[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:34

Dit zit er in equimins :

Equimins Flexijoint Liquid with Bromelain Analysis

Analysis per 20 ml ( = laatste getal )

Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Bromelain 30,000 mg/kg 600 mg
Hyaluronic acid 1,250 mg/kg 25 mg

Bij de equiflex wordt niet verteld hoeveel erin zit.

Miss_Arie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:39

@ Maris: dat Taumeel waar bestel jij dat? ik heb meerder leveranciers gevonden, maar nog niet echt normaal qua prijs zeg maar. of je moet er enorm veel van geven per dag.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:41

Hier kocht ik dit altijd bij de apotheker, maar ik weet niet of dat in Nederland ook kan.

Edit: Mister, ik heb eens naar die Glucosamine hoge dosering gekeken... Valt inderdaad heel goed mee qua prijs!!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:02

Ka_tje schreef:
Hier kocht ik dit altijd bij de apotheker, maar ik weet niet of dat in Nederland ook kan.

Edit: Mister, ik heb eens naar die Glucosamine hoge dosering gekeken... Valt inderdaad heel goed mee qua prijs!!

ik heb die toen uitgekozen omdat hij EN niet zo duur was, EN je maar weinig hoefde te geven. Mister is zo'n lastige eter, en zeker met poeders. hier hoefde ik maar 5 gram per dag van te geven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:32

Maris schreef:
Dit zit er in equimins :

Equimins Flexijoint Liquid with Bromelain Analysis

Analysis per 20 ml ( = laatste getal )

Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Bromelain 30,000 mg/kg 600 mg
Hyaluronic acid 1,250 mg/kg 25 mg

Bij de equiflex wordt niet verteld hoeveel erin zit.

jammer dat een fabrikant niet wil vertellen wat erin zit,dan gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen.

ik geef nu naar tevredenheid glucosamine zonder toevoegingen,maar ik ben ook wel geintresseerd in hyaluronzuur.

linnie050,ik ga even kijken waar die artikelen te vinden zijn. ik heb er een ingezien op de kliniek waar mijn pony behandeld is

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:53

Onlangs is mijn paard opgehaald door de slager. Ze werd slechter en slechter, als ze maar gewoon rechte lijnen liep viel het nog wel mee,maar o wee als ze ging liggen en weer moest gaan staan...Uiteindelijk is dit een acceptabele keuze voor mij, hoewel het altijd pijn doet om je paard naar de slacht te zien gaan deed het me meer pijn dat ik haar dagelijks zag lijden. Het zal wel even wennen zijn, ook voor mijn 2 Welshjes die haar nu moeten missen. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik de knoop heb doorgehakt en niet heb gewacht tot de situatie echt schrijnend werd..het is goed zo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:55

TRaumeel kan je in druppel of tablet vorm bestellen gewoon bij de drogist of natuurwinkel. Is van de firma Heel. Voor mensen bedoelt, maar ook gewoon voor dieren natuurlijk.
Voor paarden heb je ook nog traumeel gel --> http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... el/110707/

Snoevie, ik houd er ook niet van supplementen te geven waarvan je niet weet wat er precies in zit zoals de equiflex.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:03

Ik had in het begin wel goede ervaringen met Devils Relief, maar later hielp het helaas niet meer. Je hoort er best goede verhalen over.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:47

op de bus equiflex staat wel wat er in zit (en op de cortaflex van equine america die ik gaf stonden de ingrediënten wel, maar niet in welke hoeveelheid/dosis).
Ingredinten van de equiflex ha solution van excellent
per dosis van 60 ml:
5280 mg glucosamine
2400 mg MSM
600 mg sodium hyaluronate
600 mg hydrolyzed collagen
60 mg chondroitin sulphate

(echt de goede hoeveelheid glucosamine zit er precies nie in

Edit: Die Equimins Flexijoint Liquid with Bromelain ziet er wel iets super uit... (mss heel blond, maar) wat betekent bromelain?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:03

Ik vind dat ze op elk product moeten vermelden wat de hoeveelheid van elk ingredient is. Dan kan je voor jezelf bepalen of dat is wat je wil enz.

Portroyal,sterkte. Mijn pony krijgt nu dagelijks een onderhoudsdosering duivelsklauw/devils relief van NAF,dat bevalt tot nu toe goed. Ik heb denk ik nog voor 1,5 maand in huis,als het op is gaan we zonder proberen.
Glucosamine blijft ze de rest van haar leven krijgen.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:12

@ maris

Ik geloof niet dat endurance te belastend voor haar is. Er is een strenge voor en na keuring tijdens de wedstrijden. Als ik klasse 2 start ook nog tussendoor. Zo lang het gaat gaat het en anders stoppen we er gewoon mee ;). Ze is tot op heden nog nooit afgekeurd. Er zijn zat paarden met artrose die nog wedstrijden rijden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:52

Olga jij kent het beste je paard natuurlijk. Maar met artrose en dan endurance is , lijkt mij, vrij belastend. Wisselende ondergronden, hoge snelheid etc.
Maar ik kan het mis hebben hoor.

