Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Isabella is weer behoorlijk "rond" aan het worden. Ben niet meer gaan voeren, maar kennelijk haalt ze meer van haar schrale weitje dan ik dacht:
Isapaardje schreef:Gisteren de (ex) hoefbevangen merrie in het begrazingsgebied gezien. Ze liep goed, maar wel vond ik haar hoeven veel te lang. De wand maakt een knik en die toon moet nodig worden ingekort. Hier een filmpje van de pony's:
http://www.filmpjes.nl/bekijken/44548-P ... Herperduin
De bevangen pony is degene die op het eind rechts staat van de elkaar krabbelende pony's op de achtergrond.
Je ziet dat het gebied erg schraal is. De overige pony's stonden heide te eten.
Isapaardje schreef:@WesseLady: Het zijn exmoorpony's. Ben even kwijt van welke organisatie ze zijn. Ze worden ingehuurd door onze gemeente om het gebied te begrazen. Al jaren lopen er een paar merries. De drachtige merrie is de bevangen pony en is inderdaad bij "ons" ingeschaard omdat het gebied hier heel schraal is. Ze is gelijk opgeknapt.
De pony's worden hier wel 1 of 2x per jaar in de kraal bijeengebracht en dan volledig gecontroleerd en indien nodig bekapt. Er is weinig harde (rots)bodem in dit gebied dat voor voldoende slijtage zorgt.
Nado schreef:En Smurf is welkom hoorNet als Saros (Gems, nog recente foto's ? )
Die linker pony op de foto (overigens ook ruim te dik) is mijn nieuwe IJslanderHij is vandaag aangekomen, en wordt mijn rijpaard nu Kollur met pensioen is vanwege ataxie. Het gaat al aardig goed met z'n drieeen gelukkig.