nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:20

keona schreef:
iemand ervaring met de pad's voor in de easyboots en dan de 6mm dikte en liefste de soft(maar andere variant mag ook).

ik ben benieuwd wat de mensen er van vinden.

Ik heb ze eens gekocht, maar ze gingen schuiven in de schoen en zaten voor tegen geplakt. Ook waren ze na een paar keer rijden al stuk. Jammer, dat werkte voor ons niet.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:56

Ik heb sinds kort een paar Easyboot hoefschoenen voor mijn shetlander als uitprobeersel. Als ze goed blijven zitten en mijn shet er goed op blijft lopen komt er nog een extra paar bij. Dan kan mijn shet rondom op hoefschoenen, voor nu vond ik 1 paar al duur genoeg in aanschaf. :7 (al gaan ze uiteraard wel lang mee dus op de lange termijn zijn ze goedkoper dan steeds nieuwe hoefijzers).

Mijn shetlander valt precies tussen 2 maten, haar voorhoeven zijn zo'n 9cm breed, en 8,5cm lang. En achter zo'n 85mm á 87mm breed en 9cm lang.
Ik heb nu een maatje 000 met harde comfortpads van 6mm erin en kleine aanpassing aan de kabel omdat die anders ook te lang was. Voor de achterhoeven zit ik nog twijfelen of ik tegen die tijd dan een maatje Pony of 000 zal nemen.

Ben erg benieuwd hoe de comfortpads blijven, ik heb als het goed een stel harde (zijn rood van kleur?) maar met 5 minuten die schoenen even uitgeprobeerd te hebben zie ik de hoefafdruk er wel al in staan. Ben benieuwd hoe lang dat goed blijft.

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:12

Gister en vandaag weer gereden voor de wagen.
Gister 2 achter schoenen kwijt op het moment dat ze even moet trekken (heuveltje op, als er iemand achter op de wagen springt). Dus 1 paar schoenen verbouwd (kabeltje ingekort) en dat ging nu wel redelijk goed.

Vandaag bij een galopje (in een mooie vlakke berm met kort gras) wel 1 voor en 1 achter schoen verloren. Achter door het fanatiek afzetten, voor omdat er een schroefje uit gegaan is waardoor de kabel helemaal los hing. Die voorschoen moet dus gerepareerd worden.

Zijn er meer menners die schoenen verliezen als je pony wat meer kracht moet zetten?
Ik gebruik ze nu alleen voor rustige buitenritjes over het harde, maar af en toe wat schakelen en straks ook in het span (2span en tandem) moeten ze wel gewoon blijven zitten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:13

Ik heb sinds kort bij 1 van mijn ponies voor hoefschoenen. Easyboots Epic met Gaiters Maatje 000 met ingekorte kabel. Ik heb zondag een menmarathon mee gereden, alleen de 1e 2 hindernissen omdat ze er bij hoge snelheid en korte bochten toch wel wat op weg gleed. Dus heb ze bij de rest van de hindernissen uitgetrokken. Voor weggebruik vond ik ze ideaal.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:59

Dennis, ligt er denk ik ook aan wat je voor schoenen hebt. Heb jij de easyboots met of zonder gaiter?
De normale easyboots gingen bij Isa wel eens uit als we door blub reden met de wagen (en dus ook wat meer moest worden aangezet). De gloves bij Yoob blijven tot op heden keurig aan; in alle gangen, ook bij aanzetten en in de modder.

Kennis van mij was vroeger regelmatig een Smit schoen kwijt als hij met het tweespan de waterplas in het bos in ging (gelukkig bleven de schoenen drijven). Was echter maar bij 1 pony waar dat gebeurde. Hij wil nu met Equine Fushion gaan rijden. Weet nog niet hoe die bevallen in het tweespan; hij rijdt merendeel blootsvoets op dit moment.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:55

Zonder gaiter, de simpele lage easyboots.
Ik heb de gloves gehad, maar die waren een tikkie ruim en Roos vond het dood eng als hij uit ging maar aan haar been bleef hangen, vandaar dat ik niet zo happig ben op gaiters.

