Het spijt me heel erg voor je Mysa. Sterkte!
Ik wil absoluut niet oneerbiedig zijn door hier zomaar van onderwerp te veranderen. Maar ik zit nog altijd met m'n handen in het haar rond die hoefbevangenheid.
Ik heb zaterdag een pijnlijke blunder begaan voor m'n pony.
Ik las dus dat bewegen goed is voor de doorbloeding, indien ze geen pijn hebben.
Zaterdag liep ze rondjes in haar box en gaf ze aan dat ze er uit wou. Dus ik nam haar mee naar huis om haar hoeven te koelen (ong 400m). Alles ging goed, ze stapte goed maar het koelen vond ze echt niet fijn. Integendeel zelfs, op gegeven moment begon ze zelfs terug de typische stand aan te nemen. Dus ik stopte omdat ik toch de indruk kreeg dat ze MEER pijn kreeg door het koelen.
Erger nog, ze wilde geen stap meer zetten. Daar stond ik dan op straat met een pony die niets meer kon doen. Zelfs met een wortel was ze geen stap vooruit te krijgen. Heb een half uur op de lieve manier geprobeerd maar heb dan uiteindelijk toch m'n zweep moeten 'gebruiken'.
Het was vreselijk!! Ik gebruik anders nooit de grove middelen en zou haar nooit pijn doen. Maar ik heb op haar kont moeten slaan, wetende dat ze het niet deed uit koppigheid maar van de pijn. En toen begon ze eindelijk gestaag te stappen.
Stillaan begon ze uiteindelijk ook terug vlotter te stappen.
Maar ik was er toch enorm van aangedaan.
Gisteren ochtend lag ze terug neer in de box en vond ik het ook terug slechter gaan. Gisterenavond was ze dan toch weer beter en liep ze terug rondjes in haar box. Maar ik haal haar er voorlopig toch even niet meer uit hoor.
't Gaat echt op en af.. Maak me wel zorgen.