[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:54

Berdien; vervelend dat Jessie een kapottie knieband en artrose heeft.. Ik hoop dat het helpt! Ga je met haar naar een andere stal, of is er bij die stal wel een kaal weilandje?

Tinkerplein, vervelend joh.. Mijn merrie heeft ook artrose geconstateerd gekregen toen ze 4 was. Ze is nu 7,5 en het gaat heel goed, maar het is wel altijd voorzichtig doen. :)

Welke kliniek zijn jullie geweest?

Berdien

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:56

Jes blijft waar ze is :j

We hebben Françoise van de dierenkliniek uit Winsum op stal gehad.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:59

Jessy gaat samen met mijn Odjus op dieet............de dames kunnen deus lekker bij elkaar lopen en elkaar steunen :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:00

Ik kom hier ook eens meelezen. :-)
Sinds kort een paard met artrose in haar rechtervoorbeen.
Misschien lees ik hier nog goede adviezen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:01

Oh fijn dat ze wel gewoon daar kunnen blijven, en samen! :)

Als de gluco nou niet gaat werken, heeft mijn instructrice ook nog wel iets, waar mee ze zelf zeer goede ervaring heeft. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:01

Vervelend TK!

Die steun gaan ze ook nodig hebben.. van onbeperkt eten naar karigheid }> Heb het Jessie nog maar niet verteld, die stoof vandaag weer op haar voerbak af. Tinkers en eten...

Ze krijgen naast glucosamine dus ook twee andere supplementen. Alleen glucosamine is niet voldoende.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:03

ik meld me ook mijn lieve draver heeft artroze in zijn schoft.
er word geroepen dat ik nooit wat met hem doe maar in werkelijkheid geef ik hem elke dag beweging ik longeer hem of ga lekker een stuk wandelen vind hij heerlijk.

verders word er heel weinig op hem gereden ook niet 3 weken niet en dan ineens weer 2 uur lang hij gaat mee voor korte ritjes en hij geeft vaak zelf al aan wat hij kan. dus dat is wel fijn.
verders staat hij dus op pensioen.

iemand adviezen met artroze in de schoft?

hij krijg voor de winter wel een goede warme deken om zodat zijn schoft geen pijn kan gaan doen door de kou.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:04

timokyana, kogel artrose? Of ergens anders?

Berdien, haha arme Jessie. :P Zal Flynn wel niet leuk vinden, dat mammie weg gaat.. Maar goed, ik hoop echt dat het beter wordt met Jes! Wil je ook les gaan nemen oid om haar soepeler te krijgen? Ik heb zelf les van http://www.atletischerijkunst.nl , en daar doet Misty het super op met haar artrose. :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:05

Ze heeft altijd in de sport gelopen en is sinds kort bij mij.
Ze is op de foto gezet omdat ze al 1.5 jaar afwisselend voor kreupel liep.
Diagnose nog steeds onbekend,op de artrose na die bij uitverdoving niet de kreupelheid veroorzaakte.
We gaan het nu op een andere weg proberen ;-)
Vandaar lees ik mee voor eventuele producten ter ondersteuning/ verergering van...

Edit: ik heb de foto's hier wel liggen,verslag visdonk helaas op stal.Volgens mij zat het boven de kogel :-)

Leuk om je hier weer te zien berdien ;-)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:06

Vreemd dat de kliniek niets kan vinden? En ze gaan niet door tot ze wat hebben? Kan het niet in de schouder oid zitten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:07

Voorlopig moet ze eerst beter worden qua lopen en conditie, daarna komt ze inderdaad weer onder het zadel. Heb ook al een goede instructrice :j
Zij en Flynn gaan niet helemaal uit elkaar, ze blijven naast elkaar staan. Denk dat Jes het er zwaarder mee krijgt, die roept net zo lang bij het hek als ik hem mee heb tot hij terug komt. En dan is hij dus vier.. :roll:

Eifos006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:08

Ik ga hier ook meelezen!
Heb een pony (21 jaar) met artrose in haar linker voorbeen. Maar met 10min op't gemakje stappen, merk je erna niks meer..
Maar we doen alleen nog meer leuke dingen, wil haar vooral niet overbelasten.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:09

miss gaat jess dan wat meer heen en weer lopen?Valt ze gelijk wat meer af....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:10

Haha dus Jessie is de zielepoot.. :+ Nou wens dr maar sterkte dan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:11

Juistem! Bewegen zal ze, of ze nou wil of niet :D

Zal ik doen Carmen :j Maar zo heel zielig is ze niet hoor.. op haar zere pootje na dan. Ze vemaakt zich nog meer dan prima dagelijks :D

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:59

Ik meld me ook.
Mn pony Lalie loopt nou 2 maanden afwisselend kreupel op linksvoor en de dierenarts heeft vandaag een kreupelheidsonderzoek gedaan.
Daar kwam artrose in het hoef- en kroongewricht uit. Het is nog niet zeker of dit ook voor de kreupelheid zorgt.
dus ik heb 2 opties gekregen: speciaal beslag en na 4 weken kijken of er verbetering is en zo niet verder onderzoek dmv verdoven van de gewrichten.
ik kan ook gelijk al het verdere onderzoek doen en ik denk dat ik dat ga doen, eerst nog even bespreken met mijn ouders,
Lalie is niet de makkelijkste en het zal aardig in de kosten lopen, hoewel ze vandaag gelukkig wel erg braaf was :)!

