[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:44

ik geef ook devils relief van Naf,als dat op is ga ik kijken hoe t zonder gaat. het werkt wel super

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:25

norton84 schreef:
Pevinetto schreef:
Heb hier al heel lang niets meer gepost maar wil voor alle mensen die wanhopig op zoek zijn naar een goed supplement toch iets posten.

Mijn 16-jarige ruin waarbij vorig jaar werd geconstateerd dat hij niet enkel vooraan artrose in lichte gradatie maar ook achteraan artrose heeft (waarbij zijn kraakbeen in de kogel bijna helemaal weg is dus ernstige gradatie.) Toen ook meteen besloten van hem met pensioen te doen .. na tal van producten die niet bleken te werken ben ik een half jaar geleden per toeval gekomen bij NAF devils reliëf (ik dacht wie niet waagt niet wint).

Na dit product een maand te gebruiken liep hij al aanzienlijk beter minder stijf en hij liep ook iets regelmatiger. Nu een half jaar later heeft mijn ventje er weer plezier in om af en toe is te gaan bos crossen. Echt rijden zal er nooit meer in zitten maar af en toe een ritje kan hij nu weer helemaal aan.

Het heeft hem dus ongelofelijk geholpen en het is ook helemaal niet duur.

Wou ik even delen met de mensen die evt. wanhopig op zoek zijn naar iets dat kan helpen natuurlijk is het voor ieder paard anders.

klopt devils relief is een natuurlijke pijnstiller. dus is het idd heel goed mogelijk dat je paardje zich daar beter door voel. ik persoonlijk ben tegen elke dag pijnstilling maar dat is mijn mening. staat overigens dacht ik wel op etiket dat het bij artrose helpt.

Is idd elke dag pijnstilling maar iig beter dan wat mijn DA aanraadde dat ik hem elke dag bute mocht geven ... daar begin ik niet mee en zonder dit product loopt die toch echt niet lekker dus ben er goed mee staat idd op het etiket dat het bij artrose helpt

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:01

het paard van mijn zus (norton84) heeft 14 dagen op de buut gestaan. toen was werrd het duidleijk dat pijnstillers te weinig tot niet werkten. een paard wat op pijnstillers goed loopt heeft in onze optiek pijn en dan vinden wij het niet eerlijk om er bijvb nog op te rijden. maar dat is ieder voor zich. daarom voor nort ook de moeilijk beslissing genomen om hem in te laten slapen

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:32

hutch84 schreef:
het paard van mijn zus (norton84) heeft 14 dagen op de buut gestaan. toen was werrd het duidleijk dat pijnstillers te weinig tot niet werkten. een paard wat op pijnstillers goed loopt heeft in onze optiek pijn en dan vinden wij het niet eerlijk om er bijvb nog op te rijden. maar dat is ieder voor zich. daarom voor nort ook de moeilijk beslissing genomen om hem in te laten slapen

idem dito in mijn geval met sem..

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:15

dames ik zit erg verlegen om fotos voor de openings post !!! hoe eerder die er zijn hoe eerder ik echt aan de slag kan

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:31

hutch84 schreef:

Ja uiteraard is het als ze pijn hebben niet fair tegenover je paard. Maar de mijne huppelt nog vrolijk rond in de wei. Hij word ook niet meer echt gereden maar af en toe een bosritje vind ie erg fijn. Als hij opgezadeld word is hij helemaal blij. Ik had hem vorig jaar op het land gegooid en ging elke dag bij hem kijken en 4x per week poetsen maar daar werd ie echt triest van hij vind het zo leuk als ie nog een keer mee op wandeling kan. Met de pijnstilling wil ik het zeker niet bekomen dat hij nog voor het rijden zou moeten dienen hoor maar wil het voor hem wat dragelijker maken maar zonder liep hij ook nog door te wei te huppelen maar dan loopt hij gewoon niet fijn.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:00

pevnetto het mag jou keuze zijn je hoeft hem echt niet te verdedigen omdat jij je paard pijnstilling geef al is het op natuurlijke basis. dat was ook onze mogelijkheid alleen wij kozen er niet voor..

je ziet pas wat duivelsklauw doet als je er eens mee stopt en dan eerlijk kan oordelen hoe hij loopt zonder al die troep.

