Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:34

idd niet longeren mocht ik zelfs helemaal niet niet.. zelfs een pasje wijken enz was beter als longeren

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:45

Idem hier :j mocht het direct afleren en eerste 8 maand ook niet zeker niet weer doen :n

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:49

Zeker niet longeren. Controle is minimaal en belasting maximaal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:07

ik mocht wel longeren maar absoluut geen zijgangen doen. Longeren mocht wel enkel basis en niet tot het naadje.
Ik zou als ik jou was het paard dan aan de lange lijnen oppakken in het stapwerk, of erop kruipen en op die manier rustig aan loswerken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:14

alyel schreef:
Ik nog niet, maar als ik de mogelijkheid had, deed ik het wel.
Ik geloof enkel dat het hier niet in BE te vinden is...

Ik ga binnenkort in scheldewindeke gaan (is slechts 5 min. van mijn huisje *\o/* )
aquatrainer, zwembad,... een revalidatiecentrum voor paarden zeg maar!

edit: linkje
http://www.equiatros.be/nl/home

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:25

Ik mocht die van mij de eerste 4 weken 4-5 keer per week aan de longe. Voor de rest niks. Dan alleen 10 minuutjes draven voor de rest stappen. Hij had natuurlijk wel een ander soort blessure. En daarbij een groot slap paard dat toen 3 maanden alleen maar gestapt had.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:29

Ik mag ook absoluut niet longeren, losgooien enz. Alleen zoveel mogelijk rechtuit rijden op een lichtverende bodem dus rij/hobbel ik elke dag in de binnenbak (20x60) pasje wijken moet soms wel sommige mensen vergeten dat ik de hoefslag in beslag neem (vraag het wel altijd netjes aan iedereen of ze het erg vinden) en als ze aankomen galopperen over de hoefslag wijk ik toch liever van te voren al wijkend uit dan in botsing te komen met de tegemoetkomer

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:28

wijken/zijgangen wordt ook ontraden

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:56

Mijn paardje is vandaag zo goed als goedgekeurd! *\o/*

Vanmiddag gescand, zat heel iets vocht in de pees was bijna niet te zien. Da was supertevreden! Rest van de week lekker stappen en stevig drafwerk doen, vanaf volgende week lekker galop op gaan bouwen.
Als haar been niet meer dik word en geen kreupele passen meer mag ik over 6 weken weer beginnen met een paar sprongetjes maken :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:59

Gefeliciteerd

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:01

Super nieuws Skippy!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:35

Gefeliciteerd skippy!! :D

O dat stond niet op mijn formulier jury maar bedankt dat je het zegt dan ga ik voortaan gewoon eerder de binnenhoefslag op. Probeerde sowieso niet veel te wijken maar gebruikte het meer om mensen voor te laten gaan of zodat ze me makkelijker konden inhalen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:57

Gefeliciteerd skippy!!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:08

florence123 schreef:
alyel schreef:
Ik nog niet, maar als ik de mogelijkheid had, deed ik het wel.
Ik geloof enkel dat het hier niet in BE te vinden is...

Ik ga binnenkort in scheldewindeke gaan (is slechts 5 min. van mijn huisje *\o/* )

Idem! Vrijdag de eerste keer! Vind het erg spannend. Leuk dat het zo dichtbij is. Voor mij wel half uur rijden.

Super skippy!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:15

Gefeliciteerd Skippy!
Hier ook goed nieuws, na meer dan 2 jaar revalideren is mijn Xander is vandaag goedgekeurd en genezen verklaard *\o/*
We mogen nu beginnen met voltes 10 meter en daarna steeds een stukje zijgangen erbij pakken. Duurt denk ik nog even voor het volledig is doorgedrongen...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:46

ChocoBesnier schreef:
florence123 schreef:
[

Idem! Vrijdag de eerste keer! Vind het erg spannend. Leuk dat het zo dichtbij is. Voor mij wel half uur rijden.

