Mabotje schreef:Dit is paard zijn tweede peesblessuure. Dus ik snap het niet helemaal? Stééds een terugval? Of gaat dit meer om je eigen paard? Mijn paard is nu dik een jaar blessurevrij geweest, maar helaas het mocht niet zo zijn. Waar het door komt weet ik nu ook echt niet en daar gaf de DA ook geen duidelijk antwoord op.Ik vraag me dan toch (weer) af hoelang je daar mee door moet gaan. Steeds een terugval, of het is weer slecht(er). Het gaat bij veel paarden zo lees ik. Ik persoonlijk geloof dan niet dat het ooit nog helemaal goed komt.
Ik vind het knap dat je zo'n beslissing kunt nemen. Ik wil de mijne nog lang niet kwijt en zou het dan ook niet kunnen. Als ik hem in de wei zie staan, dan is er niets mis met hem. Hij stoeit met de rest, wandelt, geniet van de zon, rolt in de sneeuw en stapt of zijn leven er vanaf hangt als ik erop zit. Mocht hij niet beter worden dan dit dan neem ik aan dat de DA vindt dat hij nog een prima weidepaard kan zijn. Voor mij is dat ontzettend poedersuiker natuurlijk, maar niet het einde van de wereld. Als hij er nog maar is!! Mijn paard is geen harde werker, nooit geweest, een levenlang weidepaard zou voor hem dan ook geen ramp zijn mits hij vriendjes heeft en nog wel wat aandacht krijgt. Ik zit er ook aan te denken om met het paard iets van vrijheidsdressuur te gaan doen. Er zijn genoeg oefeningen met hoofd/mond te bedenken, of voetjes optillen, waar ik een half jaar wel mee zoet ben.

Ik hoop voor jou dat het meevalt en dat er nog een toekomst is voor je paard en jou.