Pony staat sinds 2 maanden zonder ijzers. En is van boxrust naar het land gegaan (geleidelijk hoor). Hoeven brokkelden altijd redelijk snel af. Maar nu loopt ze best wel heel erg kreupel. Ze heeft een peesblessure achter, dus mag niets meer doen dan stappen, maar in stap loopt ze ook kreupel.
DA was gister op stal, dus die heeft even gekeken. Geen hoefzweer. Misschien zooloverbelasting, want haar hoef is heel kort. Dus zei de boerin ijzer eronder, maarja, hoe wil je dat doen met een pony die 24/7 op t land staat, en dr hoef is zo afgebrokkeld dat er niet eens een ijzer onderkan denkt hij. Wellicht is het een ontsteking. Dus we moeten afwachten, en kijken of de ontsteking ergens uitkomt. het is wel op 1 plek warm van haar hoef, boven aan de voorkant. Bij haar kroonrand volgens mij. Kogel is ook dik en warm.
Dus de DA is al geweest, en als het niet verbeterd, of er iets zichtbaar zijn, staan we zo bij de kliniek, vroeg me alleen af of jullie 'kenners' me kunnen helpen, want ik weet er echt bijna niets van. Of jullie iets eraan zien, wat wij niet zien.
maar dit is dr slechte hoef waar ze op kreupelt, linksvoor:

en dit rechtsvoor:

Heel erg bedankt