FaberSmid schreef:Scoxxx doet dat u nu opluchten?
Blijft so anoying... domme smeden met hun lariekoekpraatjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:FaberSmid schreef:Scoxxx doet dat u nu opluchten?
Blijft so anoying... domme smeden met hun lariekoekpraatjes
Esperanza schreef:Hoi, ik heb een vraag aan jullie. Is het mogelijk dat dunne zolen verbeteren. Dus dat ze dikker worden en dat voeten die plat zijn (en dan bedoel ik plat) weer concaaf worden?
geerke schreef:FaberSmid schreef:Scoxxx doet dat u nu opluchten?
en eigenaren die alles klakkeloos aannemen....gewoon een half jaar een paard met pijn laten lopen...hij moet er maar aan wennen...hier bedoel ik niet de post mee waar jij op reageerde....ik lees het zooo vaak op bokt...laat maar met pijn lopen...hoefijzers zijn slecht voor de doorbloeding...ja,ja....maar verkrampt lopen door de pijn is niet slecht?
FaberSmid schreef:Arabesk is dat serieus, geen wortels en appels voor paarden? Krachtvoer is nog te begrijpen?
Citaat:En dikke zolen kweken?
Arabesk schreef:Tot die tijd zijn hoefschoenen een goede optie om een paard comfortabel te laten lopen als hij moet werken op een ondergrond waar zijn hoeven bloot nog niet aan toe zijn.
Arabesk schreef:FaberSmid schreef:Arabesk is dat serieus, geen wortels en appels voor paarden? Krachtvoer is nog te begrijpen?
Wortels en appels bestaan vooral uit water + suiker. Dat water is niet zo erg, maar suiker wel:
Natuurlijke suikers in natuurlijk voer en verhouding is nog altijd beter dan toegevoegde suikers in krachtvoer.Citaat:En dikke zolen kweken?
Ja net als het eelt op jouw handen. Als je morgen stratenmaker wordt en je was voorheen tikgeit, heb je ook een probleem. Alleen lastig is dat de bodem veel te zacht is in NL, als je echt toppie hoeven wil hebben is zo'n ondergrond als dit het beste:
Arabesk als het nu echt zo simpel was als uw schrijven, dan kon ieder in sprookjes geloven.
Arabesk schreef:Platte zolen heeft vrijwel altijd te maken met toch nog teveel suiker/zetmeel in het voedsel. Schrap 'dat ene worteltje' dat 'ene appeltje' en 'dat halve schepje biks' en kijk uit met kort afgegraasd gras. Dikkere zolen zijn lastig te kweken in NL, daarvoor heb je een stimulerende ondergrond nodig met keien.
Ik kwam hier trouwens even binnenvallen om deze foto's te plaatsen van semi-wilde paardjes, of eigenlijk alleen maar de afdruk ervan
en zoals voorgeschreven in de NB boekjes, badderen deze paardjes ook elke dag keurig even hun hoefjes in het water![]()
hotchocolat schreef:Helaas heeft het het niet geven van appeltjes hier niet geholpen.
In NL had mijn merrie al problemen met te dunne zolen. Het is wel wat verbeterd. Maar de steentjes hier in de Eifel zijn zeer hardnekkig.
Nu hopen dat ijzers hier de oplossing voor zijn.
Arabesk schreef:Ik heb bij meerdere paarden de hoeven enorm zien opknappen na het schrappen van alle zetmeel en suiker.
Ik verwijs naar links omdat ik echt geen zin heb om alles telkens opnieuw te typen en er op internet genoeg te vinden is, wat ik echt niet hoef te recyclen. Je hebt de links dus niet gelezen, anders stelde je die vragen niet.
In de natuur, even dichterbij huis; de duinen, daar lopen exmoortjes. Die vinden daar echt geen appels of van die oranje wortels, tenzij toeristen ze voeren. In de natuur zal een paard echt niet elke dag 1,5 kilo granen wegwerken, appels en wortels. De enige wortels die ze vinden, zijn wortels van bomenen dat is heel anders.
Zammie schreef:Wondjes herstellen slecht bij suikerpat. in voetengebied en geloof er dus ook in, dat slechte hoornkwaliteit zeker met een teveel aan suikers/koolhydraten te maken kan hebben.
Zammie schreef:Ik ben verre van een Nh-er, maar geloof er wel in, dat voeding juist ook met de kwaliteit van hoeven te maken heeft. Ook met suikers, denk ik er het mijne van.
Citaat:Waarom moeten suikerpatiënten anders hun voeten zo nauw in de gaten houden wat betreft wondjes? Heeft ook te maken met het niet goed doorbloeden/voedingsstofen/zuurstof op die plek te krigen. Wondjes herstellen slecht bij suikerpat. in voetengebied en geloof er dus ook in, dat slechte hoornkwaliteit zeker met een teveel aan suikers/koolhydraten te maken kan hebben.