Needje schreef:Uit de kom gevallen
Need schrok en donderde me omver.
Oh oliebol! Da's pijnlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Uit de kom gevallen
Need schrok en donderde me omver.
Aimee schreef:Nee hoor, 24/7 buiten zegt niets over de correctheid van de omstandigheden.
Misschien is er nauwelijks gras te vinden op het land?
Misschien wordt het land slecht onderhouden?
Misschien is het één grote blubberzooi?
Misschien wordt er geen hooi bijgevoerd in de winter?
Misschien krijgt het paard behalve weidegang geen beweging en heeft het geen vriendjes om beweging mee te nemen?
........
fransje23 schreef:En misschien is dat allemaal niet zo![]()
Misschien moet je gewoon aan de eigenaar van het paard overlaten om al dan niet iets met een advies te doen. Het is ook geen rigoreus advies en onomkeerbaar advies, zelfs niet schadelijk voor het paard.
Balen zeg, Needje
love_01 schreef:Sorry maar ik wordt altijd zo moe van deze topics. Mensen die niets of vrij weinig weten bemoeien zich met de hoef van een paard of pony. En dat met behulp van 2 foto's ze weten niks over de beenstand, de manier van lopen, en het soort werk dat het paard doet, de bouw, etc. En even voor iedereen 'mensen denk aub niet dat je (goed) kan bekappen met een cursusje hoefbekappen.
Er zijn hoefsmeden die niet goed zijn, of ze nou natuurlijk bekappen of niet. Er zijn zelfs mensen die denken dat de natuurlijke hoefbekappers beter zijn dan de andere hoefsmeden, soms zou dat zo zijn maar lang niet altijd.
Het is niet voor niks dat veel paarden kreupel lopen door slecht hoefbeslag. Natuurlijk hebben de meeste mensen dat niet in de gaten anders lieten ze wel een andere hoefsmid komen!
Wij laten een hoefsmid uit de kliniek komen. Kost veel maar ja dan heb je ook wat.
jodi schreef:Ik heb de indruk dat zijn zwarte hoef erg scheef staat(binenkant hoger dan buiten)
Eleonoor schreef:Pablo liep daarvoor ook niet goed. Sinds hij van ijzers voor af is (achter is al een paar maanden) is hij wat gevoeliger op het harde, maar niet meer of minder kreupel in het zand.
Wat vinden jullie. Paarden zelf de hoeven laten slijten en die stand behouden als de natuurlijke stand? Of corrigeren?
Eleonoor schreef:Maar is dat wel de juiste aanname dat je door recht op de voeten zetten goed zit? Stel dat je daarna de lijnen naar de gewrichten daarboven niet meer recht hebt en niet meer rechte beweging hebt. Wat is dan belangrijk, die rechte gelijke hoeven of de beweging?
Eleonoor schreef:Maar is dat wel de juiste aanname dat je door recht op de voeten zetten goed zit? Stel dat je daarna de lijnen naar de gewrichten daarboven niet meer recht hebt en niet meer rechte beweging hebt. Wat is dan belangrijk, die rechte gelijke hoeven of de beweging?