paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:09

haha ja klopt....maar ikke echt niet...niet in de sloot in ieder geval...

Zodra ik groen licht heb van de DA gaan we lekker naar het bos... of naar de hei...daar heb ik nou echt zin in!!!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:10

*\o/* Ik wil ook, ik wil ook *\o/*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:15

we slepen je wel achter ons aan :)

of je moet op pown komen :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:16

Nee joh dan zakt die door zijn pootjes, hebben we daar straks weer een rel over ;)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:32

yeeeeey het bos! daar heb ik ook super zin in!

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:20

wat een leuk paardje! je hebt het goed aangepakt naar mijn mening op een paar puntjes naar maar dat doet iedereen toch weleens? geen een mens is perfect!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:32

dank je wel.
iedereen is anders toch? en ik doe mijn best meer kan ik niet doen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:47

Ik denk dat een tijdje samen met iemand anders naar buiten gaan sowieso een goed idee is. Paardje vergeet waarschijnlijk dat ze liep te miepen de vorige keer en daardoor kan jij ook weer ontspannen. Gewoon een tijd blijven herhalen tot de harddrive 'gewist' is :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:48

haha dat is een goede kinke... ga ik ook zeker doen als ik die route neem...verder kan ik ook de gebruikelijke route nemen :D

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:48

ja idd, ik heb ook met mijn pony dingen gedaan waarvan ik dacht achteraf dat had ik beter niet kunnen doen maar ja daar doe je niks meer aan en er zijn altijd mensen die het daar niet mee eens zijn. dan denk ik jammer dan ja toch :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:55

ja precies :j
je kan niet altijd perfect zijn... :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:48

En Tjikkie hoe is het gegaan gisteren samen met iet_patron?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:58

En hoe is de rit deze keer verlopen? :)
Ik kan me goed voorstellen waar je frustratie van komt hoor!
Je doet alles wat je kan om haar herstel zo vlot mogelijk te laten verlopen en madam daagt je dan zo uit :P

Ik heb ooit een ruin gehad met een peesblessure die niet meer mocht springen. Dit paard was zo geobserdeert door springen dat als ik dressuur reed en er stond een sprong in de piste, hij mij gewoon mee sleurde om erover te gaan. Ik kan je verzekeren dat na 15-30 minuten vechten om niet over die sprong te gaan je het opgeeft en hem toch naar de sprong stuurt.

Ik heb daar massa's commentaar op gekregen toen maar heb op een bepaald moment gewoon mensen zelf erop laten kruipen en ze moesten maar eens netjes dressuur rijden. Wel na 2-3 keer houdt het gezaag op en gaat het de ronde dat je een paard heb dat super graag springt.

Wel moet ik toegeven dat hij er ook nooit iets aan over gehouden heeft. Ooit heb ik er een sprong van 1.60 m mee gedaan en toen hij kalmer werd heb ik er gewoon dressuur mee verder gereden en na de les merkte ik dat zijn been een heel klein beetje warmer stond. Ik had 2 bijrijders gewoon omdat hij zoveel energie had dat hij ongelukkig werd als hij geen 2 keer per dag gereden werdt. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan mijn bijrijdster en zij heeft hem op een wei ergens gezet waar hij gestorven is aan koliek. Triest eigenlijk maar wel beter voor hem...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 09:31

Wat een verhaal Yeye.....ik heb altijd maar zoiets van...jij kent je eigen paard het beste :)

het ging goed...eerst even heen gelopen...klein stukjhe gedraaft... na de staakplek van eerder ging iet omdraaien en de andere kant op lopen.. eelkje wel in piaffe beetje en hinneken maar verder prima... even stukje alleen gedraaft...later kwam iet er weer bij even stukje gedraaft en later stukje stappen...daarna omgedraaid en op de staakplek liep margriet door en eelkje moest draaien...ze wilde eerst niet draaien maar ik gaf haar wat tikjes op de achterhand en spoortje gebruiken. en na even vechten (weer te dicht bij de sloot :P ) had ik gewonnen *\o/* haar neusje stond de andere kant op en toen stukje andere kant op gepiafft :P
daarna nog paar keer draaien. Ik heb haar wel even streng aangepakt door haar op te sluiten tussen been en teugel en dat ging heel goed. en zodra ze was gedraaid los laten...
Ik en iet vonden dat we het netjes hadden aangepakt :)
Heb haar lekker geknuffelt en wortel gegeven na het rijden...in tegenstelling tot gisteren was ik heel blij :)

Ook hebben we gekeken hoe ze liep...en ze liep zuiver *\%/*

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:41

Ik denk dat je goed bezig bent, meis en trek je niets aan van al die aantijgingen hier op bokt. Je moet maar zo denken ... de beste stuurlui staan aan wal. Commentaar geven dat kunnen een aantal hier heel erg goed, maar opbouwende kritiek geven is er van die mensen niet bij. Nee, afkraken dat kunnen ze als de beste en ik zou hun wel eens willen zien met hun eigen "bokken". En op de softe manier met je paard omgaan is ook niet mijn idee. Je moet er goed voor zijn maar niet van dat softe gedoe. Ik zou ook zo gereageerd kunnen hebben op een paard dat je gewoon voor de gek heeft. Ga zo door meis je bent op de juiste weg ......

