Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:49

Hoe gaat het zo nog verder?

Jaan81

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 11:56

Ik ben aan het zoeken naar iets om hem bij te geven voor z'n weerstand en immuunsysteem, appelazijn of kokosolie bijvoorbeeld.

Het is hartstikke nat nu, wordt er zelf onrustig van, maar hij laat nog niets merken. (Als in hinniken, invallen oid)
Wel van plan ook om n nieuwe goeie regendeken aan te schaffen, zodat ik die straks op kan gaan doen en hij daar geen energie aan hoeft te verspillen.

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:26

Ohja dat je daar na opzoek bent had ik al op Facebook gelezen, ben ook lid van de pagina trekpaardliefhbbers.

Maar fijn dat het nu, ook al is het redelijk nat, nog steeds goed gaat!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:01

Wauw, nog steeds zoveel respect voor jullie doorzettingsvermogen. Daarmee moeten jullie het wel redden.

Ik krijg toch wel een glimlach op mijn gezicht als ik terug denk aan dat verhuistopic. Hij heeft toch wel echt indruk gemaakt hè?!

En ik zei het toen al, Tycho is echt net een mens. Ik vind het echt fantastisch dat hij zó kan laten merken wat hij wil en hoe hij erover denkt. Super slim paard is het!

Mooie foto's zijn er weer gemaakt van jullie! Echte fotomodellen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:50

Ik heb contact met iemand die veel verstand en ervaring met kruiden etc heeft. Op haar advies ga ik Tycho eerst een kuurtje baking soda geven en daarna kurkuma met kokosolie (golden paste?)
Zou niet alleen zijn weerstand en immuunsysteem ondersteunen e/o bevorderen, maar ook flink kunnen helpen tegen die verd$#@ straalkanker!

Moet nog precies weten hoeveel en hoe lang, maar wat ik tot nu er over gelezen heb klinkt heel goed en voelt goed en dus het proberen waard voor mij!

Hopelijk zsm hiermee beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:22

Ik ben heel benieuwd of het aanslaat! Zijn zn stralen nog steeds rustig?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:30

Baking soda? Waarom?

"Golden paste" voer ik ook, alleen aan het paard kan je beter geen kokosolie geven maar kurkuma i.c.m. zwarte peper en lijnzaadolie.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:55

Even gekopieerd:
Citaat:
Als het mijn paard zou zijn dan zou ik hem 'ontzuren' met baking soda, niet te lang, een week aaneenvolgend en dan hooguit 1 a 2 x per week. Baking soda ontzuurt het lichaam, brengt ph in balans en zodoende zou kanker geen kans kunnen krijgen. Omdat je paard zijn longen aangetast zijn kun je daarna kurkuma geven, ook dit is een kankerwerkend en ontstekingremmend middel en zeker ivm zijn longen een goede keuze. Kurkuma kun je niet zomaar over het voer doen, daar moet je een 'paste' van maken, dit moet met 'een' olie, daar zou je in dit geval dan bio vergine kokos-olie bij kunnen gebruiken (en zwarte peper voor de opname) heb je alle vliegen in 1 klap. Baking soda is ook wel bekend als zuiveringszout en werkt ook bij maagproblemen, al met al zou het een mooie combi kunnen zijn

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 18:20

Vandaag weer gereden en ervoor beetje gekeuteld (manen bijgewerkt etc) Hij is echt lekker wakker en z'n zwilwratten zitten er nog steeds!
Z'n stralen zijn een maanlandschap, maar donderdag weer even naar de smid, worden ze bijgesneden, dus dan beter zicht er op.
Vandaag best fanatiek ritje gemaakt, maar dan toch een snotneus na t rijden. Hij liep onderweg niet te pompen of zo te hijgen als hij doet in een dipje, maar toch even goed noteren. Is trouwens altijd uit hetzelfde neusgat. Is dat te verklaren?
Afbeelding
Klaar voor vertrek.
Afbeelding
Z'n hals begint ook weer wat vorm te krijgen.

