[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:34

Uriah schreef:
@ enniee karianne van ruth is heel goed! http://www.lodash.nl en ze komt door het hele land. ze is ook dierenarts.

ik heb het even uitgerekend, ik zou dan op €126,30 komen incl. reiskosten..
een uur kost €90.. Ik moet het nog wel overleggen..
en ik zal ook nog even zoeken naar iemand die een beetje in de buurt woont (moet wel goed zijn natuurlijk)

TigerBD

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:45

@Uriah, jammer zeg dat het niet meer lukt voor de sport, en dat jij receatief er weinig in zie, gelukkig kan ze lekker thuis staan heerlijk zeg.

Ik daarentegen ben juist weer blij dat ik recreatief nog lekker kan rijden, maar zijn net wat je wensen zijn natuurlijk, was al recreatief ruiter, en geen wedstrijdruiter (op endurance na dan)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:47

Ik zie er ook niks in om met verina recreatief te gaan rijden, vind ik nou eenmaal niks aan.. Ik ga liever 1x in de twee weken op wedstrijd.. Maarja dit gaat ook niet meer, Verina staat alweer een tijdje stil.. Omdat ik niet zeker weet of ze het aan kan als ik er op ga zitten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:53

Misschien gaan mennen dan? Ook lekker met je paard bezig zijn en toch werken. Of misschien kan ze de endurance in ben je ook prestatie gericht bezig. (mits ze dat allemaal aan kan uiteraard)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:58

PBA_ schreef:
Misschien gaan mennen dan? Ook lekker met je paard bezig zijn en toch werken. Of misschien kan ze de endurance in ben je ook prestatie gericht bezig. (mits ze dat allemaal aan kan uiteraard)

dan moet ik haar eerst voor de kar laten beleren/zelfbeleren lijkt me niet zo'n goed idee :+
en dan nog een kar kopen + tuig enzo.
Nee geen goed idee.. :D

Endurance kan ze niet aan denk ik.. ze heeft ook nog hko he.. :(:)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:03

Enniee; Een osteopaat kan veel veranderen. Ook met mijn paard ben ik er regelmatig geweest. Heeft toen goed geholpen, maar bood nu geen verbetering meer (als niets verkeerd of vastzit dan kan hij ook niets doen).

Tiger; je bedoelt mij. Ik heb ook nog het geluk dat ik nu nog een ander paard heb staan waarmee ik kan trainen en kijken of ik die voor elkaar kan krijgen om op concours uit te brengen. Die heeft geen lichamelijk probleem, maar die is veel lastiger in haar kop dan Selena.

@PBA; Selena zou mennen of endurence niet aankunnen. In stap en galop is ze zuiver, maar in draf beslist niet. Daar komt bij dat ik niet kan mennen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:44

Mennen kan je leren (zijn we nu ook mee bezig en het paard kan dat ook leren). Ik zeg niet dat je alles zelf moet doen maar heb ik wel gedaan. TZT komt er bij ons een tuig en wagen.

edit, er lopen een aantal paarden met HKO in de endurance sport, juist doordat ze goed loop training krijgen komen ze heel ver, een bekende van mij reed er de 125 mee en had ambities voor de 160 met HKO fase 4, paard was eigenlijk afgeschreven. Dit heb ik vaker gezien. Met goed beslag en supllementen kom je een heel eind.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:06

dat geeft dan nog een beetje hoop..
maar ik denk dat het niks voor mij is, mennen ook niet..
Ik dressuur veel liever, springen is het allerleukste maarja dat kan nou eenmaal niet meer met een pony met hko én spat.
ze staat inderdaad op speciaal beslag, en heeft een spuit tegen de pijn gehad weet niet meer hoe die heet? zal vast op de rekening staan die we nog krijgen.. Ik zal morgen weer eens een ritje op dr maken.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:18

Oh sorry, bedoelde idd jouw :) Wel fijn dat je er nog 1 hebt, alleen wat minder dat die wat moeilijker is.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:58

Alani, dat is een hele verandering.
Maar wel heerlijk voor haar met pension en een goede keus :j

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:22

Nou we hebben de rekening van de kliniek..
word je vrolijk van zeg :+ 88 euro naar de belasting }:0
er staat trouwens niet op wat voor injectie ze heeft gehad, zal het nog even nakijken..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:24

er staat:
Paard injectie verdoving domosedan.. verder staan er geen namen op.. is die domosedan dan uitverdoven? of is uitverdoven geledingsanaesthesie? :P

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:10

Ik heb geen idee, misschien weet iemand anders dat hier ;)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:02

Van domo worden ze helemaal rustig (zeg maar rustig sloom).

Als je het zeker wilt weten, dan bel je toch gewoon de kliniek. Daar zijn ze tenslotte ook voor.

Hoe speciaal is haar beslag?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:32

Alani schreef:
Van domo worden ze helemaal rustig (zeg maar rustig sloom).

Als je het zeker wilt weten, dan bel je toch gewoon de kliniek. Daar zijn ze tenslotte ook voor.

Hoe speciaal is haar beslag?

Oh dit klopt wel, hij heeft haar een prik gegeven om rustig te worden!

