vreemde gang, graag jullie commentaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:01

Maartje1990 schreef:
jawel het gaat nu om dít topic om het advies dat zíj voor háár paard vraagt! dát is het topic/onderwerp daar gaat het dus om!

Ze vraagt geen advies want naar eigen zeggen is er niets mis met dit paard. Waarvoor zou ze dan advies nodig hebben?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:09

pharagirlke schreef:
Maartje1990 schreef:
jawel het gaat nu om dít topic om het advies dat zíj voor háár paard vraagt! dát is het topic/onderwerp daar gaat het dus om!

Ze vraagt geen advies want naar eigen zeggen is er niets mis met dit paard. Waarvoor zou ze dan advies nodig hebben?

Ze heeft een topic geopend, filmpje erbij, en ons gevraagd wat we ervan vinden. Bij mij thuis heet zoiets om advies vragen.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:10

pharagirlke schreef:
ayo schreef:
Ze reageert wel in andere topics, dus ze is wel aanwezig hier.

Ik vind het paard overigens niet te mager. Arabieren in wintervacht zien er gewoon niet zo flatteus uit. Ik zie ook geen uitstekende heupbotten of andere ondervoedingskenmerken.

haar laatste bericht is thans hetgene dat ze hier gepost heeft rond elf uur.

Je hebt gelijk, ik was in de war met de tijd tussen de openingspost en de eerste keer dat ze zelf reageerde in het topic.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:14

hestejente schreef:
Ze heeft een topic geopend, filmpje erbij, en ons gevraagd wat we ervan vinden. Bij mij thuis heet zoiets om advies vragen.

Hey wat gek, bij mij thuis ook! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:15

Emotionele schade die ze anderen heeft bezorgd?
Het lijkt mij meer dat mensen nu misschien eens gaan inzien wat voor enorme onzin ze loopt rond te vertellen
En dat geeft cursussen hoe help ik de voeten van mijn paard naar de klote........ze mag verdorie zelf weleens op cursus!!!!

PussInBoots

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 02:16

Ik vind het topic er niet cht gezelliger op worden. Vind de conclusies die er getrokken worden ook vrij heftig. En vind ook (ik vind nogal wat vandaag;)) dat mijn woorden uit zn verband worden getrokken.

Het is niet álleen onzin wat ze vertelt Pipo, ze draaft (kreupel, telgang, gevoelig maakt niet uit) gewoon té ver door in haar ideeën en weigert om buiten haar ideeën te kijken terwijl daar soms echt de oplossing ligt.

Het gaat hier allang niet meer over het paard in de beginpost en dat vind ik jammer. Er zal vast binnenkort hier en slotje worden geplaatst en daar is dit dier niet mee gebaad. Ik hoop dat Arabesk iets met de adviezen doet en een dierenarts laat kijken of het een medisch probleem is of dat ze het bij het rechte eind had. Wat ik dan weer jammer vind is dat wij daar waarschijnlijk nooit achter zullen komen............

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:42

Mindfields schreef:
hestejente schreef:

Hey wat gek, bij mij thuis ook! :D

Bij thuis heet wat jullie doen 'lopen te zieken' ^)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:47

Lieve iris..bij mij thuis leren we eerst typen!!! :D

Dit is geen zieken hoor mop....
Het topic heet""vreemde gang,graag jullie commentaar."
TS start een topic en daar geven we advies en commentaar.
Daar wordt door TS op gereageerd alsof er niets mis is met het paardje.
Iedereen kan zien dat er iets mis is.
Dat er veel mensen reageren komt omdat de ts zelf ook niet vies is van enig kwetsend commentaar!

Dat heet :wie kaatst kan de bal terug verwachten...

Iris82

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:58

Typen heb ik niet thuis geleerd.... |(
Ik heb in het topic ook mijn mening gegeven CB!
Ik quote waar ik op reageer. Sterker nog, ik ben het eens met 85% wat hier geschreven is. :)

Maar gezien de TS niet meer reageerd, strandt het topic een beetje in een oeverloze discussie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:03

Arabesk opent een topic waarin ze om commentaar vraagt, maar dan blijkt al gauw dit:

Arabesk schreef:
Citaat:
het paard mankeert niets, als ik hem iets meer aanspoor loopt hij normaal. Het komt meer voor in de familie, zijn oom kan bijv. tölten.

