Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hotchocolat schreef:Helaas is het hier ook niet gemakkelijk om een smid te vinden.
countrygirl schreef:Als de bovenzijde van de hoefwand, het gedeelte boven de 'deuk' nieuw materiaal is... (wat ik wel aanneem) en de onderzijde een soort geringd, zou ze weleens HoefBevangen geweest kunnen zijn.
countrygirl schreef:Gimli_, ik zou hier zo snel mogelijk een écht goede smid naar laten kijken! Want hier is van alles en nog wat mis.
Die steunsels kunnen IN de stralen groeien, wat flink pijn kan veroorzaken. Hier moet gewoon rigoreus opgeruimd worden.
Voeten zijn idd. ongelijk, en ik noem dit klemvoeten.
M.i. zijn beide voorvoeten veels te smal en te hoog.
Echt hoor... haal hier een professionele smid of bekapper bij!
Gimli_ schreef:Antheman: dat dacht ik ook inderdaad, maar aan de achtervoeten is de straal ook 'vernieuwd' terwijl deze al anderhalf jaar geen ijzers meer hebben.
Er zit overigens gewoon 'nieuwe' straal onder, de losse stukken vallen er langzaam vanaf, maargoed daar zal de smid me meer over kunnen vertellen.
Gimli_ schreef:Hoeven zijn 5 weken geleden dus bekapt, de voorhoeven daarbij beslagen.
10 dagen geleden zijn de voorijzers weer verwijderd en is er een vijl langs de rand gehaald, that's it.
Shyla25 schreef:Mijn merrie krijgt wel vaker dan 2x per jaar een "nieuwe" straal
Peelie schreef:Mijn paad is ook natuurlijk bekapt geweest, en dan haalde ze idd alleen de losse flapjes er af... Nu heb ik voor het eerst in 2 jaar weer een traditioneele hoefsmid er bij gehad, en de stralen ware een drama, vol met rotstraal, wat ik zelf al een hele poos vermoede. Vaak roken de hoeven niet lekker. Nou, dit befestigde mijn vermoede dus, maar in die 2 jaar is dat nooit bloot gelecht, dus dat is lekker zijn eigen gangetje gegaan. Nu zit er een behoorlijk gat in de traal rechts achter, maar doordat er nu lucht bij komt gaan de bacterien dood. Het is nu een week geleden en de stralen zijn weer hard.
charlotvanre schreef:Shyla25 schreef:Mijn merrie krijgt wel vaker dan 2x per jaar een "nieuwe" straal
het is niet erg dat er losse stukken aan zijn, dat is wrsch dood materiaal die er af moet, die mag je aftrekken als dat gaat, maar nooit in snijden..