Verkeerd beeld wbt de hoefstand wel trouwens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Splinter schreef:Er is ooit eens een filmpje geplaatst volgens mij in dit topic over een lezing van een professor die aangaf wat er gebeurde, als je een paard veel suikers voerde, met de witte lijn. ( hij had dan zn hand tegen de muur en iemand anders moest hem voeren)
ik kan deze niet meer vinden, weet iemand nog deze te vinden???
DubbelDun schreef:@merrieveulen : niet alleen meer druk bij een HB-hoef, maar bij elke hoef.
@Vesceron : Hoeveel het is weet ik niet, maar het is toch logisch dat een hoef die opgetild op een blok staat niet hetzelfde gewicht draagt als een hoef die plat op de grond staat met het (deel van) het paardengewicht er op.
Dus kun je op zo'n foto beter zien of er sprake is van een gekanteld bot of niet.
Bienotje schreef:Hallo, ik kom hier ook even binnenvallen. Hopelijk geheel overbodig, maar bedacht me sowieso dat ik te weinig van hoefbevangenheid afwist dus wat meer erin verdiepen kan sowieso geen kwaad!
Mijn paard krijgt binnenkort waarschijnlijk een prednisolon kuur, waarbij dus als bijwerking hoefbevangenheid wordt genoemd. Volgesn mij zijn hier (helaas) aardig wat ervaringsdeskundigen. Iemand hier de hoefbevangenheid bij zijn paard gehad n.a.v. zo´n kuur en daar misschien wat meer info (positief of negatief) over heeft?