[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:32

mister iets van appelmoes /appelsap er door heen gooien even goed laten intrekken en kijken of hij het dan eet.
voor de pees het je van vsm of dokter vogel iets voor pezen en spieren kan je gewoon smeren een azijn bandage doet wonderen met vocht..

daarnaast is heet onduidelijk of ik vandaag het topic online krijg was van de week bijna klaar en in plaat van opslaan drukte ik op plaatsen en toen heb ik hem snel moeten verwijderen en kan dus nu op nieuw beginnen en omdat ik gisteren wedstrijd had moet ik nog even mijn rommel opruimen voor ik er op kan gaan zitten werken

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:54

Balen Hutch :( Dat is frustrerend. Doe het gewoon wanneer het je uitkomt.

Mister01 hoop dat mister snel weer goed eet. Weet niet of stress ook bij een paard op de maag kan slaan zoals bij mensen dat kan het wel kloppen wat Maris zegt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:06

Hoe doen jullie het eigenlijk met op vakantie gaan?
Krijgen jullie paarden ook "vakantie"?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:22

euh als ik echt naar het buitenland zou gaan ( langer dan een week ) regel ik iemand die mijn paard minimaal 2 keer per week beweging geeft.
dit omdat hij gewoon snel dik word

o mister gele vla kan ook nog wel eens werken om poeders naar binnen te krijgen

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:37

Hutch heel lief meegedacht, maar mister mag geen suiker vanwege die pssm. Dus ik kan er niet zulk soort dingen door gaan gooien.

hij heeft geen last van zijn maag, hij eet verder prima. Alleen dit vind hij gewoon ronduit smerig.
en ik kan het me ook echt wel voorstellen, want er zit geen kraak of smaak aan.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:35

euh soja vla of rice dream is dat wat dat laatste bevat weinig suikers.
klote zeg dat je zo in die neerwaartse spiraal blijft zitten

mvermeulen hoe gaat het met je nieuwe aanwinst.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:46

Mister wil je anders wat seniores priores proberen ?? Dat is voornamelijk bietenpulp en wordt meer als ruwvoervervanger als krachtvoer gebruikt ?! het bevat 15 % suikers en zetmeel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:30

Hoe is het vaanvond gegaan met Mister?

Lorenz had een teek de teek is verwijderd maar heeft er denk ik wel meer dan 24 uur gezeten want was gisterochtend in het bos geweest.
Hij stond vandaag wel op de wei maar het gras is kort. Dus ik denk dat de teek uit het bos komt.
Is het beste nu bloed laten afnemen hoor verschillende verhalen. Andere zeggen aankijken maar las symptonen van stijfheid enz maar ja dat heeft hij al door de artrose ik ben dan weer bang dat ik de symptonen niet herken door zijn artrose.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:53

Hallo :wave:
Ik werd in mijn VVDD-topic gewezen op dit topic..
Vorige week maandag het slechte nieuws gekregen dat Bubbles forse artrose heeft in haar nek.. We hadden steeds al veel problemen met rijden, maar dit hadden we echt nooit verwacht :\
Omdat ze er toch last van heeft en we niet willen dat ze gaat lijden (dat de artrose zich verder gaat ontwikkelen en ze alleen maar meer pijn heeft) hebben we besloten dat ze volgende week vrijdag naar Jan van Veen in Nijkerk gaat.
Het verhaal is hier te lezen: [VVDD] En dan sta je machteloos.. Forse artrose in halswervels..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:06

Wat een heftig nieuws,ik kan je alleen veel sterkte wensen......

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:09

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:17

Jinte: Wat een ernstig nieuws! en wat een moedige beslissing heb je genomen. Heel veel sterkte!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:53

Jinte, wat ontzettend sterk en moedig van je! je paard heeft pijn en je neemt de beste beslissing voor je paard. heel knap!
heel veel sterkte!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:38

@Jinte, jeetje wat een beslissing heb je moeten maken. Ik wens je veel sterkte!!

