Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
OohafoO schreef:Het is tog geen suiker. Maar fructaan waar ze bevangen van worden.
MaaikeUshi schreef:Mijn vragen:
hoe gevoelig zijn jullie paardjes?
hoe pakt de DA/ hoefsmid dat dan aan?
gebruiken jullie 'iets' om de zool weerbaarder te maken
hoe verbrokkeld ziet bij jullie paarden die witte lijn eruit (bij Stan is hij niet mooi recht, en nogal breed)
mysa schreef:Dat kalmeringsmiddel, ik dacht altijd dat ze dat idd gaven om het paard rustig te maken, maar nu zei de d.a. van de kliniek waar ik twee weken geleden was, dat het helpt de afvalstoffen af te voeren. Heb niet gevraagd of dat afvoeren sneller gaat door de rust of dat het middel zelf iets doet via het bloed, of zo. (Kreeg erg veel info tegelijk, vandaar) Zal het nog eens navragen. In elk geval hoorde ik van anderen dat het tegenwoordig heel veel samen met bute wordt voorgeschreven, omdat er dan sneller en beter effect is.
WAt gek dat er momenteel zoveel paarden bevangen worden, ik dacht juist dat er nu niet zoveel fructaan in het gras zat, vanwege de hoge nachttemparuteren?
MaaikeUshi schreef:Volgens DA en hoefsmid zijn paarden die hoefbevangen zijn geweest gevoeliger voor hoefzweren omdat het hoefbeen gekanteld is.