@timokjana hoe gaan jullie nu verder onderzoeken?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:38

Wat vervelend dat er artrose uitkwam.Hopelijk geeft het beslag verlichting :-)

Toen ze hier een weel stond heb ik ze eerst van het speciaal beslag afgehaald (best eng kan ik je zeggen)
Ze stond hier al een tijd op en eigenlijk gaf het niet voldoende verbeterting.
Ze word nu gewoon bekapt en hopelijk worden haar hoeven snel sterker en de doorbloeding beter.

Verder zijn we nu veel bezig met Ttouc en Tteam,voor meer bewustwording van haar lijf.
Ik wil over een week of twee de osteopaat erbij halen.Eens kijken wat deze kan betekenen.
Verder moet ik haar nog na laten kijken voor haar heftige/te vaak hengstigheid.
Momenteel staat ze al 24/7 buiten met schuilstal,dus ze heeft nu in elk geval continu beweging wat me voor de artrose beter lijkt.

Indien ze beter gaat lopen willen we haar op de AdB manier gaan rijden.
Echter eerst eens kijken of ze weer helemaal goed gaat lopen en niet meer zo kort met draaien e.d.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:22

Nou helaas is mijn paardje na een jaar lang goed lopen met artrose toch dinsdag weer kreupel gaan lopen. :(
Aankomende week komt de hoefsmid er nog bij om te kijken of hij nog wat met het beslag kan doen. Ik hoop het echt want mijn paardje nu al met pensioen doen zie ik voor hem nog niet echt zitten...
Even afwachten dus.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:56

Hier ook een update. Jessie en Odjus staan op dieet en sinds vrijdag op de medicatie. Jessie gaat echt ontzettend goed, zo goed zelfs dat ik dinsdag een Centered Riding les met haar heb gehad! En dat was nog voor de medicatie. Zelf is ze het er niet zo mee eens, dat staan op een kaal landje zonder haar allerliefste zoon Flynn. Maar als ik zie wat voor verschil elke dag glucosamine en tientallen kilo's lichter maakt..
Vrijdag stoven ze in volle (ren) galop door de wei, niks geen last of pijn. Om je paard na al die zorgen op die manier uit haar plaat te zien gaan.. dat is zo ontzettend gaaf :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:50

Jaaaaah,we zijn hier *\o/* *\o/* *\o/*

Het gaat goed met Jessie en Od,je merkt dan dat afvallen toch wel heeeel belangrijk is.

En Story,ik hoop dat je goed nieuws krijgt,anders toch nog een goed supplement proberen?

Berdien,fijne vakantie! :):) /3

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:19

@ Tinkerplein: Mijn paardje krijgt al een flinke dosis glucosamine per dag van Glucohorse.

Zijn er nog andere supplementen die ik kan toevoegen of is glucosamine echt het enigste?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:22

Story: ik heb me laten vertellen dat de Glucosamine complex (Joint comp) van Phytonics het allersterkste geconcentreerd is en je daar dus minder van nodig hebt. Hoe lang geef jij al glucosamine?
Ik heb hier op bokt wel gelezen dat gemberpoeder ook heel goed kan werken, nog geen ervaring mee maar ik wil het gaan proberen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:47

Het is niet alleen glucosamine wat het hem doet.

Er zitten in het supplement wat wij gebruiken nog meerdere stoffen(volgens mij is 1 daarvan hylauronzuur ofzoiets,zal het ff moeten nakijken)
Volgens de da is het probleem bij veel supplementen dat er niet precies inzit wat er op de pot staat.

Ik heb trouwens idd goede verhalen gehoord over Glucohorse

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:00

Heb het ff nagekeken,het supplement heet Lubrichon Platinum en de belangrijkste bestanddelen zijn natuurlijk glucosamine,hyaluronzuur en wat ook belangrijk is;chondroitin sulfaat.

We zijn het nu een kleine week aan het proberen en eigenlijk zie ik verbazend genoeg bij beide paarden al resultaat.
Natuurlijk helpt het feit dat ze al lekker afgevallen zijn ook mee.

Over de prijs kan ik nog niks zeggen,heb de rekening nog niet gekregen,weet wel dat het niet echt goedkoop is.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:44

Ik geef de glucosamine nu al bijna een jaar.
Ik merkte ook echt snel verschil, hij werd soepeler en had ruimere bewegingen.
Ondanks dat verbeterde het bij hem zijn kreupelheid niet en is toen op speciaal beslag gezet waarbij hij liep als een zonnetje. Ik kon alles weer met hem. Nu heeft hij dat dus bijna een jaar volgehouden en komt dezelfde (minimale) kreupelheid (linksvoor en op de volte een stuk erger) in draf weer terug.
Ik vraag mezelf nu dus ook af of er een supplement is waardoor hij weer rad gaat lopen. En dat denk ik eerlijk gezegt niet.