Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:59

Fijn Aukelizzy, het ziet er goed uit Denk dat je wel blij bent!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:15

@Flosje, een ontsteking door de behandeling lijkt me stug... Hoe gaat het nu?

@Gimli, dat klinkt voorzichtig positief. Fijn :)

@AL, heerlijk dat ze daar zo fijn staat nu en jullie voorzichtig weer wat meer aan de slag zijn! Maar zal wel heel spannend blijven nog...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:44

Zo ik meld me weereens, ben op vakantie geweest en voor de vakantie zijn de foto's gemaakt van Feline.
Ze heeft 2 weken op ProDynam gestaan en toen ik terug kwam was het echt geen gelukkig paard...Ze was erg mat en vlak terwijl het normaal echt een hete donder is. Ze was niet vrolijk en haar ogen stonden dof...zou dat van de medicijnen geweest zijn?

Nu zachtjes opbouwen, weet niet echt wat wijsheid is, dit is de eerste keer dat wij dit meemaken maar ik longeer nu de ene dag op een grote cirkel, soms met dubbele longe zodat ze toch iets doet (anders loopt ze te violen :=) en de andere dag stap ik 20 minuten onder het zadel met haar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:22

Heeft de DA je geen opbouwschema meegegeven?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:03

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:31

Nou dat schema eindigde eigenlijk nadat de medicijnen klaar waren. Moet zeggen dat het wel aardig gaat nu maar ben bang er iets verkeerds aan te doen natuurlijk

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:36

Wat had zij ook alweer precies voor blessure?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:39

Ha misschien kun je mijn toppic eens door lezen het is niet groot hoor maar 2 pagina`s volgens mij.
wie weet heb je er iets aan. het is teveel om hier op te schrijven ;)
De artrose in de titel mag je overheen lezen en als je het topic doorgelezen hebt snap je wel waarom
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=1340476

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:53

Heey meiden, hoe gaat het inmiddels met alle paardjes hier?

Met Zhuf gaat het erg goed, ze liep als een trein en het ging erg goed onder zadel. Vanaf nu zal ze een week of wat gaan genieten van een verplichte vakantie. Ik heb gister te horen gekregen dat ik mijn rug op 2 plaatsen gebroken heb, dus zit voorlopig niet meer te paard. Baal echt als een stekker! Mijn hele verhaal van de afgelopen week kunnen jullie hier lezen: [MW] Potverdorie, mijn rug op twee plaatsen gebroken...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:54

Jeetje dat is niet niks zeg, dat je gewoon doorgewandeld bent ongelooflijk!

Met Feline gaat het goed, ben aan het opbouwen en in stap wat stretchwerk aan het doen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:24

Oh wat een ellende AL! En het is natuurlijk al gruwelijk rot, maar met Zhuf zo in een opbouwfase ook nog eens een kl*tetiming!

Sterkte :(:) :(:)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:26

En dit wil ik graag even met jullie delen.... Voordat ik wist dat Poon het niet zou redden, vroeg een oud-collega om paardenfoto's voor op de kaft van het boek dat ze aan het schrijven was.
Ik heb foto's van Poon en de 2 andere paarden die ik toen had toegestuurd. Op de dag dat ik hoorde dat Poon afgekeurd werd, hoorde ik ook dat de uitgever de foto's van Poon goedgekeurd had.

Nu is het boek uit... en hierbij moest ik toch wel even slikken :o

Afbeelding

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:53

Wat heftig Aukelizzy, en wat balen zeg. Het zit je niet mee. Gelukkig komt het allemaal wel goed. Moet je niet in corset?

:(:) Richtje, dat moet toch een apart gevoel geven en ook wel veel verdriet. Heb je wel een boek gekregen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:05

Sannah, ik hoef gelukkig niet in een corset, het zijn mijn 8e en 9e wervel en die zitten door middel van je ribben aan het borstbeen verbonden gelukkig. Op die manier heb je als het ware een lichaamseigen corset.

