nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 06:47

Worden de hoeven warm in de hoefschoenen?

Heb ze nu tweemaal gebruikt 20 min stap. En de hoeven vond ik erg warm.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:54

Dat heb ik nog nooit gemerkt.
Ik ga er eens op letten.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:00

Is mij nooit opgevallen eigenlijk. Heb je al eens gevoeld na 20 min stap zonder schoenen?
Dat is wat gemakkelijker vergelijken. :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:35

Gimli_ schreef:
Is mij nooit opgevallen eigenlijk. Heb je al eens gevoeld na 20 min stap zonder schoenen?
Dat is wat gemakkelijker vergelijken. :)

Dat heb ik ook al gedaan, toen waren de hoeven niet warm.
Vandaar de vraag hier.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:08

Wat heb je voor schoenen?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:31

Gimli_ schreef:
Wat heb je voor schoenen?

Cavallo.

Op zich wel een schoen die gesloten is, maar het is echt behoorlijk warm voor 20 min de schoen aan hebben.
Inmiddels een verkoper gesproken van de schoenen en die dacht dat ik dan beter een gelpad erin kon doen.

Eerste keer laten lopen met gelpad en kootbescherming. Dacht dat het warme daarvan kwam.
2 de keer dus laten lopen met alleen de schoen en de gelpad maar ook toen erg warm.

Ben hoefschoenen gaan gebruiken omdat hij heel gevoelig loop op straat, terwijl hij al jaren blootvloets liep.
Kan dus ook een "andere" oorzaak zijn. Hoopte dan ook dat andere hoefschoen gebruikers dezelfde ervaring hadden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:45

wij dachten de Delt's te nemen = zelfde als Cavalo's maar dan kunststof...maandag komt de verkoper om te passen, ik zal de vraag eens stellen.
Ben je er verder tevreden over?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:46

iemand ervaring met de pad's voor in de easyboots en dan de 6mm dikte en liefste de soft(maar andere variant mag ook).

ik ben benieuwd wat de mensen er van vinden.

ook ben ik benieuwd naar de mensen die de studs gebruiken bij hun hoefschoenen

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:37

iana schreef:
wij dachten de Delt's te nemen = zelfde als Cavalo's maar dan kunststof...maandag komt de verkoper om te passen, ik zal de vraag eens stellen.
Ben je er verder tevreden over?

Ja, teveden. Cavallo schoenen zijn zeer eenvoudig aan te doen. Blijven prima zitten. Heb ze alleen nog niet zo lang om echt een goed oordeel te geven. En de warme hoeven is dan nog even een vraagteken. Is dat door de schoen of door een andere oorzaak in de hoef van mijn paardje.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:03

Als Isa de (Cavallo) schoenen langdurig (en dan bedoel ik uren achtereen) aan heeft, dan zijn haar voeten wel warmer dan normaal. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Ze heeft er verder geen last van.
Maar ik weet van mijn kennis dat hij 1 pony heeft met 'zweetvoeten'. Na een rit drijft deze letterlijk zijn schoenen uit, zo nat zijn ze dan van binnen (zonder door water gelopen te zijn). Ook hele warme hoeven. Het gaat hier dan over Smit schoenen. De andere 3 pony's met gelijksoortige schoenen hebben nergens last van.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:39

keona schreef:
iemand ervaring met de pad's voor in de easyboots en dan de 6mm dikte en liefste de soft(maar andere variant mag ook).

Ik heb wel ervaring met de 12mm soft & hard.
De soft heb ik uiteindelijk gebruikt als straalpad, werkte heel fijn.
De harde had ik willen gebruiken om de schoen te verkleinen, maar omdat de voet hoog kwam te zitten daardoor vond ik dat niet prettig.
Denk dat de 6mm pads daarvoor veel fijner zijn. De zachte deuken iets verder in, maar zijn nog stevig genoeg.

Zo gebruikte ik de zachte dus, in herstelfase:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8U4FXLPM.jpg

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:43

Die ga ik onthouden.
Mijn Whitney heeft 'lage' voeten waarbij ik altijd zit te rommelen dat haar schoenen net wel, net niet tegen de kroonrand sluiten.
Haar voeten zijn bij de kroonrand klein en lopen breed uit (flairen niet, maar zijn gewoon zo). Aan en uit trekken is bij haar veel lastiger dan bij Roos, waar de kroonrand maar een klein beetje kleiner is dan onder aan.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:14

Door de pads komt de voet inderdaad hoger te zitten, voor mijn paard met de 12 mm té hoog, de 6mm lijken me fijner daarvoor.
De zachte pads deuken iets in, maar niet heel veel. Om 'n schoen passend te maken zou ik, na wat ik zelf heb geprobeerd, de 6mm normale 'density' (weet 't NL woord even niet meer) nemen.
In het geval van jouw Whitney zou je er wel rekening mee moeten houden dat het breedste gedeelte nu hóger komt te zitten in de schoen, daar waar de schoen mínder breed is.
Ik denk echter wel dat 't een oplossing zou zijn voor schoenen die bijna aan de kroonrand zitten. :j

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:26

Deze inlegzooltjes van easyboot had Isabella na een paar dagen al kapot gelopen, bij de hielen zaten al snel de gaten erin. Maar ondanks de gehavende toestand, gaan ze nu toch al bijna een jaar mee, heb ze al paar keer gewassen en ze gaan niet verder kapot. Dus was ik eerst niet tevreden, heb ik dat toch door de tijd heen bijgesteld naar tevreden :D

