nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carmenbrum

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:58

Gisteren mn easyboots mt000 ontvangen van iemand in dit topic (weet zo niet wie :o)
Hoe weet je eigenlijk of ze goed passen? Mn shet liep er volgens mij lekker op, (1e hoefschoenen) en ik kreeg ze aan en uit met wat getrek...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:09

Gimli_ schreef:
Ah, je hebt een heel assortiment. :D
Als het met de schoenen niet lukt, is het dan geen optie om pas in het bos op te stappen?
Ik stapte tijdens een rit wel eens af als het terrein te ruig werd (zuid-limburgse steenpaden zijn niet fijn :n ).

Opstappen is een hele opgave voor mij niet meer zo lenig en een klein opdondertje waardoor ik met korte beugels rij. Met rijden nog behoorlijk lang, maar om op te stijgen te kort. ;) :o

Conclusie de gloves maten 2x 2,5 & 2x 3 passen helemaal niet meer ga ze maar te koop zetten. -O- Old macs G2 niet aangedurft wegens dat je die moet inlopen. Heb dus alleen voor de epics maat 2 gehad en achter bloot. Dit was al voldoende met de steentjes en heb dus ruim 2,5 uur door het bos gedwaald. *\o/*

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:16

Dat klinkt goed!
Iemand bij mij op 'stal' is op zoek naar Gloves geloof ik, zal eens vragen welke maat zij nodig denkt te hebben, wellicht ben je ze dan al snel kwijt. ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:33

Hoef ze niet meer te houden voor noodgevallen, want voor voor zijn de maat 2,5 te smal en de maat 3 is helemaal zwemmen. ;)

Kan ik weer gaan kijken voor andere schoenen. O:)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:36

Het is een ware verslaving geloof ik. :D
Ik heb de ideale achter-schoenen ook nog niet gevonden.
Heb Old Mac's staan (original) die per-fect passen, maar omdat die vrij breed zijn en Gimli vrij nauw loopt strijkt hij ze langs elkaar, dus daar ben ik minder blij mee.
Voor lange ritten gebruik ik mijn oude epics achter, maar die passen eigenlijk niet lekker (is nogal 'n gedoe om ze aan te krijgen zeg) dus dat vind ik ook geen prettig idee.
Waarschijnlijk passen de Glove wides 'm ook achteren, maar daar moet ik toch echt weer even voor sparen.. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:46

Nou dan ga ik voor de voorhoeven voor de glove wide en achter de gewone glove maar dan een maat kleiner. Die van mij strijkt trouwens met de old macs G2 ook en anders nooit last ervan. Vond het ook weer drama om de epics aan te krijgen. Ben duidelijk heel verwend met de gloves.

Drama om van dat vloerbedekkingsvilt te pakken te krijgen om hoefpads van te maken voor in de schoenen. Kan toch echt merken dat zijn voorhoeven heel gevoelig zijn.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:12

Marcella schreef:
Drama om van dat vloerbedekkingsvilt te pakken te krijgen om hoefpads van te maken voor in de schoenen.

Kun je niet gewoon bij een tapijtzaak om een restant stukje vragen?
Ik kreeg het toen gewoon zo mee.
Anders wil ik je wel wat opsturen tegen verzendkosten. Laat maar weten.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:21

Gisteren fijn stuk gewandeld met de paardjes, Haflinger mee op d'r hoefschoenen. Ging goed, maar erna toch bij de voorvoeten de haren flink omhoog geschuurd. Bij de achtervoeten zitten de schoenen echt "los" (kunnen wikkelen, niet draaien) en daar niets te zien.
Dus toch maar een maat te groot kopen? Iemand daar goeie/slechte ervaringen mee wbt Cavallo?
En als iemand een voordelig tweedehands setjes Cavallo's maat 2 heeft, let me know :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:23

Kan een kwestie van inlopen zijn, en het behang werkt natuurlijk ook niet zo mee als dat dubbel gaat zitten.
Maat groter is ook wel 'n flink stukje groter, dus of dat 'n oplossing is weet ik niet..

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:57

Ik weet het, maar ik blijf twijfelen (heb die dingen al meer dan een jaar, maar nog niet vaak aangehad). Achteraan is de voet smaller en daar gaat het prima. Ze loopt er ook goed mee. Het behang gaat inderdaad echt dubbel zitten, krijg de voet met behang als het ware niet in de schoen, dus dat staat omhoog. Echte wondjes zie ik niet, maar ik heb zo het idee dat de hoef binnenin niet kan uitzetten, vandaar mijn twijfel om een maat groter te gaan.

