Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:52

Chrissie schreef:
Gezien er zoveel belangstelling is kan ik het hier ook wel neerzetten.
Eerst een klein beetje procaine om de bloedvaten open te zetten en daarna een injectie met varkenseiwitten voor de opbouw van de peescellen.

Is dat eenmalig? Gelijk na de procaïne de injectie met varkenseiwitten? En ook zelfde vraag als Roxxiej!

ChocooPrins

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:42

Binnen exact een week gaan we nogmaals scannen. Een erg belangrijke scan want die zal bepalen als we al een beetje mogen draven!! Zou super blij zijn daarmee. Het is niet veel maar dan heb ik toch een beetje het gevoel dat we terug bezig zijn. Beetje losmaken, mooi over de rug, ooh ik zou het zo fijn vinden!
Het voorbeen die ze heeft geblesseerd met haar val in het zwembad staat niet meer dik en ook niet warm. Maar als je over de pees strijkt voel ik wel wat onregelmatigheden (soort bolletjes).
Ook is ze er niet kreupel op. Maar zal het voor de zekerheid het maar eens laten controleren....

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:54

hmm.. ik ben bang dat ik me nu ook weer kom melden.
Exact een jaar geleden liep mijn merrie haar peesblessure op, we waren nu weer fijn aan het opbouwen en rustig weer wat in de bak aan het werken en het ging allemaal super en was goed hersteld, geen afwijkingen meer te zien op de scan en perfect dun been etc.
Nu gisteren was ze aan het rollen in de wei toen ik aankwam, ik riep haar komt ze dus volle vaart aan rennen en struikeld waardoor ze onderuit gaat. Ik dacht even te zien dat ze wat kreupel liep dus haar even op het harde en zachte aan de longe gepakt, hier niet echt iets te zien, het was al schemerig en de baklampen geven niet een super licht. Dus toch even opgestapt om te kijken hoe ze voelde onder zadel, en hier merkte ik toch dat ze niet lekker liep. Ze liep toch anders dan normaal.

Dus dan straks maar eens even kijken en anders toch de DA er weer even bij halen..

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:41

Hier al eens een filmpje.. Op 4.12sec zie je duidelijk hoe ze een korter stapje zet. In het filmpje gebeurd het wel een paar keer, maar op dat ogenblik heel duidelijk dus :-)

Als ik over een obstakel moet (plas, tuinslang, ..) dan zet ze ook eerst een kort stapje, dat ze dichtbij is, en dan steekt ze pas over.

https://www.youtube.com/watch?v=ekPZ-khDlHc

De littekens had ze al...spijtig genoeg, maar ook hier zie je haar voor de plas echt een stap kort zetten, om dan erdoor te gaan:

https://www.youtube.com/watch?v=hAJb3S_f7t4

Dit is haar drafje...je ziet nog wel een minimaal knikje (en ja, ik weet dat dit een grote knik is tegenover een "gezond" paard, maar voor haar is dit slechts minimaal :p)

https://www.youtube.com/watch?v=run2OO3EuCs

Niet op mijn zwaar antwerps dialect letten :p

https://www.youtube.com/watch?v=u1Z7cBUy3Jw

Dit is nog van januari 2011

https://www.youtube.com/watch?v=hL114QQykSQ

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:01

Kwam dit net in een ander topic tegen! lijkt me echt handig hoor!
binnekort maar eens voor kijken

Maaiike94 schreef:
Hallo Action bokkers, ik volg dit topic al langer maar reageer bijna nooit.
Maar nu zocht ik bij de action een coolpack om de pees van mijn paard te koelen.
Nu heb ik zo'n handig ding hiervoor gevonden bij de action, dat zelfs mijn broertje (een paardenleek) hem om kan doen.
Dus misschien dat meer bokkers hier iets aan kunnen hebben.

Hier een paar foto's:

Met bandje er bij om.
[ Afbeelding ]

Zonder bandje:
http://tinypic.com/r/2uibwpk/6

Los:
http://tinypic.com/r/30m4e10/6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:53

Weer even een korte update van mijn paard.

Nog steeds doet zijn been het top. Ook al spolt hij door de diepe slijk. Meteen afkloppen!!!

