[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:02

Norton :(:)

Snoevie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:47

Sterkte Norton

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:57

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:15

Mooi topic Norton!

Hoe is het met jullie paardjes? Gaan ze beter nu het weer ook beter wordt?

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:56

Die van mij loopt niet per sé beter in de zomer. Over het algemeen loopt ze zelfs beter in de winter!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:18

Lorenz loopt nu erg goed. Doe het wat rustiger aan ook omdat het mij allemaal teveel werd.
Ik heb Lorenz en naast hem nog 2 verzorg paarden en ik werk fulltime en een ziek zusje.
1 verzorgpaard heb ik stop gezet.
Ik heb nu Lorenz nog fulltime en 1 verzorg/bijrijpaard voor 3x in de week.

Lorenz heb ik de afgelopen weken maar 1x in de bak gereden verder rust en leuke buitenritjes.
Een stalgenoot wees mij vandaag er wel op dat hij spieren aan het verliezen is.
Ik had het zelf niet zo door maar de rugspieren worden minder dus ik moet Lorenz wel weer even aan het werk zetten in de bak. denk 2 a 3 dagen in de week in de bak en voor de rest buitenritjes en dan 1 dag rust.
Ik loop achter in het huishouden ik erger me daar vaak aan maar ben liever bij de paarden.
Soms wordt dat allemaal even teveel. Ik moet dit nog en moet dat nog en dat nog halen bla bla.

Hoe gaat het verder met iedereen?
En hoe gaat het met mvermeulen1, Norton en Hutch?

Wie gaat er nu een huiskamer topic maken?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:55

hier is het even de dagen door bikkelen gisteren voor de eerste keer op stal geweest en dat is erg vreemd.
tha met hutch nog steeds aan het afvragen wat die korsten nu zijn .. morgen maar weer eens de dierenarts bellen.
mijn zus vind het nog even te pittig om op stal te komen

ookhier hadden we geen ervaring met zomer winter verschil maar vanuit mensen weet ik wel dat warm weer minder pijn geen maar warm en vochtig ook weer pijn geeft

oke dames ? is er nog behoefte aan een huiskamer topic? want dan als niemand anders het wil doen / er tijd voor heeft wil ik de komende dagen wel gaan knutselen..

moet alleen weten wat word de naam?
en fotos verhaaltjes gedichten enz enz enz

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:55

Voor mij is een huiskamertopic zeker nog welkom :) Wat wil je van info voor in het begin van het topic? gedichtjes moet je van mij niet verwachten! ik ben namelijk helemaal niet zo een creatieveling.

Hutch: lastig die korsten.. hopelijk weet je snel meer! het is ook altijd iets met die paarden. Ik versta heel goed dat het moeilijk is zo de eerste keer terug op stal. Hopelijk kan je (en ook je zus) het snel een plaats geven.

Linnie: wat heb jij het druk! Ik doe je het niet na! Loop jezelf niet voorbij ;) Hopelijk vind je nog een beetje tijd voor Lorenz.

Met Urka nog steeds hetzelfde, ze loopt redelijk goed, ook op haar nieuwe ijzertjes (terug gewone met 1 lip). Dus ik klaag niet !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:10

Ja ik vind een huiskamer topic ook leuk!
Gedichtje doe ik zelf ook niet. Ik stuur je wel 2 foto's en iets over lorenz en mij.
Nu op me werk dus wordt denk ik van de week savonds.
Vanavond en morgenavond wordt er weer gesleept met hooibalen die binnenkomen op stal.
Misschien kan ik het daarna doen.

Voor Lorenz maak ik elke dag gewoon tijd hoor. Hij moet ook zijn artrose medicijnen hebben en hij heeft nog steeds wat mok en verder krijgt hij altijd een poetsbeurt ook al heeft hij een rustdag.
Ik heb niet elke dag de energie om hem actief te rijden sinds 2 maanden last van. 1 of 2 dagen rust en verder bakwerk, buitenritjes en wandelingetjes en af en toe longeren. De laatste 3 weken ben ik erg moe en weinig energie dus had veel buitenritjes gedaan en dus maar 1x bakwerk maar dat ga je dus nu wel zien.
Ik denk dat ik mezelf al voorbij gelopen ben... vandaar met 1 bijrijpaard gestopt. Nu weer goed nadenken of het nu nog teveel is enz. In juli 2 weken vakantie ik blijf gewoon thuis dan ga ik lekker relaxen, me huis goed doen en lekker veel bij de paardjes.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:46