Richtje, Poeh dat zal wel even héél moeilijk geweest zijn! Kan me voorstellen dat je dan toch even moet slikken. Wat een prachtige foto's overigens!!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 11:34

Jeetje AL, dat is heftig zeg!
Je hebt onwijs veel geluk gehad als ik dat zo lees.
Vriendin van mij heeft haar rug een keer gebroken gehad, die heeft weken in een korset gezeten.
Uiteindelijk mag zij alles weer, alleen heeft ze nooit meer op 'n paard gezeten daarna.
Veel te bang om weer te vallen.
Heel veel sterkte met het herstel in ieder geval, ennuh, rustig aan hè! ;)

Richtje, wat een mooie foto's zeg!
Kan me voorstellen dat dat even slikken was.
Waar gaat 't boek over als ik vragen mag?

Annabelle: fijn hè als je weer iets mag doen!
Hopen dat alles voorspoedig verloopt.

Zo, volgens mij heb ik iedereen gehad nu. :D
Hier gaat het ook goed, ik ben sinds 2 weken weer aan 't opbouwen. *\o/*
Gim heeft erg veel zin om te lopen, moet 'm af en toe even tegen zichzelf beschermen want hij heeft de conditie van 'n oude man natuurlijk. := :+
Zal binnenkort foto's laten maken, kunnen jullie zien dat mijn kerel weer aan de gang is!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:46

Hier gaat het boek over
Citaat:
Matt Cavanaugh wordt in een bar aangesproken door Julia. Na een paar wijntjes valt ze bewusteloos aan zijn voeten. Matt besluit Julia te helpen en laat haar in zijn hotelkamer haar roes uitslapen. Het blijkt dat Julia na een auto-ongeluk verslaafd is geraakt aan sterke pijnstillers en lijdt aan ernstig geheugenverlies. Waar zijn haar ouders? Waar is haar verloofde gebleven? Matt helpt haar met afkicken. Beetje bij beetje komt haar geheugen terug.

Ik heb (nog?) geen boek gekregen Sannah... Dus denk dat ik zelf maar een exemplaar ga bestellen :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 11:49

Klinkt als een goed verhaal zeg!
Ben erg benieuwd, zal toch wel een ereplaatsje krijgen in je kast denk ik. :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:40

Hoe gaat het inmiddels met alle paarden hier?

Mijn merrie ging ontzettend goed. Ze heeft gedurende de 7 weken dat ik niet heb kunnen rijden 2 keer per week 10 minuten aan de longe gelopenen dat ging heel goed. Na 7 weken stapte ik er op en dat ging niet zonder slag of stoot, ze was het er niet mee eens. Maar de dag erna liep ze als een zonnetje en dat heeft ze 4 weken volgehouden. In die 4 weken heb ik haar 3 x per week 15 minutjes gereden. ( alleen stap en draf ) En toen begon ze ineens wat minder fijn te lopen onder zadel. Ze werd schieterig en wilde af en toe wat omhoog komen. Ik heb het een paar dagen aangekeken en kon niet ontdekken dat ze ergens pijn had. Vorige week woensdag heb ik er voor het laatst opgezeten, ze ging alleen nog maar omhoog. Dus snel eraf gegaan want dit doet ze normaal nooit. Nadat ik haar afgezadeld had zag ik weer een zwelling in haar rug zitten en was ze heel gevoelig op haar rug. Zoals het er nu uit ziet zit er weer iets niet goed in haar rug, en alle voorgaande keren dat ze deze klachten had bleek dat uit haar ondervoet te komen. ( gebruikte haar lichaam verkeerd waardoor ze een peesblessure in de rug kreeg ) Ze loopt nog helemaal niet kreupel maar ik vertrouw het voor geen meter. Ik had eigenlijk voor vandaag een afspraak gemaakt in Bodegraven maar die heb ik verzet naar volgende week dinsdag omdat het hier te glad is om met de trailer op pad te gaan. Ik hoop zo dat we niet weer bij af zijn...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:52

Jeetje AL, dat klinkt weer niet best!
Het is niet te hopen dat er weer iets mis is, jullie waren zo lekker op weg weer!
Ik ga maar weer duimen voor jullie dan :(:).