Afgelopen weekend voor de tweede keer in zijn leven op concour geweest. Weer gewonnen en nu met 208 en 211 :o

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:00

super!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:27

zo!!!!!!!!!!!!!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:28

ik hoop echt dat jullie net zo veel geluk gaan hebben als ik tot nu toe heb met mijn Crack!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:32

:):) Super Vonneke!!

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:01

https://www.youtube.com/watch?v=ekPZ-khDlHc

https://www.youtube.com/watch?v=hAJb3S_f7t4

https://www.youtube.com/watch?v=run2OO3EuCs

https://www.youtube.com/watch?v=u1Z7cBUy3Jw

Dit is nog van januari 2011

https://www.youtube.com/watch?v=hL114QQykSQ[/quote]
pppffjjjeew, ik vind jouw paard echt heeeeel slecht lopen en eigenlijk aan meerdere benen te gelijk.... ook lijkt de kroonrand verdikt bij met name het rechter vooronderbeen, zijn er al eens rontgenfoto's gemaakt van de benen/ondervoet?

p.s. ook in 2011 is dit zichtbaar!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:17

Ik wilde het inderdaad al niet zeggen. Pony is duidelijk niet goed. Ik snap ook niet goed dat je erop gaat zitten. Het filmpje onder de man is hij zelfs in stap niet goed. Waar het precies zit kan ik niet zien door het slechte/wiebelige filmwerk.

Vonneke wat een punten! +:)+ Gefeliciteerd!

Ik heb Vies nog steeds niet opnieuw na laten kijken, maar ik heb me er bij neergelegd dat hij niet veel meer zal zijn dan wandelmaatje en grasmaaier. Paard vermaakt zich al twee maanden prima en hoewel ik het heel erg jammer vind, is het zo nog best gezellig ook nog. Ik ben lekker met hem aan het tutten, heb een begin gemaakt met vrijheidsdressuur (waar ik zelf niets van bak) en ben zoveel mogelijk aan het stappen.
Gisteren voor het eerst in tijden even erop gestapt, maar dat was niet zo'n slim idee met de wind. :P Meneer vond het maar wat gezellig! Hopelijk is hij van de zomer goed genoeg om er stapritjes mee te kunnen maken door het dorp. Als we veel oefenen is hij vast wel ooit braaf genoeg om dat te doen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:17

Ik heb hier mijn verhaal toch al gedaan?

Paard is al tweemaal geopereerd en staat nu meer dan 8 maand op STALRUST, hiervoor heeft zij nog eens operatie gehad aan beide voorbenen.

Bedankt voor het snelle oordeel. Ik kom niet meer in dit topic. Ligt heel gevoelig voor mij.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:22

Geloof me, alle peesblessures liggen gevoelig. Ik voel me ook altijd aangesproken.
Maar wat ik wel vind is dat je reeel moet blijven tov je paard, zoveel operaties EN 8 maand stalrust? Nee, dat zou ik nooit doen, al zou het het enige zijn wat mijn topper zou kunnen redden :n

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:27

Tja, als je al twee jaar bezig bent en altijd aan het lijntje wordt gehouden, van de ene kliniek naar de andere en niemand die iets vindt of ziet, dan uiteindelijk wel iets wordt gevonden en je hoop daarop gesteld wordt, maar tijdens de operatie een revalidatie van 6weken plots 6 maanden wordt zonder garantie (hoeft niet, mag een perfect weidepaardje worden), dan kies ik niet voor in te slapen.

De stalrust werd verlengd omdat net die eerste operatie niks had uitgehaald en ze half het been hebben opengesneden om te kijken wat er gaande was.

Paard heeft het echt niet slecht en beter dan het gemiddelde paard hier in Belgie. Ik ken er genoeg die enkel buiten komen voor een rondje les 2x in de week.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:03

Als baasje weet je altijd het beste hoe ver je kunt gaan met je paard. :) Paard laat zelf wel weten wanneer er genoeg gedokterd is en dan is het aan ons om een moeilijke beslissing te maken. Het ene paard laat je nog geen twee weken revalideren, terwijl de ander een prima 'voor altijd revaliderend' paard kan zijn. Ik denk dat dit echt van paard tot paard verschilt.

