Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:Enige probleem met teveel stro is dat ze er verstopping van kunnen krijgen.
Qua supplement kan Glucobalance geen kwaad. Maar als je geen nodeloze kosten wil doen, kan je mss eens bloed laten nemen om te zien hoe het zit met het suikergehalte? Want als je dat levenslang moet geven aan een jaarling, tikt dat natuurlijk wel aan.
hwn schreef:Enige probleem met teveel stro is dat ze er verstopping van kunnen krijgen.
Qua supplement kan Glucobalance geen kwaad. Maar als je geen nodeloze kosten wil doen, kan je mss eens bloed laten nemen om te zien hoe het zit met het suikergehalte? Want als je dat levenslang moet geven aan een jaarling, tikt dat natuurlijk wel aan.
lauret schreef:Marit, is het nog een idee om buut te gaan geven? Sommige paarden reageren daar beter op.
Is er niks veranderd qua hooi/gras enz?
Staat ze op ijzers? Zo niet hebben de mogelijkheid om hem op hoefschoenen te zetten? Ter ondersteuning kan zowel een ijzer met speciaal beslag als hoefschoen verlichting geven.
Veel sterkte!
capopjekop schreef:Buiten is op gras of in de paddock? Heb je je hooi weleens laten analyseren? Kan het zijn dat buitenstaanders stiekem bijvoeren? Heb je al eens een dagboek bijgehouden om te zien wat de omstandigheden zijn wanneer ze bevangen wordt? Komt het door het koudere weer? Wat krijgt ze gevoerd? Kan het overbelasting zijn? Zeker als ze vaak bevangen wordt zonder dat ze iets als cushing heeft dan gaat er ergens wat mis. Heb je haar al eens mee genomen naar een goed aangeschreven kliniek? Daar is de kennis en apparatuur naar mijn idee beter dan bij de gemiddelde dierenarts en smid en dierenarts kunnen samen een behandelplan opstellen.
Als ze stijf/bevangen na het bekappen is dan zou ik toch op zoek gaan naar een andere smid. Mss staat ze wel niet goed op haar hoeven en is dat de trigger. Hoe lang zit er tussen de bekapbeurten?
Goed dat je foto's laat maken iig. Dan weet je wat de schade binnen in is. Wellict is de schade door de meerdere bevangenheden groter geworden en duurt het daarom langer.
Ik was de laatste keer 350 in totaal kwijt. Maar dat was inclusief bekappen en voor beslaan, consult, foto's en verdoving.
Bij ons is gelukkig de rust weer een beetje terug. Ik mis grietje nog verschrikkelijk en het is niet meer hetzelfde nu er nog maar 2 ponys rondscharrelen. Maar ik weet dat ik alles wat in mijn macht lag gedaan heb en dat geeft wel een soort rust. Hans heeft er echt moeite mee gehad. Hij is ontsnapt en stond naast haar lichaam te grazen. En later is hij via de sloot op avontuur gegaan. Normaal is hij echt een mietje die niet zonder vriendjes weggaat.