Ik gebruik nu een week Equisin Complex voor mijn merrie en ik heb wel het idee dat ze al iets beter gaat met lopen. Maar het is nog niet weer "normaal", dus nog even afwachten of het echt goed aanslaat. Ze lijkt in ieder geval geen pijn te hebben.

Voor de gene die nog rijden; hebben jullie ook wanneer jullie losstappen dat je paard zich af en toe verstapt of dat het lijkt dat je paard door het been zakt?? Geen idee hoe ik het moet uitleggen. Ik vind het nog erg eng om haar onder het zadel te rijden, maar misschien zit het wel gewoon tussen mijn oren.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:51

nou dat doet mijn 5 jarige ook wel licht ook aan hoe goed hij zijn benen op tilt hoe actief hij loopt en of hij op mij let

de oude deed het hier niet of heel zelfde

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:35

Lorenz heeft nooit dat hij zich verstapt. Wel struikelen als de ondergrond ongelijk is.

Sinds paar dagen loopt Lorenz rechtsvoor niet goed in het begin. Later loopt hij wel goed.
Het maakt niet uit of ik nog langer stap pas na draven en galop gaat hij beter lopen.
Eerder was het alleen achter stijf maar weet niet wat ik nu moet denken van het voorbeen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:11

Ik zit ook te denken ik rij minder intensief met hem. Kan hij daar last van krijgen?
(lijkt me sterk maar je weet het niet)

Kan het zo zijn dat wat je geeft voor de artrose minder gaat werken dat het lichaam eraan went.
Lorenz krijgt nu al aantal dagen 3/4 schep joint comp zoals aangegeven op de verpakking eerder gaf ik een halve schep.
Of kan het zijn dat hij een ander supplement nodig heeft?

Of toch nog een week aankijken of het verbeterd en gewoon door blijven rijden? Rust geven lost het denk ik ook niet op.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:21

misschien is de artrose toch een beetje verder gevorderd nu? (ben gewoon aan het meedenken met je...) een beetje los rijden kan volgens mij nooit kwaad :) je moet gewoon zien dat hij zich niet overzet. en als het niet betert, dan zou ik toch een beetje rust geven. Maar als ik heel eerlijk ben... ik zou ook niet goed weten wat te doen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:38

Geef je al iets van omega olie bij ? dat kan ook goed werken naast de joint comp.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:04

maris weet niet of jij ook mee lees in het andere topic ? maar weet jij toevallig de omega 3-6-9 van subli bevat erg veel suikers en zetmelen nu moet er ook nog een ander merk zijn weet jij toevallig of dit klopt ?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:56

Nee lorenz krijgg lijnzaadolie. had wel bij de paardenrogist gekeken 2 zijn van dezelfde samenstelling. 1 had wat andere ingredienten. Moet nog kijken of dat echt zo anders is.
ka_tje het is fijn dat je meedenkt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:59

omega 369 of lijnzaadolie maakt niet zoveel uit qua werking tegen de stijfheid.

Hutch bedoel je een ander omega product ? Ik weet alleen maar de olieen dan, dus b.v die van de paardendrogist of trias omega van de groene os. Of anders , als je geen olie wil voeren , lijnzaadbrokken.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:59

ik geef nu de 369 van subli maar en zijn zo te lezen ook andere ga ik die ook eens bekijken

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:18

dat struikelen herken ik wel van Norton.

ik zou even kijken of het beter gaat met lorenz en anders toch even dap laten komen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:56

In dit artikel staat waarom glucosamine beter niet gegeven kan worden aan paarden met oa IR of andere suikerproblemen :
http://equimed.com/news/health/dr-getty ... tant-horse

Mister, ik weet nog een supplement op basis van kruiden uit de VS wat geen glucosamine bevat, maar wel goed bevalt voor veel paarden....