[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:58

BasiNami schreef:
We gaan regelmatig naar de kliniek ja, om te kijken hoe de vergroeiingen vorderen. We zijn in maart '09 geweest toen de diagnose werd gesteld, in mei '09, september '09 en maart '10.
Het linkerbeen is de laatste tijd nauwelijks/niet meer vergroeid. Hier is ook nog maar een hele kleine vergroeiing te zien. De laatste keer liep ze hier zo goed op dat alleen van het rechterbeen foto's zijn gemaakt. Dat been is nu vrijwel dicht, er is nog een heel klein spleetje te zien maar omdat ze op de buigproeven en voltes niet kreupel/onregelmatig was mogen we toch alweer trainen.

oke , denk niet dat mijn ouders dit goed vinden dat ik zo vaak naar de kliniek wil :P

maar misschien een brutale vraag; hoe duur is dat ongeveer ? ik weet dat dit per kliniek verschilt, maar als het dan elke keer weer 300 euro kost dan word he niks !

Zamero

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:04

Dat kan je als het goed is bij een kliniek bij jou in de buurt gewoon telefonisch vragen ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:28

een foto hier kost ongeveer 15 euro dat maal 2 nou tel uit dus valt mee. Zeg dat het max 100 euro kost dan wegen de kosten minder zwaar dan de zorgen die je dan evt achteraf hebt.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:00

Ik ben meestal ook rond de 100 euro kwijt, dat zijn dan foto's, buigproeven en cirkels. Voor eens in de zoveel maanden vind ik dat zelf ook wel meevallen. En het is gewoon heel fijn om te weten waar je precies aan toe bent.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:30

Voor foto's ben ik rond de 150 euro kwijt zoiets(waren er 2/3 geloof ik), maar komt dan wel bij ons op stal om foto's te maken.

Bij ons gaat het super eigenlijk, maandag les gehad en de draf viel niet tegen, er was zelfs een stukje bij waar de instructrice echt over te spreken was en echt zei zoooooooo mooooi goedzo haha helemaal enthousiast. Verder maken we vele buitenritjes wat hem ook zeker goed doet.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:57

ik zal over 2 maandjes dan maar overwegen om te kijken hoe de spat er aan toe is.. de da van de kliniek wou ook graag weten hoe het ging die zal ik even mailen

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:38

Fijn Tiger dat het zo goed gaat :)
PBA, heb het verhaal over Splash in je profiel even gelezen.. jemig wat een pech, vind het knap dat je zo lang doorzet.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:50

Tiger wat leuk zeg, dat is fijn dat je instructrice ook zo blij was.
Is toch een extra bevestiging ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:13

TigerBD schreef:
Voor foto's ben ik rond de 150 euro kwijt zoiets(waren er 2/3 geloof ik), maar komt dan wel bij ons op stal om foto's te maken.

Bij ons gaat het super eigenlijk, maandag les gehad en de draf viel niet tegen, er was zelfs een stukje bij waar de instructrice echt over te spreken was en echt zei zoooooooo mooooi goedzo haha helemaal enthousiast. Verder maken we vele buitenritjes wat hem ook zeker goed doet.

gelukkig.. mooi dathet goed gaat :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:58

BasiNami schreef:
Fijn Tiger dat het zo goed gaat :)
PBA, heb het verhaal over Splash in je profiel even gelezen.. jemig wat een pech, vind het knap dat je zo lang doorzet.

Ach ja, tot zover heeft het nog allemaal geholpen in ieder geval. Hoe lang we nog doorgaan weet ik niet maar op dit moment gaat ze top en dat is het belangrijkste. Helaas door eigen omstandigheden niet echt de gelegenheid om op te bouwen en krijgt ze een rustig jaartje. Ik rijd af en toe en probeer er straks af en toe iemand anders op te rijden maar daar blijft het bij. Ze staat toch 24 uur buiten dus erg en vervelend vind ze het niet.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:02

PBA je kan inderdaad beter lekker rustig aan doen, het komt vanzelf wel ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:09

precies, ik heb ook geen haast wat mij betreft mag ze een dure grasmaaier spelen al vind manlief dat iets minder maar hij is op dit moment ook helemaal in z'n nopjes hoe ze het doet.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:11

Kijk altijd belangrijk samen tevreden :D

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:13

Ik plaats ook even een berichtje!
Mijn merrie van 15 heeft sinds eind vorig jaar ook spat. Links achter.
Ze is vrij snel weer goed gaan lopen. En ga volgende week weer een wedstrijdje proberen.
Ik ben alleen snel te bang dat ik teveel met der doe. Ze heeft een lichte vorm van spat.
Tot nu toe gaat het goed. Maar hou dit topic even in de gaten misschien dat ik meer informatie hier weg kan halen.

