Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Het kan goed zijn dat je me gezien heb, pluizige stuiterbal had ik idd mee. Ze heeft zich lang niet laten zien zo als ik haar hebben wil en ze kan, maar het is zo'n stressy dat ik al super blij was dat ze braaf was en dat we niet aan e stuiter gingen.
Dennis is de enige die het echt zo zwaar gehad heeft. Maar m'n 2 jarige was ook echt niet goed. Die hebben we meteen heftiger behandeld.
Dennis was eerst pijnstiller+darm ontspanner, daarna pijnstiller+darm ontspanner+paraffine waarbij hij in shock raakte, nog eens pijnstiller+darm ontspanner+paraffine, toen was hij zo slecht en is hij naar de kliniek gegaan, eerst aan het infuus en toen pijnstiller+darm ontspanner+opgegoten met zout oplossing(zonder infuus had hij de zoutoplossing niet overleeft).
Deedee hebben we wat stappen over geslagen, meteen pijnstiller+darm ontspanner+paraffine, 2e bezoekje pijnstiller+darm ontspanner+half portie zoutloplossing (meestal zetten ze ze uit voorzorg aan het infuus omdat het veel vocht aan het lichaam onttrekt, ze was nog fit op haar zere buik na dus een half portie thuis zonder infuus durfde de VA wel aan) en daarna nog een keer een pijnstiller.
Hier kregen ze alleen graszaadhooi. Na de 2 koliekers (en nog 3 bij een kennis die het zelfde hooi krijgen) krijgen ze nu de helft graszaadhooi en de helft heel mooi droog voordroog. M'n spekkie Roos begint meteen weer ietsje te groeien (waarschijnlijk in combinatie doordat ze nu minder fanatiek gereden werd, hele zomer ZZ gestart en nu is ze door geschoven naar de volgende generatie en mag ze in januari weer in de B beginnen).
Deaglán schreef:Wie van jullie is er over gestapt naar Pavo C4L en wat zijn de bevindingen?
Momenteel durf ik nog niet zo goed omdat ze al rijker hooi (was graszaadhooi) krijgen en ik dus nog niet weet hoe ze daar op de langere termijn op gaan reageren.
Jannepauli schreef:Deaglán schreef:Wie van jullie is er over gestapt naar Pavo C4L en wat zijn de bevindingen?
Momenteel durf ik nog niet zo goed omdat ze al rijker hooi (was graszaadhooi) krijgen en ik dus nog niet weet hoe ze daar op de langere termijn op gaan reageren.
Ik voer het nu al een paar weken en ben er content mee, paarden vinden het super heerlijk. Het scheelt voor mij een hele hoop heen en weer rijden - moest een uur heen en een uur terug om Winery te krijgen ( beviel me overigens ook heel goed) - Pavo C4L koop ik om de hoek!
De IR blijft bij Pauli goed onder controle, haar hoeven gaan prima. Wel een tegenvaller gehad vandaag omdat haar testuitslag voor Cushin veel hoger was dan dat ik dacht: bijna verdubbeld t.o.v.vorig jaar. Grrr.. en dat terwijl ze in zo'n goede doen is. Maar goed, ook dat gaan we maar weer aanpakken en ervoor zorgen dat haar leventje op orde blijft.