Ik geef splash artrose gelatinaat van primeval wat voor haar artrose is maar volgens mijn arts heeft het geen zin om iets voor de spat te geven. De reden ben ik even kwijt.
ja, naja het lijkt iig schimmel, gweoon kale plek, en kan de haren er om heen zo weg 'trekken'
Bramasole
Geplaatst: 25-04-10 16:15
Ik reageer weer even (na een tijd alleen maar te hebben mee gelezen). Ik heb verschillende supplementen gegeven maar niets was echt effectief voor de spat. Je zou kunnen kijken naar een supplement die in werkt op de stijfheid.
Mijn veearts vond het ook niet nodig om een supplement te geven, vooral ook omdat ie nog jong is, en het genoeg aanmaakte zoiets als ik het goed begrepen heb.
Spat is een botafbrekende vorm van artrose en gewoon artrose een botopbouwende het heeft daar mee te maken dat de supplementen daar niet helpen waar nodig. (of was het nu andersom?)
Nu even mijn verslag. Gisteren en vandaag een geslaagde wedstrijd gehad. Gisteren 1 x 2de met 191 en 1 x 1ste met jawel 203 Vandaag 2 x 1ste met 188 en 196 Dus ben echt super tevreden en trots en gewoon 6 winst. Ben nu dus ook L1 startgerechtigd, met mijn kleine En nooit verwacht met haar met haar beentjes enzo
Zo wat goed zeg! gefeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Zijn er nog foto's gemaakt? En jij heb ook goed je best gedaan, anders kom je er niet. Maar vind het echt superknap.
Wauw wat een lekkere scores, gefeliciteerd! Leuke foto's ook. Hoe is de spat bij je pony? Al helemaal vergroeid?
Liez
Geplaatst: 25-04-10 23:12
Wat een leuke foto's joh!
Zamero
Geplaatst: 26-04-10 12:55
Ja bij die van mij is het al helemaal dicht gegroeid, maar toch merk je het zo met wedstrijden op het land wel. Dat ze beperkt is in haar buiging en dan gaat ze als ze iets onzeker is meer krabbelen. En dat ze midden gangen niet kan eigenlijk.
Hoe zit dat met die van jou Basinami voel je dat bij haar?
Ik voelde het wel voor ze de diagnose kreeg, ze zette haar achterbenen minder onder en was stijf. Nu merk ik het niet meer, we hebben wel dingen waar we aan werken natuurlijk maar niet iets dat echt door de spat komt.
Sham's rechterbeen is bijna vergroeid, links is al een hele poos heel rustig.
We gaan regelmatig naar de kliniek ja, om te kijken hoe de vergroeiingen vorderen. We zijn in maart '09 geweest toen de diagnose werd gesteld, in mei '09, september '09 en maart '10. Het linkerbeen is de laatste tijd nauwelijks/niet meer vergroeid. Hier is ook nog maar een hele kleine vergroeiing te zien. De laatste keer liep ze hier zo goed op dat alleen van het rechterbeen foto's zijn gemaakt. Dat been is nu vrijwel dicht, er is nog een heel klein spleetje te zien maar omdat ze op de buigproeven en voltes niet kreupel/onregelmatig was mogen we toch alweer trainen.