met het missen, denk aan de mooie momenten die je samen hebt gehad!!@JP, echt nieuw is dit toch niet? Dat de vetophopingen stofjes afgeven die HB triggeren?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
met het missen, denk aan de mooie momenten die je samen hebt gehad!!
(iets te laag dus).
, per paard dus.
gelukkkig, daarom dacht ik: vraag eerst even
. Spieren wegen meer dan vet zeggen "ze".
. 
.. en toch wil je je paard ook zodra dat weer kan op het harde laten lopen. Welnu, ik heb weer 's wat leuks gevonden ( alles om de dames hier bezig te houden, haha) en dat is de ConCord - in de nieuwste BIT staat er een artikel over. Je kunt echter als je dat blad niet leest, ook even kijken op de site van Mieke Verdonk, daar wordt de methode met filmpje en al gedemonstreerd. Twee vliegen in één klap: veilig onderweg maar ook een goede trainingsmethode voor revaliderende paarden. Simpel en effectief!
DubbelDun schreef:@Tug: je lange stukken worden iig door mij nog steeds gewaardeerd
Vraagje: Als fructaan in gras op zich niet zo'n probleem is (de meesten hebben er gewoon te weinig graasuren voor) zou kort gras dan voor paarden toch niet beter zijn als lang gras??
Immers van lang gras krijgen ze per tijdsspanne meer binnen als van kort gras.

Ga ook weer meer bijlezen voor tips enzo.
Ze krijgt hippo ex laminitis bij en dat spul doet echt wonderen bij haar. Draven doet ze nog niet, maar goed ze is dan ook al 32 dus ik vraag me af of ze dat ooit nog gaat doen
Maar ze is erg vrolijk en staat iedere ochtend ongeduldig te wachtten totdat ze naar de wei mag. Ze loopt ook niet meer kreupel alleen wat voorzichtiger en langzamer als een normaal paard. Maar goed komt dat door de hoefbevangenheid of omdat ze een bejaardje is?mysa schreef:@ JP, dat ding heb jij dus al, en heb je idd meer controle? Want daar gaat 't mij vooral om, vooral voor miss E. omdat ik met twee paarden tegelijk wandel, en E is hyper meestal.
DubbelDun schreef:Persoonlijk zou ik het nooit aan een bit vastmaken én bij dit systeem wordt de achterhand niet geactiveerd, wat met een elastiek-zoals-ik-bedoel wel het geval is.
Deze optuiging wordt wel gebruikt voor paarden die moeilijk een trailer in gaan.
, denk tussen de 5 en de 10cm. Lang gras bedoel ik idd bloeiend gras mee, dat is waarop het hier fout gaat. En ik heb het 'voordeel' dat ik twee verschillende stukken had, het ene vrij nieuw, het andere heel oud. Op beide gaat 't mis met lang/bloeiend gras. Moet er wel bij zeggen dat 't oude stuk ook waanzinnig veel onkruiden bevat, lang niet altijd duidelijk wat daar in zit.
) dus vandaar het elastiek. Hoofd laag doet ze al van nature, die komt alleen omhoog als er iets érg interessant is, maar dat is zelfs een andere paard al niet
. Het lijkt idd op de pessoa (was de naam even kwijt), maar dan aan de voorkant gelijk aan dat touwding (dus door het halster en over de oren).