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:35

Ja dat is inderdaad zo maar zonder loopt ie ook nog vrolijk in de wei vanaf het moment dat dat er niet meer is dan mag hij van mij naar de eeuwige groene weides gaan

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:50

Is iemand hier bekent met een artrose aanval? Vorig jaar september is bij mijn pony artrose in haar kogels geconstateerd. Met Naf Super flex en aangepast beslag gaat het over het algemeen prima.
Een maand gelden hebben we nog een endurance wedstrijd goed uitgereden. Een paar weken later haalde ik haar uit het land voor een training en stond ze op 3 benen. Haar been was van net onder de kogel tot net onder haar knie aardig dik, het been was niet warm. Ze liep vooral op haar teen. DA is meteen geweest en heeft haar een pijnstiller gegeven en ik moest haar 10 dagen Metacam geven. De pijn zat heel duidelijk in haar kogel.Volgens de DA was het een artrose aanval. Ik en iedereen die ik ken heeft hier alleen nog nooit van gehoord. Komt jullie dit bekent voor?

Inmiddels is ze 1,5 week van de Metacam af en loopt ze voor 95% weer goed. Er zit alleen nog wat vocht in de kogel. Zelf heb ik meer het idee dat het een kneuzing over verstapping op het land is geweest. Kan ik dit soort reacties vaker verwachten?

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:55

Nog nooit gehoord van een artrose aanval wat natuurlijk wel kan is dat ze zich bij het verstappen zo erg heeft bezeerd dat de normale "pijn" die ze heeft versterkt werd.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:57

nee nog nooit van gehoord..
is het misschien wat hij bedoeld artrose door middel van bot ontstekingen ?

want je heb zoveel verschillende vormen van artrose zo nort extra bot aan groei maar zo is de andere variant kraak been afbraak

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:58

Hij gaf aan dat hij komt en gaat. Het schijnt ook bij marathonlopers voor te komen. Hij heeft het verder niet over een ontsteking gehad.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:10

Ik heb vanaf de winter ook Naf Devil's Relief gegeven, maar ben er een tijdje geleden mee gestopt omdat het niets meer deed voor mijn paard.In het begin wel trouwens.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:12

Dan is het waarschijnlijk niet artrose maar artritis. Dat zijn twee verschillende ziektebeelden. Beiden overigens niet leuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:15

Artrose aanval is artritis, een ontsteking van het gewricht. En ja, dat kan zeker. Niet alleen bij paarden, mijn moeder heeft er ook geregeld last van. Wat je dan moet doen is inderdaad pijnstilling en ontstekingsremmer, metacam dus. Mijn merrie heeft het ook gehad deze winter. Wilden pijnstillers en ontstekingsremmers in het kniegewricht spuiten, maar toen DA het kniegewricht wilde voelen schopte Jes haar al zowat het licht uit haar ogen, ze kon net op tijd weg komen. Dus dat hebben we maar niet gedaan :+ Na de metacam ging het een stuk beter. Sowieso is artrose niet iets wat altijd gelijkmatig is, er kunnen goede en slechte tijden zijn. En als het dus gaat ontsteken kun je een verergering van de klachten zien.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:21

@ Berdien

Ik was er inderdaad al achter dat het bij mensen ook bestaat. Jouw uitleg maakt het wel duidelijk. Bij mijn pony hoefde je er maar naar te wijzen. Helaas is ze nogal een harde voor zich zelf en moet ze echt wel heel veel pijn hebben gehad.

Heeft jouw merrie het een keer gehad, of vaker?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:16

Gisteren mijn paard verkocht aan de slager...Hele geschikte man, hij slacht haar zelf. Ik mag er ook bij zijn als ik zou willen, maar ik geloof het wel...
Ze wordt snel opgehaald, hij heeft nog meer paarden in de buurt die gehaald moeten worden. Er zal niet veel met haar gereisd worden, ze wordt direct geslacht.
In Belgie schijnt paardenvlees duurder te zijn, dus veel paarden gaan daar naar toe. Dat zal met mijn paard niet gebeuren, geld boeit me in dit geval voor geen meter, ik wil er gewoon het gevoel aan overhouden dat ik de goede keuze heb gemaakt voor mijn paard. Meer kan ik niet voor haar doen.
Ik hoop dat ze snel weggaat nu, in principe hoef ik er niet eens bij te zijn, een goede kennis en tevens de fokker van mijn paard heeft alles geregeld voor me, en zal er ook bij zijn als ze vertrekt. Even een moeilijk weekje dus....
Maar daarna kan ik weer met een beter gevoel bij mijn andere paardjes zijn, het valt ook niet mee om een van je dieren elke dag te zien lijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:37