Vandaag de molen in werking gezet...Mijn paard gaat naar de slager, het kan zijn dat ze deze week nog weggaat. Als je mijn paard ziet draven, het is echt huilen...De fokker van mijn paard is een zeer goede kennis van me, en regelt alles voor me. Dat scheelt mij een hoop ellende, hij is er ook bij als ze weggaat. Hopen dat het geen groot drama wordt voor mijn pony, ik zie er als een berg tegenop.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:23

hallo
ik kom hier even binnenvallen omdat ik het via de zoekfunctie niet kon vinden, maar misschien kunnen jullie me helpen
wat zijn de kenmerken van artrose?
en loopt een paard wat dit heeft per definitie mank/kreupel of hoeft dit niet perse ?

ps @norton, sterkte

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:32

Bij mijn paard begon het met vage kreupelheid aan een voorbeen. Toenemende stijfheid, vooral nadat ze had gelegen. Als ze na het liggen wil gaan staan zit ze eerst geruime tijd op d'r kont, en gaat dan moeizaam staan. Lopen lukt eerst niet, de eerste stappen erg slecht,daarna iets beter.
Maar dit zal per paard en plaats van de artrose verschillend zijn denk ik.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:47

mijn ervaring is met artrose dat er vage tekenen kunnen zijn zoals inderdaad kreupel zijn
of stijf zijn in bv de buiging of het net naar buiten gaan..

oke nou dan AAN IEDEREEN!!!!!! wil iedereen mij fotos van zij /haar paard/ paarden door sturen . hoeft niet alleen je artrose paard te zijn
met info over je paard stukje verleden leeftijd sport lief en leed enz enz enz ..
wel behouw ik het recht om deze zo nodig in te korten..
aangezien ik zondag wedstrijd heb wil ik kijken om er zo spoedig mogelijk aan te beginnen
het is mogelijk dat ik de info en je fotos uit je profiel haal maar bericht dit dan in een persoonlijk bericht

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:01

even vraagje zijn jullie het eens met de stelling: in spuiten plus goed ijzer is 95% van verbetering van artrose /ondersteuning overige 5% is supplementen. ik eigenlijk niet omdat ik bij nort altijd het idee gevoel had dat het als ik niets gaf slechter ging.

verder gaat het wel langs stal rijden of op stal zijn is moeilijk. ga straks even bij dd kijken krijg aan alle kanten te horen dat hij me mist en aan het afvallen is. kan natuurlijk ook komen doordat hij nort mist.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:02

PortRoyal schreef:
Vandaag de molen in werking gezet...Mijn paard gaat naar de slager, het kan zijn dat ze deze week nog weggaat. Als je mijn paard ziet draven, het is echt huilen...De fokker van mijn paard is een zeer goede kennis van me, en regelt alles voor me. Dat scheelt mij een hoop ellende, hij is er ook bij als ze weggaat. Hopen dat het geen groot drama wordt voor mijn pony, ik zie er als een berg tegenop.

daarom heb ik voor inslapen gekozen ik zag ondanks mijn ervaring in de veehouderij als een berg op tegen het afschieten.
sterkte met het maken van je keuze weet hoe moeilijk het is.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:14

dames was er een topic naam bekend besloten?
aangezien ik nu de eerste 3 collage klaar heb.

ik wil iedereen vragen minimaal 4 foto s te sturen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:55

Als ik de computer weer tot mn beschikking heb stuur ik foto's

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:08

norton84 schreef:
PortRoyal schreef:

daarom heb ik voor inslapen gekozen ik zag ondanks mijn ervaring in de veehouderij als een berg op tegen het afschieten.
sterkte met het maken van je keuze weet hoe moeilijk het is.

Inslapen wordt voor ons een stuk ingewikkelder. Onze stal staat achteraf aan een zandweg, daar komt Rendac niet een dood paard ophalen. Dan moet ik mijn paard ergens anders laten inslapen, of 150m weg laten slepen naar de openbare weg als ze dood is. Laat er nou ook nog een restaurant staan aan de openbare weg bij de uitrit van het zandpad..fijn uitzicht als je net zit te genieten van je biefstukje..Nee, voor ons is dit de kortste klap.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:22

weet dat je tegen meer betalen rendac gewoon op je erf kom halen .. je dus niet hoef te verslepen
en misschien het restaurant er ook geen last van heeft het enige is dat er een vrachtwagen moet kunnen komen.
maar neem aan dan je er met een 2 paards trailer ook kan komen?

niet bedoeld om jou van je plan af te houden maar wel om je info te geven omdat jet het nooit meer over kan doen

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:35

Nee, je kunt er niet met een trailer komen. We moeten altijd de paarden bij de straat afladen en dan een eindje wandelen. Wij reizen nooit met onze dieren,dus geen probleem. Maar in dit soort gevallen is het wat beperkt. We kunnen in de zomer er wel met een personenauto komen, maar in de winter eigenlijk alleen met de tractor. Een vrachtwagen is veel te breed en te hoog, want het is ook nog aan het bos, en er hangen veel lage takken. Maar..het is een heel mooi plekje verder,midden in de natuur met kilometers bospaden, dus we zijn er erg blij mee. Er zijn eerder paarden op deze manier weggegaan, en dat is voor ons de beste manier. Het blijft hoe dan ook altijd k*t.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:37

oke dan houdt het inderdaad op als het niet anders kan in ieder geval veel sterkte

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:09

Heb hier al heel lang niets meer gepost maar wil voor alle mensen die wanhopig op zoek zijn naar een goed supplement toch iets posten.