-:)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:25

@Wedny, welkom! Ja dat voorzichtige had ik ook heel lang, het wordt nu stukje bij beetje wel wat beter. Mijne heeft het ook links achter. Leuk zeg dat je volgende week weer een wedstijd ga starten, succes alvast :)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:46

Welkom wendy :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:15

Welkom wendy!

Nou van mij ook maar weer eens een berichtje :) vario doet het super, vandaag verhuist ie weer terug naar stal. Dan kan ik er rustig aan weer wat meer gaan doen met hem. De hoefsmid was erg tevreden over hem, de eerste keren was ie best stijf met zijn spatbeen optillen, en nu was ie al veel soepeler! Waar grasmaaier zijn al niet goed voor is :p hij loopt ook nog steeds rad! Erg blij mee dus :j

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:26

Super nieuws Maggie Eddy, ben benieuwd hoe het gaat als je weer wat gaat doe :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:06

haai, weer even een positief berichtje van mij!! :D :D
Vandaag heb ik Vario weer eens een keertje wat laten doen. Ik heb hem een hoofdstel, longeersingel en elastiekje omgedaan, en los gelaten in de rijbak, longeren durf ik niet in onze bak, sowieso al niet omdat ik hem niet wil overbelasten, en omdat onze bak best wel zwaar is, op deze manier kon ie zijn eigen pad kiezen en de minst zware weg lopen. Ik moest de poort nog dichtdoen, dus stuur 'm vast weg, gaat ie super braaf over de hoefslag stappen, netjes nagevend, terwijl het stiekie toch echt meer voor het idee eraan hing.. :P Toen ging ik in het midden staan, zweepje erbij, en draven maar! En.... Rad!! Zowel linksom als rechtsom, in draf en galop! Staart de lucht in, oortjes naar voren, dikke schik had ie! Hij vond het helemaal geweldig om weer wat te mogen doen, al was het maar voor 10 minuutjes, langer hoeft ie echt nog niet. Ben echt super blij dat hij het zo goed doet weer! Zijn passen zijn ook niet kort ofzo, gewoon zijn eigen passen. Helemaal super dus!! *\o/* *\o/*

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:11

Top zeg, ben blij voor je :j

Ik ga jullie een paar dagen verlaten ga morgen naar kootwijkerbroek tot maandag met mijn haf, heerlijk van de bossen genieten :D

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:13

Dankje wel Zamero!

Have fun in de bossen :D

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:13

Heee wat super zeg Maggie_eddy! wat een gevoel moet dat zijn geweest!

Veel plezier Zamero :j

Hier gaat het ook erg goed, Gippie geniet erg van haar pensioen, ze is wel echt een aandacht vreter, en staat me kwaad aan te kijken als ik haar vriend pak om te rijden, waar ik 23 mei mee ga starten, die overigens ook spat heeft :j
Maar ze loopt in de bak erg rad, jaagt zelf de kudde op, en is lekker eigenwijs, irritant en vervelend :P prezier zoals ik mijn Kippie ken <3

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:14

Zou wel helemaal goed komen hoor, lekker met de marathonwagen.

Jij ook geniet heerlijk van je paardje :j

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:16

Gaat hier ook helemaal goed komen :j Eind van de maand met de vakantiecentjes naar Woudenberg.. ben benieuwd, maar heb er wel een goed gevoel over, hij is nou al zolang rad! En toen we hem een half jaar terug op de foto zette, was ie al behoorlijk ver in het stadium, dus gok dat het min of meer dicht zal zijn nu. we shall see!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:01

@Zamera, veel plezier, we lopen elkaar net mis ik ga woensdag naar kootwijkerbroek haha tot zondag. Wat leuk zeg dat de marathonwagen mee gaat!!

@Maggie_Eddy, wat goed zeg! Ga je nu straks het rijden weer rustig oppakken? Hoelang heeft ie nu op rust gestaan ook alweer?