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:10

Agradi heeft nu korting. Ook op de hoefschoenen.
Op de gloves hebben ze 15% korting. Ik hoop dat de maat van mijn pony daar ook te koop is.. :)
Ik dacht deel het met jullie. Is vast voor meerdere interessant :p

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:28

Ik heb een set delta schoenen, vind ze erg fijn.
Zijn alleen lastig te krijgen.
Daarom de rest op voor cavallo en achter easy boot.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:43

Ola! Wie heeft er ervaring met de easyboot glove? Ik heb er 2 besteld voor de voorhoeven van m'n pony (komt net v ijzers af dus loopt erg op eieren zeg maar) ;-) Maar twijfel of ze goed zitten,het "harde" randje aan de achterkant zit nl tegen de hoefbal aan. ( bij de ene hoef sluit dit randje echt strak aan, bij de andere hoef gaapt t ietsje aan de zijkanten. )En ik vraag me af of dat niet gaat snijden? Hoe zit dat bij jullie?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:39

Amouroke, de Cavallo kan ook op voeten die breder zijn dan lang, daarom heb ik de mijne ook gekocht :-)

Paar dagen terug bij een vriendin de Renegades gezien, man wat zijn dat fijne schoenen! :+: Jammer dat ze minder geschikt zijn voor brede voeten, anders wist ik het wel. En duur zijn ze ook wel :=

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:57

Ik heb de gloves wide besteld. Mijn pony heeft beide voorhoeven 130mm breed en lang. Ronde hoeven dus.
Ik heb tot het laatste moment zitten twijfelen tussen de gloves en de cavallos. Nu toch besloten voor de gloves omdat ik die niet in hoef te lopen!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:43

Hoi,
Ik heb donderdag een tocht(je) gedaan met de Delta's. Ze zijn super makkelijk aan te brengen en m'n paard stapte er zo mee weg. Onderweg ging het ook goed, hij stapte weer op een beter tempo (vorige keren altijd sjokken, omdat die pijnlijke voeten had op de kiezels); maar nu ging het echt goed, zelfs in draf.
Na het rijden uitgedaan, hij had wel een blauwe rand rondom z'n hoef, de stof geeft duidelijk nog wat kleur af als het in aanraking komt met water (plassen) :).
Wel merkte ik een kiezel in de hoefschoen ook, redelijk groot, ik vraag me af hoe hij erin is gekomen. M'n paard had er ook geen last van tijdens het rijden dus ik vermoed dat de steen gewoon op z'n hoefballen lag te dragen bovenaan.
We hebben ook een stukje snel gegalopeerd, en ze bleven goed zitten. Ben ze niet verloren onderweg ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:28

amouroke schreef:
Hoi,
Ik heb donderdag een tocht(je) gedaan met de Delta's. Ze zijn super makkelijk aan te brengen en m'n paard stapte er zo mee weg. Onderweg ging het ook goed, hij stapte weer op een beter tempo (vorige keren altijd sjokken, omdat die pijnlijke voeten had op de kiezels); maar nu ging het echt goed, zelfs in draf.
Na het rijden uitgedaan, hij had wel een blauwe rand rondom z'n hoef, de stof geeft duidelijk nog wat kleur af als het in aanraking komt met water (plassen) :).
Wel merkte ik een kiezel in de hoefschoen ook, redelijk groot, ik vraag me af hoe hij erin is gekomen. M'n paard had er ook geen last van tijdens het rijden dus ik vermoed dat de steen gewoon op z'n hoefballen lag te dragen bovenaan.
We hebben ook een stukje snel gegalopeerd, en ze bleven goed zitten. Ben ze niet verloren onderweg ;)

nou heb je geluk gehad,want zo'n kiezel wil je er niet in.heb je dan geen sok om?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:31

De sokken zijn bijbesteld, die had de man toen niet mee. Ik had met een zelfplakkende windel de hoefballen beschermd, in afwachting van de sokken

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:10

Horsesandme schreef:
Ik heb de gloves wide besteld. Mijn pony heeft beide voorhoeven 130mm breed en lang. Ronde hoeven dus.
Ik heb tot het laatste moment zitten twijfelen tussen de gloves en de cavallos. Nu toch besloten voor de gloves omdat ik die niet in hoef te lopen!

OK! Ben benieuwd. 1 van de Tennessee's heeft exact dezelfde maat! Ben heel benieuwd hoe ze jouw pony bevallen, of ze goed blijven zitten.
Dit is voor mij een vereiste, vanwege het ruwe terrein hier.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:02

Ik ben op zoek naar hoefschoenen voor mijn paard. De maat van de hoeven is 120 bij 120 mm. Dit komt oa overeen met Cavallo maat 2. Heeft iemand hoefschoenen in mijn maat te koop, laat me weten. Ik heb er 2 nodig.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:19

countrygirl schreef:
Horsesandme schreef:

OK! Ben benieuwd. 1 van de Tennessee's heeft exact dezelfde maat! Ben heel benieuwd hoe ze jouw pony bevallen, of ze goed blijven zitten.
Dit is voor mij een vereiste, vanwege het ruwe terrein hier.

Als ik ze binnen heb laat ik horen hoe ze zitten. Als t regent zijn de bermen hier ook nog al nat. Dus ben benieuwd hoe ze blijven zitten.
Mijn verzorgpony had ze ook altijd. Vaak bleven ze wel zitten maar ben ze ook wel eens verloren. Ik mag ze passen. Maar niet rijden dat is wel vervelend. Als ze niet passen ga ik maar voor de cavallo's.