Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uriah schreef:@ enniee was je paard ook positief op de buigproef ? en liep ze slecht of kreupel op de harde volte ? daar kun je al veel uithalen vwb of het aktief is.
heb je je paard wel eens laten behandelen door een chiropractor of osteopaaat? scheefstand kan ook een oorzaak van spat zijn , en rechtrichten onder het zadel is heel belangrijk.
Uriah schreef:dus ze had spat op de foto maar er was klinisch niks te zien?
ga er maar vanuit dat ze scheef is ,vooral omdat ze linksvoor en rechts achter last heeft , dat is meestal zo dat het dan links voor en rechts achter kreupel worden is en rchts voor en links achter .
als je nog nooit een chropractor erbij hebt gehad zou ik dat zeker doen!!!
Alani schreef:Spat ansich is niet erfelijk maar wel de stand van het achterbeen. Een steiler beenstand kan de kans op spat bijv. toe laten nemen. Overleg met je da of de stand die je merrie heeft een bezwaar hierin kan zijn. Anders zou ik niet fokken met een merrie die een afwijkende of niet gewenste stand heeft of kan doorgeven.
Over mijn paard ook nog een update.
Een paar weken geleden was ik de koning te rijk dat het weer heel goed ging. We hadden ons alweer ingeschreven voor concours, maar helaas lukte het me niet om haar weer top op het oude niveau terug te krijgen. Laat staan het M2 of Z. Ik heb besloten om haar vroegtijdig met pensioen te sturen. Ik heb haar stal versierd met balonnen en slingers en een kaart voor haar gekocht met de tekst 'gestopt met werken'. Zo maken we er toch nog een feestje van en bedank ik haar voor de mooie momenten die we samen hebben beleefd. Kortom een waardig afscheid van de sport.
Ik heb er geen lol aan om haar recreatief rond te tuffen en ze krijgt dus nooit meer een zadel op haar rug.
Tis jammer voor mij, maar zij kan nog een heel lekker leventje als weidepaard/pensionada hebben.