Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Utile94 schreef:Mijn paard heeft mini hoefjes ik heb maat 0 erop zitten ! Ik vind de mini no-snow super fijn maar dat is
Mijn mening!
Mariss schreef:Mijn paard heeft 4 ijzers, en kan nu dus niet naar buiten. Moet ik ze er maar helemaal onderuit laten halen en dus niet meer rijden, of is er ook een andere oplossing? Ik lees van alles over sneeuwbeslag, sneeuwzooltjes en rubberen ringen, maar is er iets wat nu echt goed helpt?
malloesje schreef:Hier meld zich ook een nieuwe fan van sneeuwzooltjes. Door dit topic de smid gevraagd en sinds dinsdag zitten ze eronder. Geen ijsklompen meer onder de voeten en ook heb ik thuis in de sneeuw geredenHet houdt wel op met een stapje en drafje en wat ruime wendingen maar toch! Beter dan niets of elke dag naar de manege op en neer.
Onassa schreef:Zijn er hier nu ook nog mensen die paarden op gewoon ijzers zonder speciaal winterbeslag hebben lopen zoals ik?
Bij ons gaan de paarden hoe dan ook iedere dag de wei op, weer of geen weer en volgens de stalhouder en de smid weten paarden heel goed wat ze dan wel en niet kunnen, maar toen ik mijn merrie dus eergister met bolle ijsklompen uit de wei haalden vond ik dat doodeng.
Maar heel veel stalgenootjes daar hadden dat het eerste seizoen ook dat ze het eng vonden maar zijn die angst echt kwijt nadat ze vorig jaar zelf hebben gezien dat er bij geen enkelpaard met gewone ijzers wat gebeurt is.
Satlhouder en smid zeggen, zolang je maar niet gaat rijden en de paardenz elf hun manier van bewegen kunnen zoeken gebeurt er eigenlijk nauwelijk iets.
Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik nu hals over kop mijn smid moet laten komen of effe moet afwachten tot 4 januari want dan heb ik weer een afspraak staan?
Fleurtje100 schreef:Onassa schreef:Zijn er hier nu ook nog mensen die paarden op gewoon ijzers zonder speciaal winterbeslag hebben lopen zoals ik?
Bij ons gaan de paarden hoe dan ook iedere dag de wei op, weer of geen weer en volgens de stalhouder en de smid weten paarden heel goed wat ze dan wel en niet kunnen, maar toen ik mijn merrie dus eergister met bolle ijsklompen uit de wei haalden vond ik dat doodeng.
Maar heel veel stalgenootjes daar hadden dat het eerste seizoen ook dat ze het eng vonden maar zijn die angst echt kwijt nadat ze vorig jaar zelf hebben gezien dat er bij geen enkelpaard met gewone ijzers wat gebeurt is.
Satlhouder en smid zeggen, zolang je maar niet gaat rijden en de paardenz elf hun manier van bewegen kunnen zoeken gebeurt er eigenlijk nauwelijk iets.
Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik nu hals over kop mijn smid moet laten komen of effe moet afwachten tot 4 januari want dan heb ik weer een afspraak staan?
Hier gaat ook alles naar buiten, ook de sportpaarden gaan gewoon met normale ijzers de sneeuw in. Vorig jaar had blijkbaar geen een paard er iets aan over gehouden. En dit jaar gaat het ook goed tot nu toe. Mijn paard loopt ook echt heel voorzichtig, en als ze binnen komen met klompen krabt de stalhoudster de hoeven even uit. Ik vind het ook behoorlijk eng, maar het is wel lekker dat mijn paard gewoon iedere dag naar buiten gaat. Overigens mogen ze wel binnen blijven als je dat liever hebt, vind het raar dat ze bij jullie verplicht naar buiten moeten, wat doen ze dan met een paard die door een blessure die de wei niet op mag?
Mijn hoefsmid is niet zo te spreken over dat sneeuwbeslag maar ik ga er toch nog eens over beginnen, want ik vind dat zelf wel een veiliger idee. Is er nou ook iets wat je gewoon zelf er tussen kan klikken zonder daar een hoefsmid voor nodig is, of lees ik dat verkeerd?