Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Ik ben voor Isabella nu bezig met celzouttherapie. Wil me er nog verder in verdiepen. Had het hier geloof ik al eens geschreven, maar voor de liefhebbers nog een keer:
http://www.bloesem-remedies.com/?gclid= ... MAodn2lSYQ
Isapaardje schreef:@algemeen: Ik wil vanavond de wei sproeien omdat het hier kurkdroog is (waar niet haha). Mede omdat bij droog warm weer het gras ook gestresst is. Water is nodig om te laten groeien. Niettemin als het gras groeit hou ik ook nog mijn hart vast... tis ook nooit goed hahaha.
Kymalin schreef:Isapaardje schreef:@algemeen: Ik wil vanavond de wei sproeien omdat het hier kurkdroog is (waar niet haha). Mede omdat bij droog warm weer het gras ook gestresst is. Water is nodig om te laten groeien. Niettemin als het gras groeit hou ik ook nog mijn hart vast... tis ook nooit goed hahaha.
MAAR..... het is toch zo dat wanneer je een langere, droge periode hebt en daarna regen, dat de fructaanindex dan toch omhoog schiet omdat doordat er weer water is de plant als een gek aan het groeien gaat? Vind je dat niet eng?
WesseLady schreef:Maar heb je aan Isabella ook echt gemerkt dat haar lever niet goed werkte, of heb je dat uit bloedwaardes opgemerkt?
WesseLady schreef:Op het moment dat het gras gaat groeien daalt de fructaanindex juist weer. Het fructaan wordt dan omgezet in plantenmateriaal. Fructaan is juist de bouwstof, die ontstaat bij fotosynthese, dus door de zon. Het fructaan hoopt op doordat het gras niet kan groeien, maar wel de hele dag door fotosynthese heeft. Dus wel aanmaak, maar geen groei.
Tenminste, dat is hoe ik het heb begrepen
angelax schreef:ik zit hier nog niet zo lang maar hoe kan het zijn dat die hoef zo stuk is gegaan?
geerke schreef:Gemske@dat doen ze om de druk te verlagen,de pompende ader in de kogel wijst erop dat het bloed minder goed door de verauwde aderen doorkomt,als je dan aderlating doet helpt dat...ik had er weleens van gehoord,maar dacht dat het iets van de middeleeuwen was,maar ja,niet alle antieke remedies blijken slecht te zijn!
janouk schreef:angelax schreef:ik zit hier nog niet zo lang maar hoe kan het zijn dat die hoef zo stuk is gegaan?
Image is hoefbevangen geraakt in augustus 2007. Het hoefbeen is losgescheurd van de hoefwand en gekanteld met de punt naar beneden in de zool. Het hoefbeen is ontstoken geraakt. Dus de hoefsmid en VA hebben een gat in de hoef gemaakt om bij het hoefbeen te komen. Dat is schoongemaakt en alle losse wand/kapotte lamellen zijn verwijderd. En nu moet de hoef weer aangroeien en beetje bij beetje zet de hoefsmid de hoef weer terug in de normale stand.
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... blemen.htm
Ostitis onder hoefproblemen, dat is wat mijn merrie ook had. Hier kan je meer lezen erover.