nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:22

risky schreef:
@ Horsesandme, je pony heeft zo te zien een ronde hoef, mijn paard ook en alleen de cavallo's zijn geschikt voor echt ronde hoeven (niet de cavallo sport die zijn voor smallere voeten).
Ik ben nl ook aan het zoeken geweest uit welke schoenen ik kon kiezen, niet dus haha

Ok. Dus dan word het toch de cavallo proberen. Wat ik dan begrijp uit de maten tabel moet ik dan maat 2 hebben?...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:23

Ik vind de rode gloves echt geweldig! Jammer dat 't bij mijn paard totaal niet staat.. :')

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:24

Horsesandme, de Glove Wide kan ook, die is speciaal voor ronde voeten. :j

Edit, dan heb je de Glove Wide maat 1.5 nodig.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:40

ik wil nog steeds de Glove Wide voor mijn IJslander. :( . Maar met haar huidige maatje Glove 00 zal dat nog wel lang wachten worden....

Morgen komt de bekapper, hopelijk past er daarna tenminste weer íets. :=
Heb de kast vol schoenen staan, maar we begonnen al aan hoefijzertjes te denken _-:(

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:59

Gimli_ schreef:
Horsesandme, de Glove Wide kan ook, die is speciaal voor ronde voeten. :j

Edit, dan heb je de Glove Wide maat 1.5 nodig.

Ok hmm dat maakt het weer lastig haha
Zit zo te twijfelen wat nou wel of niet goed is voor mijn pony. Ik denk dat ik maar gewoon wat moet uitproberen

kevje06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:22

Cavallo 2 heb ik, waar ergens woon je, als je in de buurt woont mag je ze wel passen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:28

Ik heb ook een cavallo maat 2 thuis liggen, mag je ook passen. *heb je al twee plaatsen :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:15

Ik woon in noord Holland. Had ook al 1paar gezien op de bokt markt. Ik wil die gaan overkopen :)
Dan kan ik het gaan proberen :)
Het zal mij benieuwen hoe mijn paard dat vind haha :p

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:28

Ik ook nh, purmerend.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:09

kevje06 schreef:
Ik ook nh, purmerend.

Dat is bij mij in de buurt! Heb je een foto van de hoefschoenen hoe ze nu zijn? Welke kleur en maat Cavallo's zijn het?

Je verkoopt ze toch?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:39

Nee wil ze niet kwijt maar je wilde testte toch

Sharii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:13

Isapaardje schreef:
Sharii_ schreef:
Ik had die RX ook voor mijn paardje besteld, ook met het idee dan kan hij er lekker mee op de wei,
maar helaas, door de dauw word de schoen helemaal vochtig en dan worden de hoeven zeer week.
Ik kon ze elke dag gaan zoeken in de wei, of hij had er ng 1 half aan. Ook niet optimaal want 1 was al kapot na 3 dagen, heb ze terug gestuurd.

Ik heb deze ervaringen met de RX helemaal niet !!
Isa heeft ze in de winter, ook in de sneeuw en met regen gewoon bijna 24 uur per dag aangehad.
Het is een stoffen schoen, wel iets waterdicht, maar met aanhoudende nattigheid, ja worden ze ook van binnen vochtig.
Maar als de schoenen goed passen levert dat niet direct problemen ook.
Ook het uitgaan is een kwestie van geen goed passende schoen.
Dat geldt trouwens voor alle hoefschoenen.
Indien ze niet passen, zijn het vaak ondingen :D

Edit: kwam net foto tegen van de rode glove :
[ Afbeelding ]

Ja dat weet ik ook dat het soms niet altijd even handig is, want mijn paardje heeft nogal ronde hoeven, ben ondertussen blij dat ze ook de "width" editie hebben uitgebracht, die passen perfect.
Maar Lucky heeft brokkelhoeven, dus zijn hoeven zijn meestal heel droog, toen met die RX'en waren ze weer veel te week.
Een echt zorgenkindje :P

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:31

kevje06 schreef:
Nee wil ze niet kwijt maar je wilde testte toch

Ja testen wilde ik wel ja. Heb alleen vandaag nog een keer gemeten. Nu met de hulp van iemand en nu kwam ik op 140mm uit. Dus heb de eerste keer heel erg iets fout gedaan haha.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:11

