Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loulou schreef:Wat grappig die bloedzuigers. Ik kende het wel, maar dacht dat het echt iets van vroeger was, wat helemaal niet hielp.
Ik vind 400 metacam voor die pony trouwens ook wel weinig. Die van mij stond op 500 en is volgens mij kleiner en ook een stuk minder zwaar.
sarablack schreef:Oef als ik de voeten van romy haar paard zie,ben ik blij dat we er op tijd bijwaren. Gelukkig geen ijzers nodig. Hij staat nu ook weer een paar uur op de wei en verder op een zandtrack met toch wel beperkt hooi.We gaan toch proberen hem slank te houden.
MarliesV schreef:Eline, eet ze nu echt alles op wat je haar voorzet?
Want die van mij staat op onbeperkt en die laat liggen als ze vol is zeg maar.
Ben ook wel benieuwd, hoeveel voeren jullie aan hooi?
Ik heb nu bij Venhorst zaterdag graszaadhooi gekocht, laag in suikers. Om het weken van het hooi te vervangen want dat was voor mijn rug geen doen en qua tijd enorm belastend.
Gelukkig eet ze het nieuwe heel goed, heb nog wat geweekt liggen en meng het nu, maar wou straks gaan wegen en dan een afgemeten hoeveelheid geven, maar hoeveel?
MarliesV schreef:Hoe groot/zwaar is jouw paard?
Ik kwam op ongeveer 7.5 kg voor een paard van 500 kg. Maar toen ik ging wegen, vond ik dat een schrikbarend kleine portie
MarliesV schreef:Is ook zo Nana, daarom wil ik het juist gaan wegen. Dat ik niet teveel of te weinig geef.
Is denk ik ook meer een omschakelijk voor mezelf hoor, ben voorstander van onbeperkt maar wil niet mijn pony schaden.
Hoe zwaar is jouw paard/pony, dat je 7.5 kg geeft.
Want 7.5 kg op een dier van 600 kg is wel wat anders dan 7.5 kg op een dier van 400 kg zeg maar.
MarliesV schreef:Stro zit over het algemeen weinig suikers in. Dat mogen ze er wel bij hebben.
Meeste bevangen paarden staan op stal ook op stro en zullen hier dus van eten.