Het is geen kwestie van pijnlijke hoeven of bekapping zoals velen hier maar al te graag suggereren. In ander topic van een bokker die hetzelfde voorlegde kwam niemand zeuren over bekapping.

Geen vraag om advies, maar naar de bekende weg dus. :+

Ik vind het jammer dat dit topic een beetje uit de hand loopt, dit hoeft niet over Arabesk en haar ideeen te gaan, maar het zou wel moeten gaan over of dít paardje er wel zo goed aan toe is als de TS meent.
Soms is het best goed als een ander je vertelt dat iets niet zo in elkaar steekt als je zelf denkt.

Ik hoop dan ook dat een mod niet dit topic op slot gooit, maar in ieder geval afwacht tot TS zelf een reactie geeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:14

Tjeminee, ik weet dat bokt soms onvoorstelbaar is, maar ik vind dit wel weer een fantastisch voorbeeld hoor!!
Inmiddels heeft eigenlijk iedereen zijn mening wel gegeven over het filmpje, waarna de meesten even vrolijk verder gaan met hun mening over TS, iets wat niks met dit topic te maken heeft. Vervolgens gaan we even vrolijk door met onze mening geven over de mening van de ander, dan halen we verolgens elkaars typkunsten en alles er ook nog even bij, en inmiddels hebben we pagina's vol die in elk geval niet meer over het filmpje en de gang van het paard gaan....

Mensen, als we nou gewoon, puur, enkel en alleen ontopic blijven, zou het dan niet een stuk overzichtelijker blijven? Iedereen heeft zijn mening, maar dit topic is niet om je mening over andermans mening te geven..... En al helemaal niet om je mening over andermans mening te geven over iets wat in de basis al offtopic ís. Dan valt een topic misschien stil, maar wat is daar mis mee? Niks toch?

@TS, nogmaals, de meeste hier zijn er nog steeds over eens dat je paardje toch wel gevoelig loopt. Jij geeft aan dat hem niks mankeert. Kan je een filmpje plaatsen waarop je hem vlotter laat stappen? Daar ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar. Dat hij dan niet meer telgangt, lijkt me vrij logisch, maar dat hij dan niet meer zo stijf en gevoelig loopt kan ik mij haast niet voorstellen!

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:21

Ik zou het je DA eens vragen... Lijkt erop dat er dan ergens iets niet helemaal goed zit....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:33

Ik vind het ook niet erg prettig dat dit topic zo uit de hand loopt. Ik bedacht me trouwens dat je het ook positiever kunt benaderen en er proberen van uit te gaan dat het paard laterale aanleg heeft. Bij IJslanders zijn die hele laterale paarden ook vaak stijf. Resultaat is vaak rugklachten. Dat kun je wel trainen door de motor te gaan gebruiken, die kont moet er goed onder ( verzameling) en de oprichting komt in die volgorde.
Ik heb hier een IJslander die loepzuiver tölt, die begon ook ineens raar te lopen, daar is de fysio bijgeweest en dat heeft behoorlijk geholpen, bij haar is er een medische oorzaak aan te wijzen, ze begon zo raar te lopen door ziekte van Cushing en extreem zweten, ze was eigenlijk gewoon veel te moe door mineralenverlies door dat gezweet en raakte uitgeput. Ze ging dat compenseren door haar lijf niet goed te gebruiken. Misschien is dit wel een tip waar Arabesk wat mee kan?
Na laten kijken waar de gang vandaan komt ( of uitsluiten dat het een extra gang is) en eventueel die gang gaan trainen zodat het paard zonder stijf te worden deze gang ook goed kan lopen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:55

Alles lijkt wel gezegd over het paard en de vreemde gang.

Daarnaast is de modopmerking van Apple volledig genegeerd, is er volop offtopic gegaan, dus daarom hier wel een slotje.