[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:01

@tiger, hij heeft vanaf september in de wei gestaan. Tussendoor is ie dan in totaal nog 3 x onder het zadel geweest, 1 x met een piepklein meisje erop, super braaf, toen een paar maand later op oudjaarsdag en nog ergens een keer in de sneeuw een ritje, wat eigenlijk een stapritje had moeten worden, maar daar dacht meneer toen heeeeel anders over :P Hoezo plezier in het rijden :D En nou is ie zondag weer thuis gekomen, dus in totaal heeft ie zo'n 9 maanden op de wei gestaan.
We gaan misschien dit weekend weer een stapritje proberen, even kijken hoe het gaat verlopen, en of het weer een beetje mee wil werken. En verder, we zien het wel, wat stappen kan sowieso geen kwaad, en over een poosje ga ik 'm dan in de bak weer een beetje proberen, of misschien op een veldje bij ons in de buurt ofzo. Lekker rustig aan, hij moet niks, zolang ie maar geen pijn heeft en vooral veel lol heeft :j

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:26

Mijn paardje is een dure grasmaaier :D
Ik maak af en toe een buitenritje, voor de rest staat ze de het hele jaar,zolang het weer het toelaat, op het land. Gelukkig wordt ze niet zo snel dik, dus ik hoef er verder niets aan te doen. 's Avonds gaan ze op stal, en krijgt ze voor de vorm wat muesli en haar medicijnen (naja, voedingssuplement), die kosten ronduit het meest(elke 2 maanden nieuwe) ;)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:55

@ maggie, Ah ongeveer net zo lang als mijn paard, die heeft van Mei t/m Februari/Maart stilgestaan. Ja ik zou ook lekkere stapritjes maken om te beginnen, en lekker wandelen enzo, en later eens wat drafjes proberen, zou wel mooi zijn als het op een veldje kan!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:33

ja de bedoeling gaat ook stappen zijn, andere vraag is of Vario het er mee eens is... :P Ik wil in ieder geval heerlijk rustig opbouwen en dan zien we wel :j

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:51

Zo mensen weer terug van weg geweest, hoe gaat het hier met de paardjes?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:41

Ja hier goed, ik ga morgen op pad, straks me spullen inpakken :)

Was het leuk?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:11

Veel plezier, gaan jullie ook naar dopheetsdel?

Ik heb het super naar mijn zin gehad :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:30

Ben er weer. Jaa hoor ben je echt bij dopheetsdel geweest? daar waren wij dus ook! Echt genoten weer, elke dag een rit(je) gemaakt, ging echt super, zelfs 2 keer een galopje wat echt heerlijk voelde. De draf voelde ook super aan.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:45

Ja daar zijn wij ook geweest wat grappig :P
Echt super daar, alleen het land was wel aan de kort kant met gras.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:51

Haha dit is echt té toevallig gewoon, wij zijn er vorig jaar voor het eerst geweest. De accomodatie opzich is prima, je ga zo de veluwe in dat vind ik heerlijk. Alleen idd weinig gras, we waren met zijn 13, en dan waren er nog 5 bij de blokhut, en dan hadden we nog 3 dagen een ponykamp met kids (waren blij dat ze weer weggingen) wat een herrie zeg, en de begeleidsters lieten ze maar schreeuwen tot midden in de nacht.......mgoed ondanks dat erg genoten!

Afbeelding
Afbeelding

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:53

Bekend bospad de tweede foto.
Wij gaan volgend jaar weer rond mei :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:24

Ah leuk zeg, wij gaan wss volgend jaar ergens anders heen, ook wel weer leuk :) Ik vind dat de eigenaren zelf zich weinig laten zien(zijn ook niet echt paardenmensen, maar wel super aardig daar niet van) maar die *klusjesman* noem ik hem maar even, die was er een paar dagen niet vanwege dat zijn moeder is overleden, en hij baalde ontzettend toen hij hoorde dat het niet goed was gegaan met die club kinderen.

Zaten jullie in de blokhut? zo ja, die vind ik echt leuk!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:46

Nee wij zaten in het grootste gebouw, bij ons was met het pannekoeken bakken het brandalarm afgegaan.
Stonden er 10 minuten kater 3 brandweerauto's buiten en 15 brandweer mannen binnen :+
Echt ernstig en ze konden de eigenaar niet te pakken krijgen.

Die kwam de ochtend ernaar alleen vragen hoe of wat en maakte zich helemaal niet druk :P

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:52

Haha ooh dat is erg zeg! Wij zaten ook in het grootste gebouw. Die koekepannen zijn wel relaxt zeg, hadden ook pannekoeken gebakken :)

Ja toen wij aankwamen woensdag waren de eigenaren er niet eens haha, vind dat niet echt netjes mja scheeld dat we vorig jaar er al geweest waren natuurlijk, verder heb ik hem ook bijna niet gezien, af en toe vroeg ie hoe het ging, mja beter zo dan dat ze constant zeggen van je mag niet dit en dat enz.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:55

Daarom teveel controle zit je ook niet op te wachten.