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:42

*\%/* Goed zo fijn om te horen, dat het goed is gegaan

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:28

het ging toppie gisteren!
ze was af en toe nog wat vervelend met omdraaien, maar als ze eenmaal is omgedraaid geeft ze zich over!
toppie toch! +:)+

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:08

wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! en trek je niks aan van de mensen die denken dat ze alles zo goed weten zou ik zeggen..
ik ben het helemaal eens met Herman97. :o

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:47

Ieder zijn ding.. ik kan me wel in de reactie van Gulpje vinden.
Hoe je het aanpakt moet iedereen zelf weten, maar met een paard met blessure kun je hoe dan ook beter eerst even tot 10 (of 100) tellen, het is zo zonde om je eigen frustraties (die ik best snap overigens) op je paard af te reageren als dat mogelijk ten koste van het herstel gaat!

Begrijp dat het een grapje is hoor, dat je je dierenarts wat aandoet als hij geen goed nieuws geeft.. maar soms is het niet verkeerd om eerst even naar jezelf te kijken. Voor een groot deel kun je er niks aan doen of je paard gaat herstellen of niet, maar verder ligt het in jouw handen, jouw verantwoordelijkheid. Je dierenarts kan je alleen advies geven en je paard gaat zelf echt geen rekening houden met haar blessure, jij bent zelf degene die besluit of je zijn adviezen gaat opvolgen en of het op dat moment verstandig is om de strijd opnieuw aan te gaan met je paard of dat je haar gewoon op stal zet, naar huis gaat en daar een manier vindt om je frustraties even kwijt te raken. Persoonlijk geloof ik absoluut niet dat paarden "denken" in termen van winnen of verliezen, maar dat is een andere discussie.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:18

@Ireen. Ja klopt is ookk een grapje... en als hij morgen iets heel anders zegt dan dat ik in mijn gedachte heb dan volg ik zijn advies ook gewoon op hoor. :) Ik had ook beter tot 100 kunnen tellen, maar het is gebeurd en ik kan er nu verder niets aan veranderen. Daarom zeg ik ook dat ik met een schone lei weer begin en dat ik het ook rustig aan doe.

Ik snap best dat het boze berichtje heel raar overkomt allemaal. Dit is voor mij een uitlaatklep om mijn frustratie te uiten. Niet dat ik er verder iets mee doe. Ik heb het gewoon netjes opgelost door haar op te sluiten tussen been en teugels.

Wat ik dan niet eerlijk vind is dat mensen er meteen vanuit gaan dat ik mijn paard mishandel maar als ik ze uitnodig om te komen kijken voor ze oordelen dan haken ze af.
Ik wil altijd het beste voor mij paard en zal haar ook altijd voorrang geven op alles. Dat soort opmerkingen vind ik gewoon kwetsend want ze kennen mij en mijn paard niet en weten niet hoe ik voor haar zorg en met haar omga.
Ik ga gewoon weer mij best doen om de herstelperiode zo soepel mogelijk te laten verlopen :)

Update:
Gisteren de gebruikelijke route met Eelkje gegaan. Het ging heel goed...dit rondje kent ze wel dus was ze heel braaf...
Het meeste waar ik blij van werd was dat ze gewoon voor mijn gevoel echt super zuiver liep...lekker voorwaards en mooi verend en soepel in haar lijf... Ik heb er echt een goed gevoel over :D
vanavond weer rijden en morgen naar de dierenarts....
ik ben zo zenuwachtig.... :\

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:21

Hoi hoi. Net weer terug van de dierenarts. De scheur in het bot en scheir in haar enkelband is zo goed als genezen. Alleen haar "knie" gewricht (eigelijk haar pols zegmaar) heeft ook een behoorlijke klapper gehad van het uit de sloot trekken. Deze banden zijn nog niet genezen. Volgende week zaterdag moet ik terugkomen om uit te verdoven om te kijken waar het precies zit. Dus we zitten nog wel een tijdje in de "ziektewet" maar het is wel goed behandelbaar.
Deze week gewoon weer 30 min stappen en 10 min. Draven.

Wel veel verbering en op het jarde liep ze zuiver. Alleen op zachte bodem liep ze nog erg kreupel.
Dus nog wel een weg te gaan maar wel op de goede weg :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:35

Nou dat is goed nieuws en gewoon op deze weg verder gaan :(:) komt wel goed :j

Ben wel benieuwd wat ze volgende week nog zien/vinden, haar knie was in eerste instantie toch niet aan de orde? Wel fijn dat het goed behandelbaar is.

Fijn weekend :evaw:

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:24

Balen zeg! Hopen dat ze gauw en helemaal goed hersteld! Doe het maar rustig aan met haar.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:50

Nee was eerst niet aan de orde omdat het een duidelijke diagnose was scheur in bot.
Maar deze banden zijn ook opgerekt. En klein uitstulpje in de "knie" (pols :P )

Het komt ook wel goed. En volgende week zaterdag wil hij precies kijken waar het zot zodat hij medicijn kan inspiiten waardoor het allemaal rustiger word in de gewrichten.
Ik weet ook niet precies hoe het allemaal zit. In ieder geval die zaterdag terugkomen en dan hoor ik hoe en wat verder. Dus het is even spannend nog maar we gaan eel de goed kant op ;)

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:56

fijn dat het beter gaat! :)
succes zaterdag!