Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:vandaag de uitslag van balou gehad,hij heeft een groot vitamine E te kort en zal dit een lange poos moeten gaan bijkrijgen.
nu adviseerde mijn da mij equitopforte voor de andere paarden,alleen zou de magnesium/calcium verhouding geen kwaad kunnen?
ik kan weinig vinden over een vit e tekort op bokt,wat de klachten zijn en hoe lang het herstel duurt misschien iemand van jullie?
DubbelDun schreef:Ik heb het een keer gedaan en was meteen genezen van het lijnzaad koken
Even een vraagje: omdat de smid een verdacht zwart randje in de witte lijn zag na het bekappen moet ik de hoeven wat weken in een chloorverdunning, maar ze loopt ook nogal gevoelig loopt en om de zolen wat sneller te harden dacht ik wat Dry Feet te spuiten.
Bijten die 2 dingen elkaar dat iemand weet ??
cindybijl schreef:deze producten worden gemaakt van grassen afkomstig van braakliggend land, waar de eigenaar (boer) niets meer mag doen (geen bemesting, geen onkruidbestrijding, met als resultaat gestressed gras, hoge NSK's en giftige stoffen). Het is niet voor niets dat dergelijke producten niet eens in de veehouderij gevoerd mogen worden (in de veehouderij moet men kunnen aantonen waar de producten vandaan komen en wat de inhoudstoffen zijn). De boer profiteert van een Europese subsidie wanneer ie z'n land voor een bepaalde periode braak laat liggen: om te voorkomen dat onkruidzaden overwaaien naar de buren mag het land enkel gemaaid worden. Dit gemaaid gras mag men niet laten liggen en wordt opgeraapt, kunstmatig gedroogd en tot brok geperst.