgen wat ze niet opeten, is hetzelfde als geen hooi, ze krijgen niets binnen).

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:48

Enjoyit schreef:
LauLauu schreef:
Jammer dat er veel mensen zijn die een paard/pony aankopen en die dan zelf niet alles geven wat ze nodig hebben of denken aan het welzijn van het dier.

Jullie zijn oud en wijs genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken, zelf meer hooi aankopen OF veranderen van stalling, al is die wat verder van jullie huis..het gaat om een levend wezen.
De pony heeft nood aan zeker een baal per dag en niet aan 3/6 plakjes die onderverdeeld is over 3 dieren, moet bijgevoederd worden,deken op, niet meer werken.
Natuurlijk ook een DA voor de kreupelheid, eventueel bloed- en mestonderzoek te doen.

Jullie zijn nu wel gestopt met rijden maar waarom niet eerder gestopt, toen je meteen merkte dat ze onregelmatig liep?

Vind het enorm zielig dat mensen een paard willen maar erna zelf niet alle zorgen kan geven die het dier verdiend of op een stalling blijven waarbij de dieren niet correct gevoerd worden, is zeer makkelijk voor zo'n stal : geld krijgen van de mensen die hun paard/pony daar stallen en vervolgens er zo goedkoop mogelijk de maand af maken ter gevolge voor de pony.

Hij houd heel erg van dieren als er iets is belt hij ook meteen de DA maar als volgens andere meer hooi moet komen dan moeten ze dat echt komen zeggen anders weet hij niet wat mensen willen.
Het draait hem helemaal niet om geld u kent mij vader niet en ik wel en ik weet dat hij van dieren houd maar als niemand iets zegt komt hij er niet zelf mee!
En bedankt he dat je zo een vreemd iemand loopt af te zeuren terwijl u degen niet kent!!!!

Een goede pensionhouder gaat niet eerst zorgen dat het 'slecht' hooi opgegeten word, maar gaat ze gelijk inwisselen voor hooi van goede kwaliteit of nieuw aankopen en niet zo weinig per dier gaat geven.. wat jouw vader doet is bezuinigen ten koste van de dieren.
En denk ook niet dat TS iets moet zeggen over meer/minder hooi..elk paard zou 24/7 hooi moeten kunnen eten, zeker een baal per dag dus.
Laatst bijgewerkt door Memere op 02-03-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:51

Als je 1 pietje precies in je kudde heb kan ik me dat voorstellen, maar 3??? Nee dan moet er toch ook een lichtje gaan branden bij je vader. Dan kan je het alsnog vermengen of bv snachts het minder lekkere geven en overdag goed spul wat ze wel eten. Zo krijgen ze geen tekorten. Of ben ik nu gek?
Het is geen afzeiken.. het is kijken en reageren. niet je eet maar wat de pot schaft want ik heb het nu eenmaal gekocht dus vreet je het op. Als jouw moeder (in dit geval als voorbeeld) een zak chips koopt. Neem de smaak sour en cream.. en jij en je broer/zus of vrindin vinden het niets wat doe je dan?? Juist je proeft nog een keer en flikkert dan de zak weg en zegt tegen je moeder.. mam, die hoef je niet meer mee te nemen hoor. De paardjes moeten die zooi wel opeten... begrijp je het verschil?? En dat terwijl jij niet van die chips hoeft te leven.. je krijgt er andere dingen naast.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:58

[/quote]

En bedankt he dat je zo een vreemd iemand loopt af te zeuren terwijl u degen niet kent!!!![/quote]

Een goede pensionhouder gaat niet eerst zorgen dat het 'slecht' hooi opgegeten word, maar gaat ze gelijk inwisselen voor hooi van goede kwaliteit of nieuw aankopen en niet zo weinig per dier gaat geven.. wat jouw vader doet is bezuinigen ten koste van de dieren.[/quote]

Halllooo?? Kent u mijn vader ik weet niet hoor maar weet je mijn vader heeft net hooi gekocht.
Waarom loopt u mensen compleet af te zeiken terwijl je niet weet waar je het over hebt!!!!
Dit vind ik echt heel triest dat jullie dingen over mijn vader lopne te zeggen echt niet leuk dit hoor!
Zo gemeen dit over iemand banketstaaf!
Hij doet echt zijn best hij is bezig om misschien een korf te bouwen maar jullie denken dat mijn vader een een of ander asociaal dierbeuler schoft is ofzo dankjewel je bent de reden dat mijn heeeeelleeee dag is verpest ! :j
Het gaat hem helemaal niet om geld!
Houd op over mijn vader alsjeblieft!!!! Kappe

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:07

Meiden, ik heb niet het hele topic gelezen, en ik ga ook niet mee in de discussie, ik zal gewoon wat tips geven.

Die 2 plakken hooi zijn idd wat aan de weinige kant. Ben je trouwens zeker dat ie 2 plakken binnen krijgt? Want als ze met 2 of 3 staan, is de kans groot dat er eentje met het leeuwendeel gaat lopen.

Wat ik zou doen, is een bloedonderzoek, ook op vit. E/selenium, spierwaarden... en de tekorten aanvullen met voldoende krachtvoer. Want een vierjarige die bijna dagelijks werkt, die redt het hoogst waarschijnljk niet met enkel ruwvoer. Ik had me enkele jaren geleden ook laten overhalen om meer de "natuurlijke" toer op te gaan, en mijn paarden gingen er niet op vooruit, maar ik dacht dat het de leeftijd was. Nu krijgen ze weer 2 à 3 kg krachtvoer per dag (en ze staan niet in het werk), 2 van hen zelfs eerder sportvoer (weliswaar laag in suiker en zetmeel), en net die 2 (mijn "zorgenkindjes") zijn tegen alle verwachtingen in helemaal opgeknapt. En zoek een dierenarts die zijn werk grondig doet, zodat je niet te lang blijft aanmodderen.

