Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uriah schreef:Enniee , ook jouwn paard is de pineut, heel veel sterkte!
Ik heb nog wat vraagjes voor iedereen.
1 Zijn jullie paarden ook kreupel in stap (geweest) ?
Ja heel erg
2 Bij aandraven ook landen op de toon of op de plek , dus geen pas naar voren ?
Ja, nadat de smid ervoor heeft gezorgd dat de ijzer ronder gesmeed (principe van een Zwitserse opzet) werden, kon ze beter afrollen en werd ze in beweging beter. Met haar spatbeen is ze altijd iets korter in beweging dan met haar gezonde been. Ook de heffing in het gewricht is een tikje minder.
3 meer last op zachte of ongelijke bodem , dus zand pad , berm , pad in het bos met bv wat denne appels en taken op de grond?
Beter op een zachte bodem dan bijv in de wei. Een ongelijke bodem was tijdens de actieve spat niet te doen en heel pijnlijk voor haar. Ik heb gelukkig een goede bodem in de buitenbak en dus ging het goed.
4 kraken ,knakken vanuit gewricht?
In het eerste begin wat knakjes maar ook wiebelpasje. Achterbeen kwam een tikje te traag erbij. Met vwnw in draf is ze niet helemaal zuiver en neigt van het achterbeen af te lopen
Alani schreef:Tsjong jong wat is er een boel gebeurd hier. Ik ben al een tijd niet meer online geweesten lees hier toch wel een hoop nare, maar gelukkig ook goede berichten.
Zoals de insiders weten is bij mijn paard in mei 2005 spat (botoplossings vorm) vast gesteld. Nadat ze destijds is behandeld en ook weer goed heeft gelopen is er vorig jaar weer opnieuw actieve spat vastgesteld. Ze heeft vanaf april tot september 4 Tildren kuren gehad. Aanvankelijk leek het niet te helpen, maar de spat is inmiddels niet meer actief. De vraag is natuurlijk hoe lang niet??? Dat kan weken, maanden of jaren over heen gaan en we gaan niet angstig afwachten. In april gaan we na 3 jaar toch weer M1 starten.
Kortom, mijn lange adem wordt gelukkig beloond en ik hoef haar voorlopig nog niet met pensioen te sturen.
Ik hoop dat ik een aantal een hart onder de riem kan steken om niet zomaar op te geven.
Uriah schreef:Bedankt voor al jullie antwoorden op mijn vragen , King komt het meest overeen met het paard van Alani met de klachten.
@ enniee is de spat bij je paard nu niet aktief? en je paard is toch niet kreupel op het moment?
Uriah schreef:het is aktief als het gewricht bezig is met botoplossen of aanmaken, en het dus ook pijnlijk is.
Hoe kwam je er dan achter dat je paard niet goed liep?