Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linnie050 schreef:Wat ik van Phytonics weet is dat de concentratie Glucosamine hoger is dan bij andere middelen.
Citaat:]ik had dus een manier bedacht waarop ik kan zien wat het is.
ze heeft dus nu die massage gehad, of het nou aan de rug ligt of aan de artrose door de masage gaat de pijn weg, als het aan de rug ligt blijft de pijn weg als het aan de artrose ligt komt het vanzelf weer terug. Mijn ouders willen dat ik eerst door rijd naar de L2 ik ben nu L1+7 dus dat vindt ik zelf ook wel een goed idee.
Ka_tje schreef:dressuur518: welkom in het artrose-topic!
Dat je geen geld wil uitgeven aan een veearts voor het stellen van een diagnose, dat is jouw keuze, en dat respecteer ik. Foto's/onderzoeken kunnen aardig oplopen, ALHOEWEL ik slechts 100 euro heb uitgegeven aan foto's en veeartskosten voor het vaststellen van de diagnose. Hou wel in het achterhoofd dat als je niet weet wat je paard heeft, dat je, zonder dat je het weet, mss ook iets doet met je paard wat niet goed is voor hem. Mss heeft hij wel een peesprobleem waar jij geen weet van hebt en dat af en toe de kop op steekt (ik ben even in het wildeweg aan het brainstormen)
Waar ik het niet mee eens ben is jou manier van omgaan met het rijden. Vroeger (een bepaalde periode) was mijn paard altijd stijf en een beetje onregelmatig in het begin dat ik begon met rijden. Door goed los te rijden, kon ik dit rijtechnisch oplossen. Maar jouw paard blijft onregelmatig lopen. Dat betekent dat je paard pijn heeft en niet erg lekker loopt. Ik zou dan niet rijden!
Je zegt ook dat artrosepaarden beweging nodig hebben want "rust roest". Dat ik zeker waar, maar met beweging wordt vooral bedoeld onbelast bewegen en geen zware dingen meer uitvoeren. Je kijkt vooral naar wat het paard kan. Zo is op deze moment mijn paard enkel in staat om grasmaaier te zijn. Als ze beter loopt, dan ga ik wandelen met haar of mss wel eens op buitenrit (enkel in stap!) en zorg ik er voor dat dit niet te lang duurt. Als ze nog beter loopt dan neem ik haar aan de longe voor een drafje. Maar nooooooit meer dan ze aankan. zie ik een onregelmatigheid, stop ik meteen. Ik rij nooit door.
Dressuurwerk is voor de benen erg belastend omdat er vaak korte wendingen gemaakt worden. Er zijn nog tal van leuke dingen buiten dressuur rijden!
Mss kan je je paard eens een tijdje (lees een week of 5) rust geven en op de wei zetten. Ga af en toe wat korte stapritjes maken. Paarden kunnen erg opknappen van wat rust en kijk wat dat geeft?
Ik wil je niet aanvallen, maar gewoon mijn ervaring delen. Een paard van 18 kan nog vele jaren meegaan als je hem goed verzorgt. Veel succes!
Maris schreef:De 2 zussen zijn ook wel erg aanvallend, maar ze bedoelen het goed hoor !
dat je wedstrijden rijdt met een onregelmatig lopend paard snap ik echter ook echt niet.
Mocht je wel gelijk rijden de volgende dag na de behandeling van de osteopaat ? dat heb ik nog nooit gehoord ! Meestal is het minimaal 2 a 3 dagen rust en daarna weer langzaam oppakken.
Citaat:En of ik haar wel of niet weg doe omdat ze artrose heeft dat is mijn eigen keus, als ik het leuk vindt om wedstrijden te rijden en te springen en sgw dan koop ik een ander paard want het is duidelijk dat een paard met artrose dat niet meer kan, dat is echt niet erg voor het paard, hoor ik vindt het erger als ik ongelukkig naar haar toe zou gaan, alleen omdat het moet. Dan kan ze toch beter naar een baasje gaan die niet van die hoge eisen meer aan haar stelt? En dan ben ik volgens mij gelukkiger met een paard die mij wel, (pijnloos) kan geven wat ik graag zou willen.
Citaat:Mijn ouders willen dat ik eerst door rijd naar de L2 ik ben nu L1+7 dus dat vindt ik zelf ook wel een goed idee.Mijn ouders willen ook geen foto`s laten maken omdat dat veel kost en je toch bijna zeker weet dat het artrose is en je verbeterd er niks mee. Ze vinden dat weg gegooit geld voor een paard van 18.Citaat: