[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TigerBD

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:09

Dat zou ik ook zeker niet kunnen.

Hoe gaat het nu Uriah?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:15

gatsiedarie, wat moeilijk zeg.. een beslissing nemen, hier ben ik nu een half jaar mee bezig.. En ik weet het gewoon niet ;s

ja Uriah, is het weer een beetje gezakt? voor zover dat kan?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:23

@Ennie, ik zou niet nu al beslissen haar te laten gaan, misschien is het nu actief(denk ik haast wel, aangezien ze er last van heeft) en kan weer stuk beter worden. Wat is er ook alweer aan gedaan, je bent op een kliniek geweest toch?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 06:34

enniee... moeilijk hoor. Ik heb hier vier paarden staan, waarvan er drie problemen hebben. Twee in zeer ernstige mate. Ik weet dus wat je voelt.
Overigens weet ik vrijwel zeker dat ook mijn merrie iets heeft gekregen toen ik haar kocht. Ze heeft nl de rug helemaal kapot en dat wist ik uiteraard bij aankoop ook niet.
Helaas komen dergelijke praktijken vaak voor.
Onlangs kreeg ik een plaats voor haar aangeboden als gezelschapsmerrie. Ik heb toen navraag gedaan en dat bleek dus zo iemand die een kapot paard inspuit en doorverkoopt. Ben ik ff blij dat ik er niet op ingegaan ben.

Maar die twijfel... ja, dat ken ik. Kan alleen zeggen; neem er de tijd voor. Met anderen erover praten kan ook helpen.

sterkte

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:32

TigerBD schreef:
@Ennie, ik zou niet nu al beslissen haar te laten gaan, misschien is het nu actief(denk ik haast wel, aangezien ze er last van heeft) en kan weer stuk beter worden. Wat is er ook alweer aan gedaan, je bent op een kliniek geweest toch?

Wij konden ervoor kiezen om haar in te laten spuiten? heet dat zo? En dan afwachten of het zou helpen, en dat ze daarna niet/minder pijn had dan nu! Dit hebben we dan ook gedaan (175€ voor 2 benen) ik weet niet hoe dit goedje heet, dit staat namelijk ok niet op de rekening.. Ik zou dan weer kunnen rijden als het goed aan sloeg, maarja ze loopt dus wel goed, maar rechtsachter tikt ze soms toch even aan zei de buurman, loopt ze toch iets onregelmatig.. meeste passen zijn goed, maar dan zit er weer een onregelmatige pas tussen..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:32

liljebo schreef:
enniee... moeilijk hoor. Ik heb hier vier paarden staan, waarvan er drie problemen hebben. Twee in zeer ernstige mate. Ik weet dus wat je voelt.
Overigens weet ik vrijwel zeker dat ook mijn merrie iets heeft gekregen toen ik haar kocht. Ze heeft nl de rug helemaal kapot en dat wist ik uiteraard bij aankoop ook niet.
Helaas komen dergelijke praktijken vaak voor.
Onlangs kreeg ik een plaats voor haar aangeboden als gezelschapsmerrie. Ik heb toen navraag gedaan en dat bleek dus zo iemand die een kapot paard inspuit en doorverkoopt. Ben ik ff blij dat ik er niet op ingegaan ben.

Maar die twijfel... ja, dat ken ik. Kan alleen zeggen; neem er de tijd voor. Met anderen erover praten kan ook helpen.

sterkte

Ach gatsie, dat is ook niet niks!!
Nee .. En hoe je zeker kan weten dat iemand er iets goeds mee doet !? dat kan gewoon niet.. Ze kunnen er daarna mee doen wat ze willen.. Nou dan laat ik haar liever (ooit) eens inslapen.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:04

met mij gaat het al wat beter , ik mis hem ,maar ik heb zo'n rust opeens , ik heb er geen spijt van ik kan nu mn energie in positieve dingen stoppen , als ik het niet gedaan had was ik er aan onderdoor gegaan.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:47

Dat is inderdaad zo!
ik heb ook een tijdje best negatief in het leven gestaan.. En deed voor niks meer m'n best.. Haalde lage cijfers op school enzovoort enzovoort,,

Maar nu ik weet dat ze hko en spat heeft, gaat het ineens wat beter met me, (ze dachten dat het artrose was voor diegene die het niet weet, dus het was allemaal onzeker)..