Afbeelding
De snotneus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:41

Wauw wat heb je mooi tuig!

Snotneus heeft die van mij ook wel eens, soms zelfs dikke klodders geel snot wat ze uithoesten. Volgens de DA niks om me zorgen over te maken dus dat doe ik nu niet meer..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:52

Snotneus is al minder en hij lijkt er geen last van te ondervinden. Gister is z'n 'vzster' met m naar strand geweest om alles even lekker schoon te spoelen.

Vanochtend met m naar de smid gereden (voor tussendoor ga ik altijd naar hem toe, is uurtje rijden) Hij heeft aantal nagels opnieuw ingeslagen, dus ijzers zitten weer vast. En hij heeft z'n stralen dus weer bijgesneden.
Eerst linksachter, die zag er goed uit. Heel klein beetje bloed, smid probeerde dat gekke driehoekje eruit te snijden, maar ging nog net niet. Stopte ook direct weer met bloeden, dus niet noemenswaardig eigenlijk (ik schrok alleen omdat ik dacht dat het weer foute boel was :o )
Afbeelding
Heb de straal hier net even afgespoeld, hij had in de poep gestaan namelijk. Op dat driehoekje int midden na keurig.

Toen linksvoor, ook niet slecht:
Afbeelding
Ook hier weer dat driehoekje, benieuwd of dat ooit nog weggaat.

Als laatste rechtsvoor, daar was de smid niet blij mee:
Afbeelding
Als je t zo ziet zou je denken dat t er oke uit ziet, maar was duidelijk zachter dan de andere stralen en ineen van de groeven (de bovenste op de foto) zie je een wit/gelig/glazig streepje, daar was het echt waanzinnig zacht, duidelijk té zacht! :(

De kruiden etc zijn besteld, dus na t weekend beginnen hoop ik!

Smid was overigens verder goed te spreken over z'n zwilwratten en hoe z'n kroonranden eruit zien. Dat is ook weer beter/anders. Dus zeker niet alleen maar slecht nieuws!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 09:01

Afgelopen zondag gestart met de eerste kuur baking soda. Hij gaat er niet van aan de dinne en eet het zonder probleem op, dus dat is fijn!
Ben erg benieuwd of we over een maand verschil zien.
De foto's hierboven zijn mijn beginpunt, zal er nog van zijn zwilwratten en kroonranden maken, daar kunnen we ook veranderingen in gaan zien. Oh, en van z'n CPLplekjes! Waarschijnlijk ook daarbij veranderingen. (Dat zou echt gaef zijn :j )

Helaas door t slechte weer en omdat ik zelf ziekjes ben deze week nog niet gereden, hoop morgen even naar strand te kunnen met m. Dus voor nu moet ie t even met grasjes, hooi en knuffels van mij doen ;)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:03

Ben heel benieuwd of het werkt!
Zou helemaal fantastisch zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:42

Ik ben ook heel erg benieuwd of het werkt! Heb je al kunnen rijden? Vandaag was het echt een goed rij-weertje hier!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:43

Heel misschien vanavond nog even, maar meneer is woensdag nog met z'n 'vzster' naar strand geweest. ;) Hij was lekker wakker, hijgde wel flink na sprintjes in galop.
En hij heeft z'n ijzer afgetrapt.... Zucht!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 23:12

Vanochtend beetje grondwerk met m gedaan, na ruim drie kwartier poetsen en reuten :o Heerlijk!

We hebben nu de eerste week baking soda er op zitten. Nu drie dagen niets en vanaf woensdag de tweede week baking soda.
Hier foto's van z'n zwilwratten, CPL-plekje en hem helemaal. Die horen, samen met de straalfoto's van vorige keer, tot de 'VOOR'-foto's.
Afbeelding
Zwilwrat rechtsvoor
Afbeelding
Zwilwrat in z'n sok linksvoor
Afbeelding
CPL-plekje rechtsvoor

Afbeelding
En hem helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:50

Wauw wat een machtige toverbal heb je toch!

