Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roxxiejj schreef:Mijn lieve lieve staleigenaren hebben me aangeboden om Nitro op de wei te zetten, iedere dag 2 uur. Super aardig, maar dan wil ik hem wel gesedeert erop zetten, anders rent ie eerst een uur, en dat moet natuurlijk niet.
Die muisjes, wat is daar de echte naam van? Dan kan ik mijn dierenarts eens ernaar vragen
Roxxiejj schreef:Mijn lieve lieve staleigenaren hebben me aangeboden om Nitro op de wei te zetten, iedere dag 2 uur. Super aardig, maar dan wil ik hem wel gesedeert erop zetten, anders rent ie eerst een uur, en dat moet natuurlijk niet.
Die muisjes, wat is daar de echte naam van? Dan kan ik mijn dierenarts eens ernaar vragen
Gulpje schreef:Roxxiejj schreef:Mijn lieve lieve staleigenaren hebben me aangeboden om Nitro op de wei te zetten, iedere dag 2 uur. Super aardig, maar dan wil ik hem wel gesedeert erop zetten, anders rent ie eerst een uur, en dat moet natuurlijk niet.
Mijn paard heeft een behoorlijke tijd met Tranquigel op de wei gestaan. Eerst 2 streepjes en later op 1. Haalde net het scherpe randje eraf en die kon ik gewoon bij de ruitersportzaak kopen. Uiteraard wel in goed overleg met de VA. Misschien nog een idee?
Annetje schreef:Annetje schreef:De mijne heeft vorig jaar met een blessure gelopen en is nu een jaar 'goed.' Helaas liep hij dit weekend niet goed. Ik snapte meteen waarom ruiters altijd zeggen dat je zélf (dus niet het paard) nooit af komt van een peesblessure. Ik ben meteen weer elke dag aan het voelen, koelen, stappen enz... Ik neem aan dat het iets onschuldigs is, maar toch gaat die peesblessure maar niet uit je hoofd he. Ik geef hem een dikke week staprust en kijk daarna weer verder.
Zijn er meer mensen die dat zelf zo hebben, dat ze zo bang blijven voor terugkomende blessures?
Misschien was mijn angst toch niet geheel onterecht. Paard is vrolijk, blijft vrolijk en wil in principe best lopen, maar hij loopt nog steeds nét niet lekker op rechtsvoor. Donderdag komt de dierenarts. Dit keer ervoor gekozen om niet naar de kliniek te gaan maar eerst de plaatselijke dierenarts te laten kijken en te laten scannen. Ben nu twee weken aan het stappen (ofja, een week stappen en toen ben ik zelf een week ziek geweest, paard doet al twee weken niets geks met mij erop in elk geval) Pezen zijn niet gevoelig en er zitten ook geen verdikkingen. Waar het precies vandaan komt weet ik niet, dus ik ga van het ergste uit en denk dat hij met de vorst zijn voet 'verzwikt' heeft en zo zijn slechte pees bezeerd heeft. We gaan het zien.