Ik heb het naast me neer gelegd, het is natuurlijk kl.te maarja, je kunt er nou eenmaal niks aan doen..

Al zijn er wel een paar mensen hier op bokt die mij een schuldgevoel aanpraten.. :S

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:06

Ik weet dat dat ook wel gebeurd, maar misschien is het mogelijk of ken je iemand die wat zoekt ofzo.
Iemand in dit topic heeft zo wel een super goed tehuis gevonden voor haar paardje, weet niet meer zo snel wie :)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:12

Lastige keuze ! Wij hebben besloten dat als het niet meer gaat we Kiek laten inslapen. Hier staat een paard in een bak zijn dagen te slijten (van de zomer op de wei); er komt zelden iemand bij (ja wij, als we op stal zijn) en dat beest staat er maar. Never nooit van mijn leven dat ik dat voor mijn paard wil. Zodra ze weer (ernstig) last krijgt is het einde oefening. Maar ik klop het af omdat alles weer goed gaat sinds oktober (afgelopen zaterdag nog 2 proeven M2 gelopen :D )

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:19

@Netje, nee dat is echt niks zeg.....bij ons heb je dat ook op stal, alleen dat paard is verder wel gezond, alleen baasje die bijna nooit komt, niet te begrijpen gewoon.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:32

Vreemd inderdaad, dat doe je je beest toch niet aan?
tsja.. ik vind het moeilijk, als ze nog al weidemaatje kan dienen , waarom niet? denk ik dan.. Maarja die foute dingen die er hier gebeuren op de wereld.. dan denk ik, ik laat haar gaan als het rijden gebeurd is.

We zullen zien, ik ga morgen weer even rijden dus :D hoop dat alles goed gaat..

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:23

Hallo mede-spatters, hier voor de afwisseling eens een positief spat-verhaal.
Vorig jaar meldde ik me in dit topic toen bij mijn paard Shamira spat was geconstateerd in beide achterbenen.
Sindsdien heeft ze een jaar op de wei gestaan, speciaal beslag gekregen en de eerste tijd pijnstillers. De veearts gaf ons 20% kans weer op ons oude niveau te kunnen rijden.
Nu, een jaar later, is haar spat in het ene been vrijwel helemaal vergroeid. Haar andere been is al een tijd heel rustig.
We mogen sinds kort de training weer opbouwen en over een week gaan we weer eens een wedstrijdje proberen.

Misschien komt er nog een mindere periode als haar andere achterbeen gaat opspelen maar we genieten van deze goede tijd.
Jullie ook allemaal heel veel sterkte met alle moeilijke beslissingen!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:20

BasiNami wat super zegt echt leuk, laat je even weten hoe je wedstrijd is gegaan :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:56

wat geweldig :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:20

Vandaag weer gestart met mijn haf met spat, en ze heeft super haar best gedaan.
2x 2de met 190 en 194 :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:30

Zo goed zeg, gefeli!!!!! Zijn er nog fotos gemaakt?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:32

Dankje :)
Nee helaas niet had geen fotograaf, ik hoop volgend weekend :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:33

Nja in ieder geval echt super!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:40

Daarom was weer super tevreden, en vooral omdat ze zo ieniemienie is tussen de paarden.
En voor de 2de keer met niet haar achterbenen mee, zeg maar ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:45

geweldig!!

ik heb mijn pols gebroken, dus ben wat minder op bokt te vinden

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:46

Sterkte Enniee, dat is niet zo fijn.
Hoe is dat gebeurd?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:50

Zamero schreef:
Sterkte Enniee, dat is niet zo fijn.
Hoe is dat gebeurd?

met voetbal, hoe precies? al sla je me dood :+

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:54

oeiii, dat is niet zo best. Nu 6 weken in gips?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:35

Nou sterkte in ieder geval, erg lastig :(:)