Ik vind zn zwilwratten er goed uit zien hoor! De CPL had wel weg mogen blijven haha maar is dan toch wel een "goed" teken dat dat ook weer terug komt zo te merken!

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:09

hoi sorry ik heb niet alles helemaal doorgelezen maar ivm die snot uit 1 neusgat, dat kan duiden op een probleem met 1 vd kieswortels (soms breken abseccen open via de sinussen/neusholte. probelemen met de kiezen kunnen ook veel weerstandsgerelateerde klachten geven!! is er al eens een rontgenfoto gemaakt van zijn kiezen?

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:14

kan zelfs auto immuunreactie geven in het lichaam en elders ontstekingen veroorzaken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 20:52

hoofvision schreef:
hoi sorry ik heb niet alles helemaal doorgelezen maar ivm die snot uit 1 neusgat, dat kan duiden op een probleem met 1 vd kieswortels (soms breken abseccen open via de sinussen/neusholte. probelemen met de kiezen kunnen ook veel weerstandsgerelateerde klachten geven!! is er al eens een rontgenfoto gemaakt van zijn kiezen?

Ik vind dit echt enorm interessant en ga er zeker meer informatie etc over opzoeken. Bedankt voor je reactie!

Vandaag voor t eerst zelf in enorm lange tijd in de bak met m gewerkt. Inbuigen, stelling, figuren, etc etc. Basiswerk, maar enorm fijn! Veel verschil in begin en eind en een fijn ontspannen paard onder m'n kont. Voornamelijk gestapt, drafjes waren max anderhalve volte lang, haha! Maar nadruk op inbuigen en gebruik van z'n lijf gelegd en aangezien t zo lang geleden was alles maar in stap gedaan.
Zo waren we aan het werk:
Afbeelding

Daarna z'n voeten nog goed afgespoten en bekeken en ondanks de natte weer en expres minder smeren (doodeng!!!) voor m'n gevoel zelfs verbetering! :# :# :#

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:39

Wauw wat zijn jullie toch ook een wereldduo <3

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:48

Hier ervaring met een paard van stalgenoot met veel onverklaarbare aandoeningen oa autoimmuunreactie in het been: ontstoken bloedvaten, zeer slechte hoefgroei, abcessen etc. Opgegeven door dierenarts na prednisonkuren die niet werkten. Toen bleek: enorm kiesprobleem met afgebroken kies kies is verwijderd en daarna verdwenen langzaam alle problemen als sneeuw voor de zon....echt bijzonder. Dus...niet onbelangrijk om met dit soort auto immuun reacties het gebit extra goed te latem
N controleren zelfs met rontgenfotos ik kan aanraden christie dreessen en anders remco die het van haar geleerd heeft zij zelf is gevestigs in wijdewormerm remco komt ook op locatie. Pb voor tel nr! ☺

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:50

Jeemig wat een prachtbeest heb je onder je kont zeg, en dat bruine tuig staan hem geweldig! Hij gaat er echt steeds beter uitzien :)

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:59

Wauw janneke mooie foto! Ennuh... dat dekje staat m goed :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:26

Vanmiddag heeft Tycho nieuwe schoenen gekregen, dus gelijk fotootjes gemaakt voor m'n verslag.

Ik heb dus nu in 2 weken alleen na het rijden gesmeerd (heb maar drie keer gereden ivm afgetrapt ijzer)
Komen ze:
Linksvoor: Afbeelding
Linksachter:
Afbeelding
Rechtsvoor:
Afbeelding
Niets slechter geworden dus, ondanks erg nat weer en minimaal smeren!

Helaas wel weer brokkelige kroonranden en 1 zwilwrat is ook voor de helft afgebrokkeld.
Afbeelding

Morgen beginnen met de golden paste, benieuwd!