Voor heeft Roos mooie ronde hoeven en past ze mooi in de 000. Achter heeft ze hele smalle voeten, daar heb ik de kabeltjes van de 000 ingekort. En twijfel of ik niet op zoek moet gaan naar een pony maatje.

Als ervaringen zijn met de fusions voor de wagen hoor ik het graag!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:12

Letsdunit schreef:
Ik heb sinds kort bij 1 van mijn ponies voor hoefschoenen. Easyboots Epic met Gaiters Maatje 000 met ingekorte kabel. Ik heb zondag een menmarathon mee gereden, alleen de 1e 2 hindernissen omdat ze er bij hoge snelheid en korte bochten toch wel wat op weg gleed. Dus heb ze bij de rest van de hindernissen uitgetrokken. Voor weggebruik vond ik ze ideaal.

op het gras moet je ook de stollen kopen die je in de easyboots kunt zetten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:14

Dennis schreef:
Zonder gaiter, de simpele lage easyboots.
Ik heb de gloves gehad, maar die waren een tikkie ruim en Roos vond het dood eng als hij uit ging maar aan haar been bleef hangen, vandaar dat ik niet zo happig ben op gaiters.

Voor heeft Roos mooie ronde hoeven en past ze mooi in de 000. Achter heeft ze hele smalle voeten, daar heb ik de kabeltjes van de 000 ingekort. En twijfel of ik niet op zoek moet gaan naar een pony maatje.

Als ervaringen zijn met de fusions voor de wagen hoor ik het graag!

ik heb dus ook een pony voor de wagen voor heeft ze mt 00 en achter ja soms krijg ik de 000 wel aan maar eigenlijk is het dat ook net niet dus heb ook achter mt 00 vaak aan.en soms gooit ze ze achter uit met flink aantrekken mt 00.ik ga nu kijken omdat ze achter tussen maat heeft voor de gloves.

de schoenen mt 00 zijn met gaiter en de 000 zonder

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:42

Kleinste glove komt het best overeen met maat 00 van de normale easyboot (weet ik nu uit ervaring).
Glove is wat ovaler.
Glove width (de rondere) zijn er niet in kleine maten (helaas).
Maar misschien is de glove back country wat, of mogelijk de trail?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:56

Voor mij zijn beide geen optie. Moet echt naar 000 (en voor achter misschien zelfs pony) toe.
Roos haar voeten zijn afgelopen jaar kleiner geworden lijkt wel. Vorig jaar had ik haar voor soms op de 00 en soms op de 000 (kreeg soms de 000 niet aan en uit, dan pakte ik weer even de 00).

Bij Whitney krijg ik ze amper aan en uit (de 00 is veel te groot, de 000 krijg ik niet aan en uit), dus daarvoor ben ik helemaal nog opzoek.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:53

Ik lees steeds hier dat iemand hoefschoenen besteld heeft maar waar bestellen jullie ze dan?

Mijn pony heeft ronde hoeven en ik zit te denken aan de gloves wide....
Ik heb nu andere (Old Macs) maar die gaan onderweg nog wel eens uit, dus kunnen ze niet goed/prettig zitten.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:21

Margee schreef:
Ik lees steeds hier dat iemand hoefschoenen besteld heeft maar waar bestellen jullie ze dan?

Mijn pony heeft ronde hoeven en ik zit te denken aan de gloves wide....
Ik heb nu andere (Old Macs) maar die gaan onderweg nog wel eens uit, dus kunnen ze niet goed/prettig zitten.

http://www.hoefschoenenwinkel.nl/

http://www.freewebs.com/equinoxhorsepro ... hoenen.htm

En er zijn nog veel meer internet winkel waar je hoefschoenen kan bestellen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:04

Agradi heeft ze ook op de site staan en sommige ruiterwinkels hebben ze ook. De hoefschoenwinkel is denk de bekendste.