Hier nog steeds alles goed (klopt heel hard af), we zijn weer helemaal back on track.
Nog niet op het niveau waar we geeindigd waren, Gimli heeft toch veel ingeleverd in dat half jaar, hij begon zelfs z'n zwakke achterbeen een beetje te 'slepen' (hoef sleet meer af aan de voorkant). := :+
Maar dat is allemaal lekker aan 't bijtrekken, we zijn druk aan 't lessen!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:02

@ Gimli, Wat fijn dat het zo goed gaat! :)

@Flosje, Phoe jij hebt dus ook nog wel het een en ander gedokterd. Ik zal duimen dat het allemaal de goede kant op gaat en dat ze goed is op de buigproeven.

Met mijn rug gaat het wel aardig, de breuken staan aan elkaar. Mag van de chirurg en de neuroloog weer op het paard als ik maar heel voorzichtig aan doe. En er niet afstort natuurlijk ;) Ik heb alleen nog wel aardig last als ik dingen moet tillen enzo. En na het rijden heb ik ook nog wel goed last maar dat komt doordat ik twee flink ingezakte wervels heb. Maar dat heeft tijd nodig, als het goed is heb ik gelukkig geen blijvende schade.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:10

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:47

Hmmm klinkt nog niet helemaal lekker Flosje, balen!

@Gimli, fijn dat het bij jou wel goed gaat :)

@AL, goed te lezen dat je eigen rug de goede kant op gaat. Doe maar voorzichtig met jezelf ook!
Maar wat een kl*tenieuws van je merrie. Weer die onzekerheid en weer die achtbaan in :(:)
Mocht je je verhaal kwijt willen dan weet je me te vinden he :* Sterkte en ik duim mee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:26

@ Richtje, dat is idd het ergste, dat je wéér in die onzekerheid zit. Het ergste is gewoon, dat op de momenten dat het goed gaat ik niet eens echt van haar kan genieten omdat ik gewoon zit te wachten op de "klap" die je krijgt als er wéér een terugslag is. Ik zit mezelf nu al een week gek te maken met de meest erge scenario's en daar schiet ik natuurlijk niets mee op, maar er gaat vanalles door je heen. En ik hoop zo dat het weer meezit en ik dinsdag terecht kan anders moet ik nog langer wachten. Vandaag bijvoorbeeld had ik haar even los en dan zie ik haar lopen en ze loopt gewoon hartstikke goed, maar ik weet van haar dat ze heel lang door de pijn heen kan lopen voordat ze het laat merken. Haar rug is nu al veel minder gevoelig, maar dat is ook weer zoiets, ze laat het alleen merken als ze echt heel veel pijn heeft. Dus het is zo lastig in te schatten hoe ernstig het is. Misschien is het helemaal stuk en misschien valt het mee, ik weet het gewoon echt niet. Ik heb ook wel besloten dat als we er nu weer hetzelfde voorstaan als enkele maanden geleden, we toch maar eens heel hard moeten nadenken wat we doen gaan. Want we zijn nu al ruim 1,5 jaar bezig en we hebben telkens na een aantal weken/maanden een enorme terugslag en zijn dan eigenlijk weer bij af. Ik hoop gewoon van harte dat we haar zo kunnen krijgen dat ze in ieder geval lekker pijnvrij op de wei kan lopen. Dan mag ze 100 worden bij mij, ik hoef niet persee meer met haar de wedstrijden in, dat heb ik eigenlijk al wel een beetje opgegeven, maar ik wil haar gewoon nog niet kwijt. Dus in dat geval moet ik gewoon heel goed met Sander praten en kijken in hoeverre ze pijnvrij is als ze alleen op de wei loopt. Ik denk zelf dat dat nu zeker nog wel gaat, maar ik wil het wel zeker weten. Als leven lijden wordt zal ik de enige goede beslissing voor haar maken. Maar op dit moment zitten we nog zeker niet in dat stadium, maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.

Bedankt dat ik altijd me verhaal bij je kwijt kan, dat waardeer ik echt. Het is prettig om er met iemand over te kunnen praten die precies weet hoe kl*te het is.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 17:32

Die onzekerheid, die doet het 'm inderdaad Aukelizzy! Vreselijk dat je weer in zo'n situatie zit!
Ik zal zeker voor je duimen, dat je dinsdag kan gaan en dat het allemaal meevalt.

Flosje, het klinkt nog niet 'zeker' als ik je verhaal lees, ik hoop dat 't allemaal goed blijkt en je niet weer opnieuw naar de kliniek hoeft.

Dames :(:) ik duim voor jullie!