Gisteren gaan zwemmen. Met zwemmen ging buitengewoon goed. Geen stress, meteen erin. Wou er eerst niet uit! Maar bientje zou bientje niet zijn,... Bij het uitstappen heeft ze zich verstapt en is in het zwembad gevallen... Het beeld vergeet ik echt nooit meer. Dacht dat ze haar 4 benen had gebroken. Ze is meteen eruit gezwommen en heeft enkele schaafwonden, 1 snee van ongeveer 2 cm. Er was net een groep studenten aanwezig van dierengeneeskunde. De helft riep naaien, de andere helft zou het open laten. Op haar pees vanvoor (niet het blessurebeen) heeft ze ook een schaafwonde, na een tijdje begon die rond de wonde dik te staan.. Maar na het transport was het terug geslonken dus hoop dat er geen blijvend letsel is. Mijn da komt straks kijken. Filmpjes heeft mijn zus gemaakt (niet van de val) en zal ze maandag uploaden.
Annetje
Geplaatst: 09-03-13 10:53
CB bah dat is schrikken! Hopelijk valt het mee. Wel fijn dat het zwemmen zo goed ging.
Alle benen staan dik. De da denk dat het eerder door de wondjes zijn. Gehecht moest het niet zijn. Was enkel de huid en was helemaal opgedroogt. Alleen het been vanvoor is beetje twijfelachtig. Maar hij denkt niet dat het super ernstig is. Zal waarschijnlijk een flinke klap gekregen hebben, maar is niet overrokken geweest. De zwelling minderde wel snel weer bij het stappen, maar het bleef wel erg warm... Ze heeft spuitje gekregen en nu afwachten als alle zwellingen wegtrekken. Indien ze wegtrekken is het goed en moet er verder niet gekeken worden. Als de zwelling blijft zal er moeten gescand worden. Pfft, je gaat naar het zwembad om te revalideren, poging mislukt zou ik zo zeggen.
He bah choco! Hoop inderdaad dat het voor het blessurebeen lijkt mee te vallen. Hier alles weer oke, paardlief loopt weer goed. Had maandag en dinsdag wel een wat dikker been dan normaal, kwam door de weersverandering van warm naar koud. Gelukkig had ik al een vermoeden dat er zoiets ging gebeuren. Na het rijden weer helemaal dun, dus hoef me gelukkig nog nergens zorgen over te maken. Denk dat ik in april/mei weer eens een keer terug ga naar de kliniek. December was de laatste scan. Als deze weer goed is, ga ik vragen of ik hopelijk weer eens mag beginnen met springen. Dat is toch, naast buiten rijden, het liefste wat ze doet..
CB; Jemig wat schrikken zeg! Wat moet je geschrokken zijn zeg, gelukkig lijkt alles goed afgelopen.. Hopelijk vallen de verwondingen mee en is het blessurebeen niet erger geworden!
Als ik het vandaag zo zie zal het behoorlijk meevallen. De meeste zwelling is al weg. Wondjes zijn ook netjes. Even aan de longe laten stappen, wou zien hoe ze stapte want gisteren was erg stijf. Er kon alweer een bokje vanaf en heb even uit nieuwsgierigheid haar een half toertje laten doordraven en geen pas mank! Dus oef oef oef, revalidatie kan verder gaan waar we waren geeindigt. Weet wel nog niet als ik nog zal gaan zwemmen....
Pfff gelukkig valt het mee! Begrijpelijk dat je het niet zo ziet zitten om weer te gaan zwemmen!
Hier ziet het been er eigenlijk heel goed uit. Hopelijk ook een beetje positieve uitslag op de scan vrijdag. Hij blijft dan sowieso nog even buitenspelen. Maar ik ga dan wel rustig aan een paar dagen in de week een beetje draven. Volgens de boer waar hij staat heeft hij energie voor 10 maar kan hij die niet helemaal kwijt. Dus keep my fingers crossed.
MontyRulezz
Geplaatst: 10-03-13 22:55
Gefeliciteerd Gulpje!!! Dat is goed nieuws voor jullie! Haha ik kreeg in November 2011 groen licht dat we heel rustig aan op mochten bouwen, maar je blijft opletten. Bepaalde dingen zitten er nu zo ingebakken, volgens mij gaat dat nooit meer weg. Ik heb de mijne vorige week maandag nog eens laten scannen omdat hij al vanaf januari onregelmatig was. Zijn been bleef zoals het al die tijd geweest was, maar toch ben je bang dat het dan weer zijn pees is. Nu blijkt dat hij achter scheef op zijn hoeven staat van al het stappen en draven op de weg (wat we nog steeds minimaal 3x per week doen) en moet hij achter ijzers onder om zijn stand te kunnen gaan corrigeren. Maar je bent gelijk aan de pees aan het denken, ik ben wel blij dat ik hem nog eens heb laten scannen. Alles zag er namelijk super uit! Ik kreeg complimenten van de kliniek dat ik het goed gedaan had . Nu maar hopen dat met de ijzers achteren hij weer helemaal goed is!!
Succes vrijdag liedjuh!!
Dat is schrikken CB!! Precies een aktie die die van mij ook zou doen!! Je hart blijft gewoon stilstaan met dit soort dingen . Gelukkig is ze niet mank en gaat de verdere revalidatie zoals die zou moeten.
@monty: begrijp dat je direct aan de pees denkt. Toch fijn dat je zo een relatief makkelijke oplossing ervoor hebt gevonden.
MontyRulezz
Geplaatst: 10-03-13 23:08
Gefeliciteerd Vonneke . Super man!!!
Haha Liedjuh, het blijft toch in je hoofd zitten. Ik ben altijd op aan het letten, rustig aan opbouwen, niet te vaak dezelfde zwaardere oefening, als hij struikeld opletten of ik niks voel, goeie cooling down, geregeld de weg op en ik blijf nog steeds met traumeelgel smeren. Terwijl ik in principe al 17 maanden geleden groen licht heb gekregen. Je moet alleen af en toe oppassen dat je niet teveel doordraaft. Ik moet echt af en toe tegen mezelf zeggen dat hij gewoon goed is en dat ik gerust nog meer op kan bouwen.
Luz_ElenaE
Geplaatst: 10-03-13 23:10
Dat is schrikken cb! @monty gelukkig is het niks met zijn pezen, hè blijft er zo bang voor.
Wauw vonneke dat is een droom rentree! Gefeliciteerd
Ik heb vanochtend super nieuws gekregen van de DA. De 3e scan wees uit dat de pees volledig dicht was gegroeid! De da keek er van op dat het been zo goed hersteld was en dat hij dit niet had verwacht. De kans dat we ooit weer een koers gaan rijden wordt dan ook steeds groter!
bootjee99
Geplaatst: 11-03-13 12:26
Heeft mijn paard ook, vergrijzeld griffelbeen, niet erg kan opgelopen worden overal of een schiefel nog iets.laten zitten zolang ze niet kreupel lopen niet gevaarlijk
Wij mogen ook vrijdag weer terug. Paard staat nu kleine 2 weken weer buiten en been houdt zich redelijk. Wel op sommige dagen wat vocht in het been en wat warm, maar slinkt diezelfde avond weer terug naar normaal.
dag dames, tijdje niet meegelezen maar ik heb mn zorgenkind weer opgehaald en we gaan voor het eind van de maand weer even scannen. Toch weer spannend.
Hij heeft sinds 1 juni afgelopen rust gehad en in de wei gelopen. Hopelijk kunnen we na de zomer ( ivm zwangerschap) aan onze dressuurcarriere beginnen.