Mijn 16-jarige ruin waarbij vorig jaar werd geconstateerd dat hij niet enkel vooraan artrose in lichte gradatie maar ook achteraan artrose heeft (waarbij zijn kraakbeen in de kogel bijna helemaal weg is dus ernstige gradatie.) Toen ook meteen besloten van hem met pensioen te doen .. na tal van producten die niet bleken te werken ben ik een half jaar geleden per toeval gekomen bij NAF devils reliëf (ik dacht wie niet waagt niet wint).

Na dit product een maand te gebruiken liep hij al aanzienlijk beter minder stijf en hij liep ook iets regelmatiger. Nu een half jaar later heeft mijn ventje er weer plezier in om af en toe is te gaan bos crossen. Echt rijden zal er nooit meer in zitten maar af en toe een ritje kan hij nu weer helemaal aan.

Het heeft hem dus ongelofelijk geholpen en het is ook helemaal niet duur.

Wou ik even delen met de mensen die evt. wanhopig op zoek zijn naar iets dat kan helpen natuurlijk is het voor ieder paard anders.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:17

norton84 inspuiten heb ik (nog) geen ervaring mee.
Misschien dat Lorenz voor mij een keer ingespoten is maar ik denk van niet.
heb degene die hem voor mij leasde er niet over gehoord.
Speciaal ijzer heeft hij ook niet alleen ijzer met een zolltje maar is meer voor zijn been stand.
Verder gaat het goed met de joint comp van psytonics. Op de bus staat 3/4 schep geven ik geef 1x per dag een halve schep.
Gaat hij minder lopen ga ik 3/4 schep geven. En daarna kijken we wel weer verder.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:57

Ik meld mij hier ook weer eens. Mijn haflinger met kogel artrose doet het waanzinnig goed!

Ik gebruik nog steeds het supplement Excellent Equi Mobility. Ik heb geprobeerd dit te minderen maar hij heeft toen een periode gehad dat hij toch weer slechter ging lopen. Toen ik weer de normale dosering gaf liep hij met een week weer compleet rad en was hij weer in zijn nopjes :)
Ik blijf dus de Equi Mobility voeren en is voor ons echt een wondermiddel!

We zijn vorige week nog een lang weekend op de Veluwe geweest en hebben gemiddeld ritten van 2 tot 4 uur gemaakt en dit ging hartstikke goed. Geen stijfheid en geen onregelmatigheid. Al met al dus een heel blij paardje, 17 jaar maar nog energie voor 10 en natuurlijk een heel blij baasje :D

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:28

Pevinetto schreef:
Heb hier al heel lang niets meer gepost maar wil voor alle mensen die wanhopig op zoek zijn naar een goed supplement toch iets posten.

Mijn 16-jarige ruin waarbij vorig jaar werd geconstateerd dat hij niet enkel vooraan artrose in lichte gradatie maar ook achteraan artrose heeft (waarbij zijn kraakbeen in de kogel bijna helemaal weg is dus ernstige gradatie.) Toen ook meteen besloten van hem met pensioen te doen .. na tal van producten die niet bleken te werken ben ik een half jaar geleden per toeval gekomen bij NAF devils reliëf (ik dacht wie niet waagt niet wint).

Na dit product een maand te gebruiken liep hij al aanzienlijk beter minder stijf en hij liep ook iets regelmatiger. Nu een half jaar later heeft mijn ventje er weer plezier in om af en toe is te gaan bos crossen. Echt rijden zal er nooit meer in zitten maar af en toe een ritje kan hij nu weer helemaal aan.

Het heeft hem dus ongelofelijk geholpen en het is ook helemaal niet duur.

Wou ik even delen met de mensen die evt. wanhopig op zoek zijn naar iets dat kan helpen natuurlijk is het voor ieder paard anders.

klopt devils relief is een natuurlijke pijnstiller. dus is het idd heel goed mogelijk dat je paardje zich daar beter door voel. ik persoonlijk ben tegen elke dag pijnstilling maar dat is mijn mening. staat overigens dacht ik wel op etiket dat het bij artrose helpt.