Ik zou ook voldoende luzerne of zo voederen, en best het hooi voor alle paarden (als dat te bespreken valt) in slowfeeder netten doen, want nu is de kans op een maagzweer wel heel groot.

Qua supplementen voor werkende paarden ben ik erg te spreken over Sport Support van de Paardendrogist, bevat vitamine E, selenium, magnesium, MSM, dus voor spierproblemen is het behoorlijk all-round. Maar die kreupelheid laat je best nader onderzoeken, bij een peesblessure kan je je aan een lange revalidatie verwachten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:09

Hebben jullie de dierenarts al gebeld?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:14

We hebben de DA gebeld. Gevraagd over de wormenkuur maar hij zegt dat er maar 1 of 2 wormeitjes zijn en dat je dus geen wormenkuur hoeft te geven. Hiervan kan ze ook niet magerder worden. Hij wilt eventueel wel een bloedonderzoek doen of controleren op zand in d'r of d'r helemaal onderzoeken. Ook uitgelegd over de hoeveelheid hooi. Hierover zegt hij ik kan wel langs komen maar je kan net zo goed extra krachtvoer bijvoeren zodat ze meer energie krijgt. Hier krijgen wij toch de vraagtekens bij. Over de kreupelheid kon hij niet veel aan doen op dit moment omdat ze nu niet kreupel is.
Vervolgens nog een andere DA gebeld kijken wat die zegt van het verhaal. Maar diegene was niet meer bereikbaar.
Vervolgens heeft onze vader de staleigenaar gebeld en gezegd dat we ons zorgen maken over het hooi. Uit dit gesprek kwam dat we d'r zoveel hooi mogen voeren als we willen!! Maar dat hij niet wilt dat er hooi blijft liggen. Dus nu elke keer als we er zijn kunnen we d'r hooi blijven geven aangezien we verder niet veel doen want we geven geen beweging. Denk dat ze hierdoor al aardig wat gaat aankomen! Het hooi voor savonds ook in hooinet hangen dan kunnen ze er niet overheen pissen en mesten waardoor ze het niet meer zouden op eten. Staleigenaar wilt ook misschien nog een hooiruif ophangen! En hij heeft ook aangeboden ons paard bij te voeren als wij er niet zijn, hij zet ons paard dan ook apart! :) ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:20

mooi!zou zeggen...schrijf het ergens op en doe er iets mee!
Weet je,als je de goede tips er uit haalt kun je gewoon wat voeding betreft veel zelf oplossen.De kreupelheid moet echt een dierenarts voor komen.Maar ik heb het idee dat jullie haar gewoon overbelast hebben.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:21

geerke schreef:
mooi!zou zeggen...schrijf het ergens op en doe er iets mee!
Weet je,als je de goede tips er uit haalt kun je gewoon wat voeding betreft veel zelf oplossen.De kreupelheid moet echt een dierenarts voor komen.Maar ik heb het idee dat jullie haar gewoon overbelast hebben.

Ik zal t zeker doen ;)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:27

jolinebonnie schreef:
We hebben de DA gebeld. Gevraagd over de wormenkuur maar hij zegt dat er maar 1 of 2 wormeitjes zijn en dat je dus geen wormenkuur hoeft te geven. Hiervan kan ze ook niet magerder worden. Hij wilt eventueel wel een bloedonderzoek doen of controleren op zand in d'r of d'r helemaal onderzoeken. Ook uitgelegd over de hoeveelheid hooi. Hierover zegt hij ik kan wel langs komen maar je kan net zo goed extra krachtvoer bijvoeren zodat ze meer energie krijgt. Hier krijgen wij toch de vraagtekens bij. Over de kreupelheid kon hij niet veel aan doen op dit moment omdat ze nu niet kreupel is.
Vervolgens nog een andere DA gebeld kijken wat die zegt van het verhaal. Maar diegene was niet meer bereikbaar.
Vervolgens heeft onze vader de staleigenaar gebeld en gezegd dat we ons zorgen maken over het hooi. Uit dit gesprek kwam dat we d'r zoveel hooi mogen voeren als we willen!! Maar dat hij niet wilt dat er hooi blijft liggen. Dus nu elke keer als we er zijn kunnen we d'r hooi blijven geven aangezien we verder niet veel doen want we geven geen beweging. Denk dat ze hierdoor al aardig wat gaat aankomen! Het hooi voor savonds ook in hooinet hangen dan kunnen ze er niet overheen pissen en mesten waardoor ze het niet meer zouden op eten. Staleigenaar wilt ook misschien nog een hooiruif ophangen! En hij heeft ook aangeboden ons paard bij te voeren als wij er niet zijn, hij zet ons paard dan ook apart! :) ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen!

Kijk TS, dat is al een vooruitgang! Daarbij vind ik dat je wel met wat meer respect naar andere bokkers mag reageren (en andersom), ondanks dat deze misschien niet zo aardig doen. Hetzelfde geld voor je zusje.
Hopelijk kunnen jullie snel die andere dierenarts bereiken.

Ik zou met die dierenarts ook overleggen om te ontwormen, paarden vallen wel degelijk af van een worminfectie, dus in dit geval lijkt het mij niet verkeerd.

Ik stuur je nog even een Pb'tje straks ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:31

Het is zeker mogelijk om te beoordelen op hetgene wat hier in dit topic geschreven is, zeker al je 50 of zoals ik nog iets ouder bent en dame, jij behaalt zeker niet de hoofdprijs met je reacties. Als er een is die verstand heeft van paarden is het geerke wel dus als ik jou was zou ik er mijn voordeel mee doen en even dimmen.