Super skippy!

waar woon je ongeveer? :)
Ja, eigenlijk is de eigenaar een kennis van ons, maar het kwam er maar niet van om eens te gaan.
Mijn paard heeft een peesblessure gehad, is eens hervallen maar is ondertussen al 1 jaar in het werk :D
Moet wel zeggen dat hij een periode wat minder goed heeft gelopen als het zo extreem koud was, toen hebben we voor het zekerste ontstekingsremmers gegeven
op aanraden van de DA.

ga je voor de aquatrainer?
laat je me weten welk effect dit had op de pees?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:11

Wat fijn Gulpje!!! Proficiat!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:50

Fijn gulpje!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:07

Gulpje wat fijn! Wat voor blessure had je paard? Je hebt namelijk wel heel erg lang gerevalideerd.

De aquatrainer schijnt goed te zijn voor peesblessures e.d. Ben benieuwd of jullie ervaring ook positief gaat zijn.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:54

Citaat:

Super skippy!

waar woon je ongeveer? :)
Ja, eigenlijk is de eigenaar een kennis van ons, maar het kwam er maar niet van om eens te gaan.
Mijn paard heeft een peesblessure gehad, is eens hervallen maar is ondertussen al 1 jaar in het werk :D
Moet wel zeggen dat hij een periode wat minder goed heeft gelopen als het zo extreem koud was, toen hebben we voor het zekerste ontstekingsremmers gegeven
op aanraden van de DA.
ga je voor de aquatrainer?
laat je me weten welk effect dit had op de pees?

Paard staat gestald in Aalter.
Wij zijn nog niet begonnen aan het opbouwen... Maar wil dat ze weer wat spieren en conditie heeft. En ook haar energie al wat kwijt kan. Voor ik ga draven. Dus het is echt voor het zwemmen dat we gaan.
Ook de aquatrainer lijkt interessant. Maar het been van mijn paard is wel al mooi slank. Af en toe nog eens wat opgezet maar het verdwijnt erg snel. Misschien dat ik de aquatraining af en toe eens kan meenemen.

Gulpje Oef! Wat lang zeg! Maar super dat het nu eindelijk oke is!!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:17

Super Gulpje! Nu hopen dat ze ook goed blijven ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:15

Hartstikke bedankt allemaal! Hij had een niet heel vaak voorkomende blessure, aan de kogelringband RV (annulair ligament). De ringband was gezwollen en aan de binnenkant was de aanhechting naar de sesambeentjes stuk, en de peesschedes waren overvuld.
De VA zei al bij het eerste consult dat het alleen goed zou kunnen komen als we engelengeduld hadden en het paard zich wilde laten revalideren. We waren gelukkig een supergoed team, met horten en stoten want jeetje wat ben ik bang op hem geweest :+ en wat is hij ongelukkig geweest tijdens zijn boxrust. ;( Heb het idee dat hij enorm is opgeknapt toen ik hem in de wei heb gezet. Achteraf is het toch best heel snel gegaan. Moet nu wel echt het revalideren uit mijn systeem gaan peuteren maar dat gaat vast goedkomen :j

Iedereen hier enorm veel succes en sterkte en ik blijf zeker meelezen om te supporten en mee te duimen met alle patienten!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:26

Gefeliciteerd Gulpje, wat super fijn!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:23

Gulpje schreef:
Hartstikke bedankt allemaal! Hij had een niet heel vaak voorkomende blessure, aan de kogelringband RV (annulair ligament). De ringband was gezwollen en aan de binnenkant was de aanhechting naar de sesambeentjes stuk, en de peesschedes waren overvuld.
De VA zei al bij het eerste consult dat het alleen goed zou kunnen komen als we engelengeduld hadden en het paard zich wilde laten revalideren. We waren gelukkig een supergoed team, met horten en stoten want jeetje wat ben ik bang op hem geweest :+ en wat is hij ongelukkig geweest tijdens zijn boxrust. ;( Heb het idee dat hij enorm is opgeknapt toen ik hem in de wei heb gezet. Achteraf is het toch best heel snel gegaan. Moet nu wel echt het revalideren uit mijn systeem gaan peuteren maar dat gaat vast goedkomen :j

Iedereen hier enorm veel succes en sterkte en ik blijf zeker meelezen om te supporten en mee te duimen met alle patienten!

was de sesambeenband bij jou stuk? want bij mijn paard is de aanhechting van de binnenste sesambeenband beschadigd

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:53

Bij mijn paard was het de aanhechting van de ringband aan het sesambeen. Ook was het sesambeen zelf een beetje brokkelig.