Nou we hebben dan beide daar genoten van de omgeving met onze spatpaardjes ;)
Ik ga, fijne avond :D

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:01

Hoi hoi mensen, zo te lezen hebben jullie het leuk gehad :P Ik heb vandaag ook weer een fijne dag gehad, eerst wedstrijd met mijn andere paardje, en daarna kriebelde het toch wel heel erg om ook maar weer eens op Vario te klimmen... Hij is zo fit in de wei, en nog altijd rad, dus dacht, we doen het gewoon. Heb 'm eerst maar even een beetje gefatsoeneerd, hij gaat nou weer wat meer door voor paard in plaats van wandeld hoopje manen :Y) opgezadeld, gelijk erop gegaan, en hij vond het helemaal geweldig! Hij wou maar lopen, dus beetje gaan draven, en in het begin moest ie echt 'opstarten', zoals ze dat ook wel aangegeven bij spatters, en daarna liep ie praktisch rad onder me :D:D *\o/* zowel in stap, draf en een 'oeps-foutje-de-buurman-doet-de deur-open-galopje := Ik heb maar 10 minuutjes gereden, maar het waren wel weer heerlijke 10 minuten :j

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:10

Super zeg wat fijn om te horen van Vario :j

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:49

Dank je wel :D Ben er ook echt super blij mee :j Ik ga m nou gewoon wat vaker pakken, steeds gewoon een minuut of 10/15, en wat naar buiten stappen enzo. Dan verveelt ie zich ook niet zo. Hij had er weer echt zin in, en volgens mij had het van hem best wat langer mogen duren, maar ja, dat durf ik toch echt nog niet aan hoor. Anders belanden we straks weer op punt 0

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:32

Wat leuk zeg dat het zo goed ging, super! Zou hem zeker wat vaker pakken aangezien hij zich zo goed voelt, en idd 15 minuten om te beginnen kan zeker geen kwaad. Echt top :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 06:41

Maggie_Eddy schreef:
Hoi hoi mensen, zo te lezen hebben jullie het leuk gehad :P Ik heb vandaag ook weer een fijne dag gehad, eerst wedstrijd met mijn andere paardje, en daarna kriebelde het toch wel heel erg om ook maar weer eens op Vario te klimmen... Hij is zo fit in de wei, en nog altijd rad, dus dacht, we doen het gewoon. Heb 'm eerst maar even een beetje gefatsoeneerd, hij gaat nou weer wat meer door voor paard in plaats van wandeld hoopje manen :Y) opgezadeld, gelijk erop gegaan, en hij vond het helemaal geweldig! Hij wou maar lopen, dus beetje gaan draven, en in het begin moest ie echt 'opstarten', zoals ze dat ook wel aangegeven bij spatters, en daarna liep ie praktisch rad onder me :D:D *\o/* zowel in stap, draf en een 'oeps-foutje-de-buurman-doet-de deur-open-galopje := Ik heb maar 10 minuutjes gereden, maar het waren wel weer heerlijke 10 minuten :j

Mooi man! *D

Melisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:46

Mijn paard heeft ook spat in zijn 2 spronggewrichten, maar lopen kan ie nog super ;) eerst opstarten en dan zijn we vertrokken! springen, 1m parcour doet ie super! :)
Dus ben super blij datie eigelijk alles nog kan! :p

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:12

Van de week maar weer even op Splash geklommen, door eigen omstandigheden niet de mogelijkheid gehad om te rijden wel lekker getutteld met haar. Na een poosje werd ze een beetje sjaggie en ik was bang dat ze weer last had, niets was minder waar want na een rondje om te controleren bleek ze gewoon te willen lopen en daarom sjaggie was. Nu is ze weer vrolijk na eens in de zoveel tijd te rijden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:17

even een foto spammen

Afbeelding

Is het geen schatje

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:25

Melisss schreef:
Mijn paard heeft ook spat in zijn 2 spronggewrichten, maar lopen kan ie nog super ;) eerst opstarten en dan zijn we vertrokken! springen, 1m parcour doet ie super! :)
Dus ben super blij datie eigelijk alles nog kan! :p

dat is mooi! :D
misschien moet ik ook wat langer gaan instappen? ik stap altijd hooguit 10 min in? zou dit langer moeten om beter op te kunnen starten?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:26

@PBA_ Mooi beessiie, skeetig :P