Ik heb de Wide vorige week ook besteld. Helaas waren ze niet voorradig dus krijg ze iets later.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:01

Meer mensen die bestellen bij de hoefschoenenwinkel?
Ik heb er 2x wat besteld en 2x problemen gehad. Zit nu al bijna 3weken te wachten op mijn schoenen. Deze week al 3x gebeld. Iedere keer krijg ik het antwoord dat Klaas feuth niet aanwezig is en dat ie zsm terug belt. Maar ik word maar niet terug gebeld.
Heb ze nu tot maandag gegeven en dan wil ik mijn geld terug.
Meer die problemen hebben met bestellen daar?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:28

Horsesandme schreef:
Ik heb er 2x wat besteld en 2x problemen gehad. Zit nu al bijna 3weken te wachten op mijn schoenen. Deze week al 3x gebeld. Iedere keer krijg ik het antwoord dat Klaas feuth niet aanwezig is en dat ie zsm terug belt. Maar ik word maar niet terug gebeld.

als je goed in dit topic had gelezen wist je dat het meestal problemen geeft bij hem

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:19

keona schreef:
Horsesandme schreef:

als je goed in dit topic had gelezen wist je dat het meestal problemen geeft bij hem

Naja ik ga er vanuit dat zo'n bekende webwinkel wel goed leverd en klantvriendelijk is. Vooral ook omdat veel bokkers bij hem bestellen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:07

Maar waar kun je de Wide dan wel betrouwbaar bestellen? Volgens mij heeft hij ze alleen in Nederland....

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:22

Na een lange tijd van kreupelheid vandaag mijn paardje weer de Gloves onder gedaan en gereden. Wauw! Het blijft heerlijk dat ze dan zo weer op de schoenen wegloopt ,zonder gewenningsproblemen!
In plaats van de straps gebruik ik nu een paar tie-wraps om niet perfect passende schoenen toch aan te houden. Voor ons ideaal, de schoenen gaan zo wel makkelijk aan en blijven onder het rijden dankzij de tie-wraps super zitten. na de rit tie-warap doorknippen en de schoenen zijn weer zo uit. Zolang er voor de kleine maatjes nog geen Wide-versie is werkt dit gelukkig prima. Met de straps vind ik de schoenen toch wel moeiljik aangaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:44

Margee schreef:
Maar waar kun je de Wide dan wel betrouwbaar bestellen? Volgens mij heeft hij ze alleen in Nederland....

ik denk dat alle winkels die de normale glove verkopen je ook de wide kunnen bestellen.dus even bellen met die winkels ze zijn meestal wel duurder als bij klaas

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:53

Wat fijn Skessa dat je lekker kunt rijden met de gloves en een super oplossing met die tie-wraps. Heb je daarvoor wel gaatjes in je schoenen moeten maken of sla je ze helemaal om de schoen heen?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:23

de tie-wraps doe ik door de gaatjes heen, waar ik eerst de powerstraps had gemonteerd, dus die voorop de schoen.
Ik doe de tie-wrap losjes vast voor ik de schoen aandoe, en zodra de schoen goed aan zit trek ik het bandje aan, zover als nodig, en knip ik het overtollig stuk eraf. Hoef en schoen beschadigen niet.

Na een rugbehandeling van mijn paardje loopt ze weer als een trein! Voorheen een bejaarde 20-jarige, nu is ze aan haar tweede jeugd begonnen. Daar horen zulke actieve gangen en grote passen bij, dat extra beveiliging van de voorschoenen geen kwaad kan, anders worden ze mogelijk uitgetrapt door achter :D

Als er Gloves Wide bestonden in de kleine maatjes- Thyrla heeft rondom maatje 00,5- , dan was dit waarschijnlijk allemaal niet nodig geweest door een beter passende schoen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:06

Nee maar goed, het werkt wel ... super !!
Ik ben zelf ook nog altijd heel tevreden over de gloves al had Yoob inderdaad ook een maat 00,5 wide mogen hebben, maar helaas ...
Zit ook nog altijd te wachten op de nieuwe kleine maat Cavallo ... schijnt ook niet te lukken.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:55

waarom snappen al die hoefschoenmakers nog steeds niet hoe ontzettend veel paardjes er zijn met kleine voetjes?
Blijkbaar hebben ze die zelf niet, anders waren die kleine maatjes er toch al lang geweest!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:27

Idd, ik zou graag wat anders willen probleren dan m'n easyboots.
De fusions zijn er wel voor mij klein genoeg. Dus ben daar maar voor aan het sparen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:01

Dennis, ik heb gister ook naar die schoenen zitten kijken, maar het is mij al weer te veel gepruts, met al die riempjes.