Alyel ik had je verhaal niet meer helder. Maar wat ik dan niet snap is dat je er op het filmpje op zit? Was dat voordat je wist wat het was?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:15

Nee hoor. Ze is op 2 oktober 2012 geopereerd. Ik mag (moet zelfs) er sinds een vijftal weken terug op. Het revalidatieproces is nog BEZIG, het is nog niet genezen.

Ik heb mijn verhaal gebundeld en in (nogmaals) in een topic geplaatst [WN-AM] Lang verhaal...

Vind het spijtig dat er zo snel gereageerd wordt, ik had eerlijk gezegd gehoopt hier gelijke zielen te vinden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:10

Naar mijn mening reageer je wel wat gevoelig Alyel. Ik snap dat Annet zegt dat je paard niet goed loopt, want dat is inderdaad ook zo. We hebben niet meer zo maar alle verhalen bij elke naam, tenminste ik niet. Ik zie niks verkeerds aan de post van Annet. Ook ik vind je paard slecht lopen, dat is wat ik zie op het filmpje. Ik wens je veel sterkte met revalideren, blijf goed op je paard letten en vooral goed naar je eigen gevoel luisteren :)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:19

Ik vind het toch wel heel verwijtend neergetypt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:40

Wat denk je dat ik je verwijt dan? :)
Het was niet banketstaaf bedoeld, enkel wat ik zie. Zoals ik al zei had ik je verhaal niet paraat.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:44

Roxxiejj schreef:
Geloof me, alle peesblessures liggen gevoelig. Ik voel me ook altijd aangesproken.
Maar wat ik wel vind is dat je reeel moet blijven tov je paard, zoveel operaties EN 8 maand stalrust? Nee, dat zou ik nooit doen, al zou het het enige zijn wat mijn topper zou kunnen redden :n

Nou, dit is toch wel heel verwijtend, of begrijp ik dat zo verkeerd...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:56

Dat is niet door mij gezegd. N0a had het vooral over mijn post geloof ik.
Ik vind het ook wat verwijtend, maar denk dat het vooral is wat Roxxiejj voelt. Het is niet dat ze zegt dat je het niet moet doen (denk ik) maar dat ZIJ het niet zou doen. Ik zou ook goed achter mijn oren moeten krabben bij zoiets, maar aan de andere kant zou ik ook mijn paard niet kwijt willen en blijven vechten tot hij zelf aangeeft dat het genoeg is.
Je weet zelf of je het eens bent met de posts op bokt, ik denk dat je daarboven moet staan. Jij staat toch achter je handelen? Dan is het toch goed? Ook al is heel de wereld het er niet mee eens, zolang het voor jou goed voelt, is het gewoon goed. En dit bedoel ik dan over alle reacties van anderen, niet alleen de post hierboven. :) Het is altijd heel rot als mensen dit soort reacties geven, ik vind dat ook moeilijk. Ik krijg ook geregeld te horen dat ik 'nog maar eens heel goed moet nadenken' over wat ik met mijn kanjer wil. Nou dan moet ik ook even slikken hoor! Maar ik héb allang goed nagedacht en de keus allang gemaakt, ik heb niemand anders nodig om me daarmee te helpen. Nu nog niet in elk geval.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:59

Idd, maar zoals ik eerder vermeld had, dacht ik dat het er in deze topic wat gemoedelijker op ging gereageerd worden... Maar goed, ik sta achter alles wat ik doe betreffende mijn paard. Ik lees me goed in, informeer me goed, en wil enkel het beste voor mijn paardje.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:52

Ik verwijt niks, ik zeg alleen dat ik dit mijn paard niet aan zou doen...

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:49

Je moet altijd naar je paard blijven kijken.
Ik zou er mee stoppen op het moment dat mijn paard niet meer elke dag goed gehumeurd en vrolijk is.
Altaire is ontzettend vrolijk elke dag is die happy en vind die aandacht helemaal het einde. Voor ieder paard is het natuurlijk anders. Rox jij hebt je paard nu toch op het land staan met een oktober blessure? Ik heb bijvoorbeeld Altaire nog gewoon op stal staan maar hij mag nu ook wel weer wat meer wat natuurlijk wel heel veel scheelt