Vooraan heeft ze 11cm (lengte) op 12cm, en maat 2 (een groter dus) start vanaf 11,8 tot 12,5cm lengte. Vooral die breedte werkt waarschijnlijk in haar nadeel (achteraan even lang, maar minder breed). Is er nog wel plaats voor het mechanisme? Volgens de maattabel zouden ze perfect moeten passen. Zal nog maar eens opmeten, in dat jaar is haar hoef misschien veranderd.
En als je zegt dat het inlopen zou kunnen zijn, moet ik misschien inderdaad eerst de maat groter passen en kijken of die niet veels te groot is... :-) .

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:48

Nogmaals, hoe kun je weten of de schoenen goed passen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:57

Ik zou inderdaad nog eens meten ponyzotje, hoeven zijn zeer dynamisch. :j

carmenbrum: Je meet eerst de hoeven om te kijken welk merk met welk type en welke maat hoogstwaarschijnlijk past.
Vervolgens kijk je of de schoenen goed aan gaan (het gemak verschilt per merk, hou daar rekening mee!) en of ze blijven zitten.
Na een eerste ritje kijk je of er geen beschadigingen zijn aan bijvoorbeeld de kroonrand.
Schoenen goed blijven zitten, paard liep er prima mee en geen plekjes? Dan heb je passende schoenen. :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:03

Ik heb easyboots mt 000 net overgenomen ;)
Volgens de maten zou het mijn shet moeten passen. Het aan en uitdoen kostte me wat moeite.. Ik weet niet of dat hoort bij dat merk? Er zitten 3 van die 'haakjes' aan de binnenkant, links en rechts. Daardoor was het moeilijk om uit te doen en die 3 plekjes zag je ook echt op zijn hoef (als krassen).. Is dit normaal? Verder liep hij er wel lekker op, zowel stap als draf! Hij tilde zijn benen iets hoger op maar dat is denk ik meer het onwennige..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:07

Ah, dan heb je 't oude model met de weerhaakjes. ;)
Die zou je gewoon kunnen platslaan, als de schoenen goed passen blijven ze zo ook zitten, het nieuwe model (ook die zonder gaither) heeft die haakjes niet meer.
Er zijn zelfs van die plaatjes verkrijgbaar voor over die haakjes, maar ik denk dat platslaan ook prima volstaat.
Ze zijn inderdaad in 't begin niet heel gemakkelijk aan te trekken, maar je wordt er handiger in naarmate je ze meer gebruikt.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:32

Ok erg bedankt voor je antwoord! Ik ga ze iig iets platslaan, als t goed bevalt helemaal :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:13

Carmen je hebt ze van mij gekocht en als ik het zo leest klinkt het alsof ze passen :D

Ik heb trouwens voor mijn fjord ook het model met de haakjes. Ik sla ze niet plat. Je krijgt wel wat krasjes maar dat kan niet zoveel kwaad. Red Bull heeft er iig geen last van.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:18

Ok ja klopt :D
Bedankt! Volgens mij had hij er ook geen last van hoor, maar ik wist niet of het kwaad kon..

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:16

Hier ook t model met de haakjes
Trek ze uit door hoeven krabber tussen te zetten, ook niet platgeslagen

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:17

kevje06 schreef:
Hier ook t model met de haakjes
Trek ze uit door hoeven krabber tussen te zetten, ook niet platgeslagen

Ok dat ga ik eens proberen! Bedankt voor de tip! :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:41

Carmen met uittrekken kun je er ook een platte schroevendraaier tussen zetten dan wip je ze zo (nou ja nog met enige moeite) uit. Zo doe ik het altijd. Met aantrekken doe ik altijd een touwtje om de hielband. Er staan ook filmpjes op internet. http://www.easycareinc.com/Our_Boots/Ea ... tting.aspx

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:05

Ik heb nog een vraagje over de cavallo hoefschoenen. Las de vorige keer hier dat er ook wel mensen waren die deze hadden.
Ik heb begrepen dat je paard deze moet inlopen. Heeft je paard hier in het begin last van?

En bij de easyboot gloves. Krijgen jullie paarden geen wondjes van de gaithers? Of hebben julie niet het gevoel dat je paard last heb van de gaithers?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:29

Mijn fjord liep met de Cavallo's zo weg, maar hij heeft ook niet zo'n gevoelig huidje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:46

Die van mij heeft nog nooit wondjes gehad van de gaithers van de gloves. Ook niet als de schoenen om zijn benen bungelen, omdat ze uitgeschoten zijn.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:52

Marcella schreef:
Die van mij heeft nog nooit wondjes gehad van de gaithers van de gloves. Ook niet als de schoenen om zijn benen bungelen, omdat ze uitgeschoten zijn.

Vallen ze vaak af ?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:55

deedee19 schreef:
Mijn fjord liep met de Cavallo's zo weg, maar hij heeft ook niet zo'n gevoelig huidje.

Ok dus geen last daarvan gehad.
Ik heb net ook de site van de hoefschoenwinkel gekeken.
Hier gaven ze voor t comfort bij t paard bij de cavallo's maar een 6 en voor de gloves een 9.