Tot nu toe heeft ze het 1x gehad waarvan ik het zeker weet. Maar mijn merrie is ook een hele harde en laat alleen pijn zien als het echt niet anders kan.

Heftig PortRoyal, maar wel fijn (voor zover zoiets fijn kan zijn) dat het op deze manier kan.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:52

Veel sterkte portroyal! We weten hier inmiddels bijna allemaal wat het is om een paard in te slapen.

Hutch: wil jij je email adres aan mij pben? Dan stuur ik je foto's en een stukje door.

Fijn te lezen dat het met de rest erg goed gaat linnie, katje en hutch.

Hier is het weer knudde! Mister heeft een dikke pees, en loopt kreupel.
Ik heb een paard met een eigen paard :o op de wei heeft hij een tinker uitgekozen, en dat is ZIJN paard! Die tinker zelf heeft er niks over te zeggen. Maar Mister verdedigt hem met hand en tand tegen alle andere paarden.
En daarmee heeft hij waarschijnlijk zich te druk gemaakt en zijn pees verrekt. Hopelijk blijft de schade beperkt, en loopt hij binnenkort weer goed, maar op dit moment absoluut niet.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:39

jeetje mister het zit je niet mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:41

wat vervelend mister!

Ravina had vandaag weer veel vocht in haar benen,maar liep gelukkig wel goed. We hebben een buitenritje van een halfuurtje gemaakt over de verharde weg in stap,daar leek het wel weer iets minder door,maar wel iets warmere pezen. Gelukkig geen stijfheid van de artrose vandaag

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:46

mister balen zeg maar wel fijn dat hij nu een maatje heeft
hutch heeft promotie gemaakt hij heeft nu 2 onderdanen de groep van onze paarden is nu zo uitgedund
de 2 andere staan nog op 4 bij 4 met stap advies wegens pees blessure

snoevie ook balen dat je paardje weer iets heeft

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:04

Ja,maar gelukkig niet te erg. Ze wordt ineens snel oud met allerlei kwaaltjes,net 17 geworden :P

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:30

Mister: ojee, een dikke pees! Mister en jij hebben echt het geluk niet aan jullie kan :(

Snoevie: lastig van die dikke benen! Wel goed dat het na wat stappen betert! Hopelijk heeft ze snel weer dunne beentjes

Urka heeft haar ijzer afgetrapt! Hoe doet ze het ook weer iedere keer! Zet de hoefsmid er een ijzer onder met 1 lip en dan krijg je dit weer! Volgende keer weer dubbele lippen, of de hoefsmid nu wil of niet! Ze liep nu weer redelijk goed! Ze had vorige week ook een hartnekkige hoest, maar die is gelukkig veel beter nu (maar ze zit wel nog aan de antibiotica)!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:42

OPROEP AAN IEDEREEN

ik heb ondertussen van een aantal mensen al fotos toegezonden gekregen.
aangezien op zich het bewerken van de fotos niet zo veel werk is. Maar wel een leuke manier bedenken voor de teksten en het persoonlijk maken van het topic wil ik iedereen die een vermelding wil in de openings post mijn voor ZATERDAG AVOND 12:00 zijn of haar foto s toegezonden heeft met iets over je zelf..

Ik wil proberen om hem maandag online te krijgen

ik zat te denken aan de volgende dingen maar heb bij het uitzoeken wat hulp nodig:
wie wil een korte duidelijke samenvatting maken van wat nu eigenlijk artrose is.?

en is er ergens iets van een lijst te vinden met middelen die bekend staan als goed werkend
( ik wil proberen de troep een beetje te schiften van de werkende spullen om zo toch ook wat informatie toe te voegen aan dit topic)

groetjes