Bromelain is een stof met ontstekingswerende werking ( wordt uit ananas gemaakt geloof ik ).

Snoevie, kijk een beetje uit met duivelsklauw, dit kan behoorlijk belastend zijn voor de maag. Ik denk dat ze bij equimins oa om die reden ook een variant met bromelaine hebben.

Ka_tje is dit 600 mg sodium hyaluronate weer een andere stof als hyaluron zuur ( hyaluronic acid ) ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:26

Oke,dat wist ik niet,thnx voor de tip maris!

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met hyaluronzuur?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:27

:j zit in de Lubrichon die ik voer en waar ze het erg goed op doet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:37

Snoevie schreef:
Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met hyaluronzuur?

ik heb een engels boek van dr Kellon waarin ze diverse supplementen bespreekt qua werking op allerlei gebied. Voor artrose raad ze aan om te beginnen met een "simpel" supplement met glucosamine erin.
Mocht dat niet werken dat raadt ze aan om HA ( hyaluronic acid ) toe te voegen. Dat werkt bij enorm veel paarden heel goed. Ze hebben daar echt onderzoek naar gedaan bij tig paarden. Het werkt zeker goed bij paarden met een actieve ontsteking ( olga , dus misschien ook wat voor jouw paard ?!) er staat HA excels in acutly inflamed joints.
jammere van het boek is dat er allemaal amerikaanse producten worden beschreven qua werking etc.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:35

Maris: sodium hyalunorate is hyaluronzuur in zoutvorm. volgens mij is het de manier waarop hyaluronzuur in het supplement zit. Ik ga je de chemische theorie errond besparen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:41

Ik moet zeggen dat de glucosamine prima bevalt,maar ik hou mijn ogen altijd open voor extra's

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:19

ik zit weer met een lekker dilemma: Mister

hij gaat eigenlijk steeds slechter lopen, eerst was het alleen in draf, en nu schijnt hij het ook al te doen wanneer hij flink door stapt.

ik weet precies waar het van komt, hij rent constant achter die tinker aan om hem te beschermen. de kudde is een tijdje heel erg onrustig geweest en Mister gaat dan zo doen.

maar.....
je zou zeggen: rust

tja, dat klinkt goed! maar hoe?
*alleen op stal kan hij niet, dan stressed hij enorm en staat constant te weven
*op een stukje naast die anderen loopt hij ook druk te doen om dat hij dan alsnog naar zijn tinker wil
*op de paddock staat hij ook druk te doen omdat de rest op de wei staat en hij op de paddock

ik heb geen zin om een Da te bellen, want ik krijg toch te horen dat het overbelast is en dat hij rust moet houden. dan krijg ik pijnstillers/ontstekingremmers die hij niet eet en die ik dan met een spuit elke dag naar binnen moet proppen.

dus ik denk dat ik morgen maar even naar de drogist ga om iets te halen van Traumeel voor die pees, maar ook iets wat hem kalmeert.

of heeft iemand een andere tip van de eeuw????? :)*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:46

oei tip van de eeuw wordt wel erg moeilijk .....
Kan je hem niet samen met de tinker apart zetten ? dan hoeft Mister hem niet zo te verdedigen tov andere paarden.

en mbt de onrust. Misschien eens magnesium geven ? Of gaf je dat inmiddels al ? Want ( om het lekker ingewikkeld te maken ) van teveel magnesium kunnen ze ook weer druk worden . Heeft te maken met de calcium : magnesium verhoudingen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:23

die tinker willen ze er niet uit hebben, en al helemaal niet samen met mister, ze vinden dat Mister hem stalked. nu heeft hij dat wel even gedaan, maar het gaat nu een stuk beter :D

Mister krijgt wel magnesium (lees: ik gooi het over zijn voer heen, maar hij eet helemaal niks op het moment) maar hij is verder niet heel druk ofzo, dus het lijkt me niet dat ik te veel geef. en hij krijgt sowieso niet teveel binnen ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:24

Wil hij niets eten of krijgt hij niets van jou ?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:34

stalgenoot heeft ook equine america maar met 10000mg.

ik weet het niet met mister. moeilijk als ze niet willen dat ze samen staan.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:47

Maris schreef:
Wil hij niets eten of krijgt hij niets van jou ?

hij wil niks eten, hij staat de hele dag op de wei en vind zijn voer duidelijk erg vies.
hij vind zijn hooi (heel sober stug hooi, het lijken wel sate prikkers) nog lekkerder dan het voer wat ik klaar zet voor hem.

nu probeer ik hem aan het eten te krijgen door wat pavo Care4Life erdoor te gooien, dat is lekkerder. maar nog gaat het maar heel zuinigjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:51

Lastig Mister! Ik wou dat ik de gouden tip voor je had................succes

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:21

wil hij geen krachtvoer eten ?? Dat kan duiden op maagklachten.