Uh nou ze heeft er een zooltje onder met uh weet ik veel hoe je dat spul noemt
wit spul, en de Hoefsmid deed er wat blauws doorheen. het rook mintachtig

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:24

Onze buurvrouw moest naar de kliniek ivm met ocd bij 2 jarig paard, wat vandaag geopereerd word.. En die heeft gevraagd aan de dienstdoende DA daar of ik kan fokken;

Hij zei; het kan wel natuurlijk, er zijn genoeg mensen die het doen, maar of het verstandig is dat is een andere vraag.. Dus we zijn er eigenlijk uit dat we het maar niet doen.. We vinden het risico te groot.. Wat ik overigens wel erg jammer vind, had graag een mooi veulentje van dr gewild!!

Ik heb gisteren trouwens weer even op verina gereden, het ging heel goed!! ze was heel voorwaarts.. ze had er zin in! :D

Alleen de buurman zeg wel enige onregelmatigheid rechtsachter (spatbeen) wat erg jammer is.. Wel ga ik weer rustig aan opbouwen, en haar weer een keer meenemen naar les :D :D

hoe gaat het met jullie paarden?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:40

Met die van mij gaat het super, heeft energie voor 10 :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:48

de mijne ook, Maar ik heb er geen plezier meer in..
ik heb zonet een gesprek gehad met pa en ma, en ik weet niet zo goed wat ik 'met m'n pony moet doen..

Wil haar graag houden, maar wil haar ook wel weghebben naar een ZEER goed tehuis! waar ik haar nog eens kan opzoeken.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:18

Dan kan je haar toch eventueel als gezeldschap aanbieden of als reacreatie paard?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:00

Zamero schreef:
Dan kan je haar toch eventueel als gezeldschap aanbieden of als reacreatie paard?

Daar moet je erg mee uitkijken.
Hier in zweden staan enorm veel paarden te koop als gezelschapsdier/rustige ritjes etc voor weinig geld.
Het is algemeen bekend dat een groot deel van die dieren in handel of op slachttransport naar italie terecht komen.
De handelaar die het paard koopt heeft altijd een geweldige babbel; koopt paard voor dochtertje, of heeft een paard alleen staan door de dood van zijn vriendje en heeft gezelschapspaard nodig enz enz.
Er zijn zelfs handige mensen die paard te koop vragen als gezelschapspaard, incl foto's van de prachtige weien waar het dier komt te staan en de belofte dat je het paard altijd kunt opzoeken.
Paar weken later staat hetzelfde paard als wedstrijdpaard in een advertentie of bevindt zich op slachttransport in het buitenland.
Erg triest.
Nooit iemand vertrouwen vanwege de mooie blauwe ogen, zeggen ze hier.

Helaas is het aanbod aan gezeldschapspaarden/paarden die alleen lichter werk aankunnen aanmerkelijk groter dan de vraag.
Iemand die gewoon een gezeldschapspaard nodig heeft kiest voor een goedkope shet/a-b pony of een bruikbaar paard zonder gebreken.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:34

liljebo schreef:
Zamero schreef:

Daar moet je erg mee uitkijken.
Hier in zweden staan enorm veel paarden te koop als gezelschapsdier/rustige ritjes etc voor weinig geld.
Het is algemeen bekend dat een groot deel van die dieren in handel of op slachttransport naar italie terecht komen.
De handelaar die het paard koopt heeft altijd een geweldige babbel; koopt paard voor dochtertje, of heeft een paard alleen staan door de dood van zijn vriendje en heeft gezelschapspaard nodig enz enz.
Er zijn zelfs handige mensen die paard te koop vragen als gezelschapspaard, incl foto's van de prachtige weien waar het dier komt te staan en de belofte dat je het paard altijd kunt opzoeken.
Paar weken later staat hetzelfde paard als wedstrijdpaard in een advertentie of bevindt zich op slachttransport in het buitenland.
Erg triest.
Nooit iemand vertrouwen vanwege de mooie blauwe ogen, zeggen ze hier.

Helaas is het aanbod aan gezeldschapspaarden/paarden die alleen lichter werk aankunnen aanmerkelijk groter dan de vraag.
Iemand die gewoon een gezeldschapspaard nodig heeft kiest voor een goedkope shet/a-b pony of een bruikbaar paard zonder gebreken.

dit is inderdaad waar, daarom laat ik haar nog liever inslapen dan dat ze weggaat als recreatiepaard of gezelschapspaard! :(:)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:44

@ enniee dat was voor mij ook een reden om voor inslapen te kiezen . De wereld is zo betrouwbaar niet ben ik achter gekomen.. komen ze in de handel wat pijnstillers erin om het te verbloemen :n

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:48

Uriah schreef:
@ enniee dat was voor mij ook een reden om voor inslapen te kiezen . De wereld is zo betrouwbaar niet ben ik achter gekomen.. komen ze in de handel wat pijnstillers erin om het te verbloemen :n

dit is dus achteraf ook gebeurd toen wij de pony kochten.. Ze is waarschijnlijk ingespoten toen .. ;(

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:01

dat bedoel ik , ik heb het zelfde meegemaakt.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:03

De volgende aankoop word dan ook uitgebreid gekeurd!
het is zo oneerlijk, daar kan ik zo boos om worden..
Heb altijd zo goed op dr gepast, en nu dit..

Maar om haar nou in te laten slapen, ik weet het niet..

Jou beest was ook mooi Uriah!!