Heb ook nog een maat 3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:39

Dilemma door het natte weer van de afgelopen dagen en heel gevoelig lopen op puingrond dacht ik gisteren gewoon zijn oude hoefschoenen aan te trekken. Maar heb dus 3x af kunnen stijgen om zijn schoenen weer aan te trekken. Nu blijken dus de afgelopen 1,5/2 jaar zijn hoeven behoorlijk verandert te zijn (stond vroeger op ijzers). En toendertijd waren zijn voor hoeven 14 cm lang en 12 cm breed, maar die zijn nu dus 13 cm lang en 13 cm breed. En achter ook een behoorlijk stukje kleiner geworden. Ben nu een beetje aan het rondkijken hoe ik dit wil gaan doen. Vind de easyboot zo handig dat die niet ingelopen hoeven te worden en voor die paar keer dat ik ze zeer waarschijnlijk nodig ben niet van plan om nieuw te kopen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:54

De Glove Wide is voor ronde voet, maar zal nog niet tweedehands verkrijgbaar zijn denk ik..
Met Cavallo's zit je weer met het inrijden, dat is idd niet praktisch als je ze sporadisch gebruikt.
En ik ken 't hoor, hier ook gevoeliger door 't natte weer, gelukkig wordt 't weer wat droger nu!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:18

En het eigenlijk alleen nodig voor het stukje stenen weg en puingrond waar ik over moet. Als ik eenmaal in het bos ben dan is er niks meer aan de hand.

Heb gelukkig de nodige schoenen om mee uit te proberen dus ga straks uitproberen. Maar kom zo wie zo uit op het feit dat de schoenen die ik eerst achter gebruikte naar voor gaan en dan zou ik zeer waarschijnlijk voor achter andere schoenen moeten hebben.

4x Epic maat 2, 2x glove maat 3 (veels te groot nu), 2x glove maat 2,5 en old macs G2 maat 5 (helaas dus ook inlopen). Dus genoeg schoenen om mee uit te proberen voorlopig. En eigenlijk is hij het gevoeligst op zijn voorhoeven.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:32

Ah, je hebt een heel assortiment. :D
Als het met de schoenen niet lukt, is het dan geen optie om pas in het bos op te stappen?
Ik stapte tijdens een rit wel eens af als het terrein te ruig werd (zuid-limburgse steenpaden zijn niet fijn :n ).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:05

hier het zelfde.
500 meter over steenslag voor ik bij het bos ben.
Door de nattigheid (weiland staat blank) én net bekapt extreem gevoelig lopen.
Doordat alles zo nat is schuren de hoefballen snel stuk in de Gloves. Voorlopig rijd ik alleen maar in de bak tot het allemaal wat droger is. Hopelijk is dat snel, want een Ijslander en bakwerk is niet zo'n fijne combi. ("goh, hier waren we zonet ook al ")

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:07

skessa schreef:
Hopelijk is dat snel, want een Ijslander en bakwerk is niet zo'n fijne combi. ("goh, hier waren we zonet ook al ")

_O-

Hier heeft het vandaag nog niet geregend (klopt heeeeel hard af!!) dus ik heb goede hoop dames!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:17

ik heb nergens last van met mijn hoefschoenen.of het nu slecht weer is of niet ik kan gewoon gaan met mijn schoenen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:23

hier ook nog droog! En gister mijn dames letterlijk hogerop gezet tussen het onkruid.
Zodra de hoeven en alles daar net boven weer wat opgedroogd zijn toch de schoenen maar aan en op stap, al is het maar een klein stukje naast de fiets.
De bekapper is geweest en de schoenen passen weer. (al wil ik nog steeds graag Gloves wide in maatje ieniemini)

keona, wat voor schoenen heb jij ook nog maar weer?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:28

skessa schreef:
hier ook nog droog! En gister mijn dames letterlijk hogerop gezet tussen het onkruid.
Zodra de hoeven en alles daar net boven weer wat opgedroogd zijn toch de schoenen maar aan en op stap, al is het maar een klein stukje naast de fiets.
De bekapper is geweest en de schoenen passen weer. (al wil ik nog steeds graag Gloves wide in maatje ieniemini)

keona, wat voor schoenen heb jij ook nog maar weer?

ik heb bij de pony easyboot nu achter en easyboot epic voor,en deze pony loopt nu toch wel minimaal 4x per week en morgen mendurance wedstrijd op de schoenen,en ik heb nooit wondjes paardjes lopen 24/7 buiten op kleigrond en die is nu best wel nat geweest.maar ik heb geen problemen
mijn volbloed heeft renegade maar heb eigenlijk al lang niet meer gereden met haar

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:35

het zijn bij Thyrla de hoefballen die kaal worden en de voorkant van het been waar de sluiting van de gaiter zit. Alleen bij extreme nattigheid, verder nooit last van.
Had zelfs nog aan ijzers gedacht vanwege de gevoeligheid, maar die zijn nu juist helemaal niet praktisch. Wanneer ze hier een been uit de prut optrekt blijft het ijzer vast achter. :=